صندلی برای مولیر در تئاتر ملل

نصب شده است

“شفادهنده اکراه” یکی از محبوب ترین مراکز خرید مولیر است. و علی رغم سن قابل توجهش (این نمایش تقریباً 355 ساله است) ، او نه تنها از همدردی صادقانه تماشاگران برخوردار است ، بلکه از علاقه هنری کارگردانان نیز برخوردار است. بنابراین اولگ دولین ، معروف به خاطر کارهایش در ژانر تئاتر عرصه ، تصمیم گرفت داستان کلاسیک را به یک مضحکه حکایت از پوچ یک دروغ تبدیل کند.

Artistic sur دقیقاً در یک ساعت در صحنه کوچک تئاتر متولد می شود و ناپدید می شود ، جایی که چیزی جز چهار بخش با چهار ردیف تماشاگر و یک صحنه خالی وجود ندارد. به هر حال ، کوتاه بودن اجرا عمدی است. بیهوده نیست که خود کارگردان تولید را با یک نوشیدنی گازدار مقایسه می کند. او می گوید: “این یک نمایش سبک است ، مانند یک شامپاین که وقتی مردم با روحیه خوب تئاتر را ترک می کنند ، شما نیازی به دویدن در آخرین قطار ندارید و می توانید به یک کافه بروید ، یک لیوان شراب بخورید ، و در مورد چیز دلپذیری صحبت کنید.” p>

در حالی که خطر عفونت های جدید همچنان وجود دارد ، مخاطب مجبور می شود نه در کنار یکدیگر بلکه در کنار نویسنده نمایش کرسی بنشیند. بله بله. روی صندلی بعدی نوشته شده است – “این صندلی گرفته شده است. مولیر اینجا نشسته است. “

شخصیت اصلی در صحنه ظاهر می شود – هیزم شکن Sganarelle (ایلیا کریکلیوتس). خانه اش خالی است ، بچه ها گرسنه اند ، اما او برای همیشه خوش روح و مست است. به همین دلیل خوشحالم اما همسرش مارتینا (ماریا لاپشینا) اغلب با خفاش راه می رود. کینه در یک زن قویتر می شود ، و سپس سرنوشت فرصتی را فراهم می کند تا حتی با سرگرمی سهل انگارانه کنار بیاید.

مسافران تصادفی به دنبال یک شفا دهنده هستند. بله ، ساده نیست – چنین افراد ثروتمند ساده لوحی به اندازه کافی کافی دارند ، اما یک شعبده باز واقعی است. پس از همه ، شما باید Lucinda زیبا را درمان کنید ، که از آنچه ناگهان بی حس شده است معلوم نیست. در اینجا فرصتی برای انتقام از شوهر مبارز برای همه کاف ها وجود دارد. مارتینا مدبر بلافاصله به مسافران هشدار می دهد که پزشک نابغه حرفه خود را انکار خواهد کرد. بنابراین ، واقعیت باید با زور از بین برود. اما مارتینا اشتباه محاسبه کرد ، Sganarelle با موفقیت از عهده نقش جدید برآمد و بیماران ساده لوح سخاوتمندانه به او پول می دهند. آنقدر که پول باید با چکمه حمل شود.

بگذارید مولیر تقریباً همه شخصیت های نمایش را داشته باشد – بزرگسالان ، ولی جوانان کاملاً با استعدادی را به کار می گیرد. و نام برخی از آنها از طرف والدین مشهور آنها برای مخاطبان آشناست. بنابراین ، گرونت ، یک نجیب زاده ناامید ، که به دنبال یک دکتر برای دخترش است ، توسط گلب پوشکپالیس بازی می شود ، و پرستار ، ژاکلین ، توسط Polina Vitorgan بازی می کند. عکس: theatreofnations.ru

اکشن از دقیقه اول شبیه عنوان رمان معروف جاناتان سوفران فرور است “بسیار بلند و فوق العاده نزدیک”. اول اینکه داستان به معنای واقعی کلمه در زیر بینی بیننده پیش می رود و شخصیت ها اکنون و سپس روی نرده ردیف چهارم می پرند و از پله ها بالا می روند. و ثانیا ، آنها واقعا بلند صحبت می کنند. مطابق سنت تئاتر منطقه ای. گویی به نمایشگاه سن ژرمن آمده ایم تا بازی بازیگر معروف مسخره بازی تابارین را که مولیر از کودکی او را تحسین می کرد ، تماشا کنیم.

در اینجا نیازی به دکوراسیون نیست. در صورت لزوم ، شما همیشه می توانید مستقیماً به بیننده مراجعه کنید. اینگونه است که مسافران از مارتین در مورد سو استفاده های پزشکی Sganarelle می پرسند و فوراً داستان ها را با پاسخ های خود مخاطب تکمیل می کنند.

– یادم می آید پسر به نوعی از … سقوط کرد؟ – می گوید پیام رسان Geronta Luca و با پرسش از پسر ردیف سوم اشاره می کند.

– از روی درخت بلوط ، – پسری 12 ساله بدون سایه ای از خجالت با صدای بلند زمزمه می کند.

اما چنین تمرکز مسخره ای باعث چرخش سر شما می شود. بنابراین ، کارگردان دو درج تغزلی می سازد که در آن تنظیمات موسیقی خودش احساس می شود. در لحظه یک نقطه عطف روایت دیگر ، صدای درخشان راه پله به بهشت ​​گروه افسانه ای راک انگلیسی Led Zeppelin به نظر می رسد. جرونته ، که بیشتر شبیه راهزن فیلم های مربوط به دهه 90 پرشور است: کچل ، با کت و شلوار سیاه و زنجیری به ضخامت انگشت ، دیگر برای یک بیننده احمق مسخره نیست. او می خواهد همدردی کند. از این گذشته ، دختر گفته می شود بیمار واقعاً عاشق لئاندره فقیر است.

اما مولیر کمدی نوشت. بنابراین بیننده منتظر رومئو و ژولیت دوم نخواهد ماند. محبوب لوسیندا ارثی دریافت خواهد کرد ، که به معنای نعمت پدرانه است. و اما Sganarelle کوچک و ضعیف با شلوارهای کشیده تا گوش و یک تی شرت الکلی کشیده ، او با همسر پر سر و صدا خود بازگشت.

اخلاق این مضحکه به شرح زیر است – اگر مردم واقعاً از هر چیزی بیمار هستند ، این عشق است. بنابراین ، نکته آخر به نظر می رسد همه آنچه شما احتیاج دارید این است که عاشقانه کمتر از کیش بیتلز توسط هنرمندان اجرا کنید.