با وجود بحران تاج ، سالگرد “Territory” در مقیاس چند ژانر

زندگی جشنواره برای کسانی که بدن های زودگذر را دوست دارند یک درمان ویژه است. از این گذشته ، درخشان ترین چهره های دنیای هنر معاصر در زیر یک پرچم جمع می شوند. نه تنها تئاتر یا اپرای کلاسیک ، بلکه انواع آزمایش ها ، برنامه های آموزشی و سایر بازتاب های خلاقانه در اشکال آشنا و غیر منتظره وجود دارد. و “Territory” با موفقیت تمام موارد بالا را در لیستی با علامت “باید تماشا کنید” ترکیب می کند. البته ، امسال نقشه های برنامه توسط بیماری همه گیر ویروس کرونا اشتباه گرفته شد ، اما برگزارکنندگان اطمینان دادند – یک سالگرد وجود دارد.

“به دلایلی واضح ، برنامه ای که به بینندگان خود ارائه می دهیم تفاوت قابل توجهی با برنامه ای که در ابتدای سال یا حتی چند ماه پیش برنامه ریزی کرده بودیم دارد. بحران کرونا بسیاری از جشنواره ها را مجبور کرد به مدت یک سال به تعویق بیاندازند و یا آنلاین شوند. رومن دولژانسکی ، مدیر هنری جشنواره می گوید: “ما درست دانستیم که مکث اجباری نکنیم و هنوز هم این جشنواره بزرگسالانه و بداهه را بدون تغییر در اصول ایجاد پوستر سنتی برای سرزمین برگزار کنیم.” >

این برنامه شامل 8 جهت (تئاتر ، رقص ، موسیقی ، اپرا ، نمایشگاه ، سینما ، “فضاهای نشیمن” و یک سالن سخنرانی آموزشی) است که در طی آن بینندگان 17 پروژه را مشاهده خواهند کرد.

امسال تئاتر با 5 اجرا همزمان نمایش داده می شود ، از جمله اولین نمایش روسی “Lorem Ipsum”. متصدیان این پروژه برندگان جایزه ویژه هیئت داوران “ماسک طلایی” برای دونفره خلاق ، دیمیتری ولکوسترلوف ، کارگردان و کسنیا پرتروخینا ، هنرمند هستند. در این نمایش ، 9 کارگردان جوان از کارگاه Brusnikin 9 خوانش اصلی از فصل ها را با یک نمایش آزمایشی توسط نمایشنامه نویس پترزبورگ Ekaterina Avgustenyak ، که با کمک مولدهای متن خودکار ایجاد شده است ، ارائه می دهند. اما همه تکه های مواد در هر نمایشگاه در هتل حضور نخواهند داشت. چه کسی و چه چیزی باید تماشا کند با رأی گیری تعیین می شود.

برنامه Territory همچنین شامل اجرای برتر RAMT – “پسر” توسط یوری بوتوسوف بر اساس نمایشنامه نمایشنامه نویس فرانسوی فلوریان زلر بود. این تولید سه گانه “مادر” ، “پدر” ، “پسر” را می بندد و در مورد پسر 17 ساله ای صحبت می کند که طلاق سختی از پدر و مادرش را سپری می کند.

دیگر نمایش برتر این فصل “Maiden Snow” توسط تئاتر Taganka به کارگردانی دنیس آزاروف است. این بار نمایش معروف الکساندر استروسکی به عنوان یک دوبینی در مورد تقابل جهان بینی ظاهر می شود. تئاتر در مالایا برونایا اولین نمایش بلند فصل گذشته را نشان می دهد – “نورما” به کارگردانی ماکسیم دیدنکو بر اساس اولین رمان ولادیمیر سوروکین. برنامه تئاتری با پخش صوتی پیاده روی “ما در جنگل قدم خواهیم زد” توسط تهیه کننده و بنیانگذار فیودور الیوتین “Impresario” به پایان می رسد.

آنا آبالیخینا ، طراح رقص ، نمایش “جلسه بازی همزمان” را همزمان با “باله مسکو” به ویژه برای سالگرد “قلمرو” ایجاد کرد. کارگردان از بیننده دعوت می کند تا به طور مستقیم در پیشرفت اکشن تأثیر بگذارد. بنابراین “بازی” یک چالش واقعی برای رقصندگان حرفه ای خواهد بود. برنامه رقص همچنین با اجرای نصب “تنفس” توسط دینا حسین و آنا گارافیوا تکمیل خواهد شد.

امسال تیم های منطقه ای نیز به “قلمرو” می پیوندند. تئاتر رقص معاصر چلیابینسک نمایش “دونده ها” را به نمایش می گذارد ، و تئاتر یکاترینبورگ “رقص های ولایتی” (برنده 12 نامزدی و 6 جایزه ماسک طلایی) یک نمایش اخلاقی برای کل خانواده “ماجراهای پیتر کفاش” به ارمغان می آورد.

موسیقی در فصل یوبله توسط کنسرت برندگان برنامه “موسیقی روسیه 2.0” در مرکزی به نام Vs. میرهولد که جشنواره را در 16 اکتبر افتتاح می کند. علاوه بر این ، تماشاگران شاهد دو اجرای اپرا خواهند بود. برای اولین بار ، مسکوویت ها اپرای عروسکی Dido و Aeneas را با موسیقی آهنگساز انگلیسی هنری پورسل می بینند. و همچنین اپرا “کتاب سروافیم” ساخته الكساندر بلوسوف – نخستین ماه فوریه یك الكتراته استانیسلاوسكی.

طرفداران “سرزمین” نوآوری دیگری را دوست دارند – برنامه فیلم. این شامل 12 فیلم است که توسط منتقد فیلم وادیم روتکوفسکی انتخاب شده است. یک رویداد ویژه نمایش فیلم “گذشته نگر” اثر جرمی بل ، متشکل از بیست قطعه ضبط بایگانی از مهمترین تولیدات مشهور جهانی رقصنده فرانسوی است.

علاوه بر این ، آزمایشگاه اختصاصی سایت تئاتر بیننده را در غیر معمول ترین مکان های مسکو راهنمایی می کند. در سال 2020 ، این پروژه به شاعر و هنرمند دیمیتری پریگوف اختصاص یافته است.

و برای کسانی که دوست دارند نه تنها از زیبایی لذت ببرند ، بلکه یاد می گیرند ، یک برنامه آموزشی نیز ارائه می شود. از دو قسمت عمومی و بسته تشکیل خواهد شد. برای بخش باز ، ثبت نام از طریق TimePad کافی است ، و سخنرانی های بسته از طریق یک حساب شخصی در وب سایت جشنواره فقط برای شرکت کنندگان جشنواره در دسترس خواهد بود.