سال 2023 صد و پنجاهمین سالگرد تولد سرگئی راخمانینوف

21.09.2020 را جشن می گیرند
2023 150 سالگی تولد سرگئی راخمانینوف است. اولین جلسه کمیته برگزاری برای آماده سازی جشن این تاریخ در مسکو برگزار شد. ریاست آن را وزیر فرهنگ اولگا لیوبیموا بر عهده داشت.

“ما وقت کافی برای آماده سازی پربار برای برگزاری جشن سالگرد داریم ، اما همه ما کاملا درک می کنیم که ، با توجه به تجربه امسال ، نباید آن را از دست بدهیم. اتلاف وقت و شروع به کار مثمر ثمر در حال حاضر همه با هم زمان می برد. من دوست دارم که نتیجه کار ما واقعاً پروژه های روشن و اقدامات مهم در زمینه حفظ و محبوبیت میراث این نوازنده بزرگ باشد. “، وزیر فرهنگ روسیه اولگا لیوبیمووا گفت.

بیش از دوازده پروژه قبلاً برای تاریخ سالگرد برنامه ریزی شده است. از جمله آنها می توان به کنسرت ، نمایشگاه ، برنامه های آموزشی و آموزشی اشاره کرد. یکی از مهمترین رویدادها مسابقه بین المللی پیانیست ، آهنگساز و رهبر ارکستر است که به ابتکار دنیس ماتسوئف برگزار شد. سه نامزد نشان دهنده سه م componentsلفه کار راخمانینف است. این مسابقه در سال 2022 برگزار می شود. برندگان آن در مراسم افتتاحیه و اختتامیه سال راخمانینوف شرکت خواهند کرد.

“ما تا حدودی از راخمانینوف بافته شده ایم ، این آهنگساز ما است ، بازی کردن او بسیار دشوار است ، زیرا ژرفای او ملیت روسیه دارد ، بی ارزش ، بی پایان است. خوشحالم که اینگونه به سالگرد وی توجه می شود “، – مدیر هنری و رهبر ارکستر BSO خاطرنشان کرد. چایکوفسکی ، هنرمند مردم اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی ولادیمیر فدوسایف.

“من دوست دارم که کل کشور سالگرد آهنگساز بزرگ ما را جشن بگیرند ، من دوست دارم که به کارهای کلیسایی-موسیقی او توجه ویژه ای شود. از آنجا که سرگئی واسیلیویچ راخمانینوف نویسنده کل شب زنده داری است ، به نظر من ، این بزرگترین اثر موسیقی مقدس روسیه است. هیچ کس مانند این و یا بعد از او چیزی شبیه به این ننوشته است. ”

TC “فرهنگ”

09/21/2020