هنرمندان مسکو نمایشگاهی را برای صد و پنجاهمین سالگرد بونین

آماده کرده اند

مشخص است که نویسنده زیاد سفر می کرد ، اغلب از شهری به شهر دیگر منتقل می شد. روسیه ، اوکراین ، ایتالیا ، ترکیه ، رومانی ، سیلان ، مصر ، فلسطین ، سوریه ، فرانسه – در همه جا مطالبی را برای کارهای خود جمع می کرد و سخاوتمندانه مشاهدات و تجربیات خود را با خوانندگان در میان می گذاشت.

– مهاجرت اجباری بونین را مجبور نکرد تا قهرمانان آثارش را به خیابانهای شهرهای فرانسه منتقل کند. مناظر خارج از کشور و مشکلات محلی در آثار وی بسیار کم است. تمام ارجاعات به زندگی در فرانسه در دوران هجرت در دفتر خاطرات نویسنده و خاطرات معاصرانش باقی مانده است. اندیشه ها و خلاقیت های نویسنده با سرزمین مادری مرتبط بود – لیودمیلا میخائیلوا ، هنرمند ، متصدی نمایشگاه ، به ما گفت.

شخصیت های نثر بونین همیشه با “جزئیات گفتاری” احاطه شده اند ، توصیف ظریف تصویری از طبیعت و زندگی. هنگام خواندن آثار او ، تصاویر ، بوها و صداهای “زنده” در ذهن من ظاهر می شود که ما را به دنیای قهرمانان نویسنده می رساند ، به درک و احساس بهتر شخصیت و شرایط زندگی آنها کمک می کند.

منتقدان ادبی متذکر می شوند که روابط دوستانه و جلسات با هنرمندان به نویسنده کمک می کند تا نوعی آموزشگاه نقاشی را پشت سر بگذارد. بونین نستروف ، برادران واسنتسوف ، میاسودوف ، کرووین ، رپین ، پولنوف ، لویتان و بسیاری دیگر را می شناخت.

– نمایشگاه شامل بیش از 50 اثر است – مناظر ، نقاشی روزمره ، طبیعت بی جان ، که بازدیدکنندگان نمایشگاه می توانند در هفته آینده ببینند ، – ادامه می دهد Lyudmila Mikhailova. – هنرمندان از “جاده” نویسنده عبور کرده اند: آنها در روسیه و فرانسه کار کردند ، جایی که وی زندگی و کار می کرد ، در مکانهایی که در آثار او شرح داده شده است. ما سعی در ایجاد یک محدوده بصری مشارکتی از آثار خود ، پیوند دادن آنها با نقل قول هایی از آثار نویسنده ، خاطرات معاصران خود ، که ایجاد فضای ویژه ای برای نمایشگاه را امکان پذیر می کند. خود بونین با استفاده از تکنیک های هنری به روشنی نوشت ، و گفته های او مربوط به امروز است. سرنوشت بونین با میلیونها سرنوشت شهروندان روسی که پس از انقلاب کشور را ترک کردند همخوانی دارد. با این حال ، ما عمداً جنبه سیاسی را کنار گذاشتیم و نگاه ذهنی هنرمند را به شرایط خاص زندگی نویسنده ، ارزش ها و وابستگی های روزمره او متمرکز کردیم.