“Duel of Harpsichords”: نمایش کنسرت سازهای رومن گلوخوف در گنسینکا

افتخار ارائه سازهای جدید به نوازندگان برجسته و نوازندگان جوان مسکو سپرده شد: اولگا مارتینووا ، فدور استروگانوف ، الیزاتا میلر ، آناستازیا آنتونوا ، الیزاتا درگالینا ، مارگاریتا کورشکووا ، ایوان لبدف ، الیزاتا یکاویان ، آنا اسپیرینا ، ایرینا کراسنایا.

جورجی ابروسوف (فلوت تراورس) و آنجلینا نیکولوفسکا (ویولنسل) در این کنسرت شرکت می کنند.

استاد هارپسیکورد ، رومن گلوخوف – تنظیم کننده سازهای صفحه کلید تاریخی در مدرسه موسیقی مسکو به نام گنسین (از سال 2016). در کارگاه استاد تارپیک مارک دوکورنت آموزش دید (آتلیه مارک دوکورنت ، پاریس ، 2018). در کارگاه الکسی استاویتسکی ، متخصص مشهور در مرمت و تعمیر پیانوهای تاریخی کار می کند. رومن گلوخوف کارگاه اختصاصی خود را دارد ، جایی که او درگیر ترمیم چنگ است و سازهای اصلی را از نقاشی های تاریخی خلق می کند. علاقه او به ساز چنگ زدن از علاقه او به موسیقی اولیه ناشی شد ، زیرا در اولین تخصص خود رومن نوازنده ویولون باروک بود که سالها با گروه سازهای قدیمی خود اجرا داشت.

به گفته رومن گلوخوف ، “ایده ایجاد سازها در پاریس ، هنگام تحصیل در کارگاه مارک دوکارنت ، آغاز شد. در آن زمان من قبلاً در ترمیم های هارپسیکورد تجربه داشتم و چندین طرح را می دانستم. در تحقیقاتم درمورد سازهای اصیل راکرز ، فهمیدم که دیگر کسی سازهای سازنده اینگونه نمی سازد ، زیرا خواسته های زیبایی شناختی ما نسبت به صدا تغییر کرده است. پس از آن بود که ایده ایجاد اولین نوازنده چنگ من ، کپی از نسخه تاریخی ، که در فن آوری تا آنجا که ممکن است نزدیک باشد و احیای سنت های استادان بزرگ گذشته باشد ، به وجود آمد. دوئلیست دوم کنسرت ما (spinet) کاملاً در کارگاه من توسعه یافته و کپی یک ابزار تاریخی نیست. “

ارائه كنسرت “دوئل هارپیسكورد” صفحه جدیدی به تاریخ شاخه باروك دانشكده موسیقی مسكو اضافه خواهد كرد. جنسین این بخش که در سال 1996 افتتاح شد (برای اولین بار در سیستم آموزش حرفه ای متوسطه) و مجهز به مجموعه ای درجه یک از ابزارهای باستانی ، افتخار ویژه گنسینکا است. برای بیش از 20 سال در مدرسه. جنسی ها به طور فعال در حال توسعه فرهنگ عملکرد آگاهانه تاریخی هستند ، به طور منظم کنسرت های باروک اجرا می شود و دانشجویان و فارغ التحصیلان برنده مسابقات معتبر بین المللی موسیقی اولیه می شوند.

سرویس مطبوعاتی دانشکده موسیقی مسکو جنسین