ارائه می شود

یافتن احساسی از سه سال پیش ساخته شد ، اما فقط اکنون آنها شروع به صحبت كردن كردند: وقتی یكی از متصدیان نمایشگاه” روی سبد خرید در قرن XXI “، آندره سارابیانوف ، منتقد هنری ارثی ، اولین نمایش را اعلام کرد ، جایی که آنها مجموعه آوانگارد پیدا شده در زیرزمین موزه را نشان می دهند. این نمایشگاه در مرکز یلتسین برگزار می شود. بیش از 80 نمایشگاه در آنجا ارائه می شود. در میان آنها نقاشی های Kandinsky ، Rodchenko ، Drevin ، Udaltsova ، Stepanova ، Mashkov وجود دارد. همچنین نویسندگانی وجود دارند که نام آنها کمتر شناخته شده است ، اما برای جامعه حرفه ای نیست ، به عنوان مثال ، فدور فدوروفسکی ، طراح مجموعه تئاتر بولشوی ، هنرمندان نیکولای سینوزوف و الکساندر یاکیمچنکو.

صد سال پیش ، آثار آنها فراموش شد. تا اینکه یک روز ، آنا شاکینا ، منتقد هنری ، در بایگانی منطقه به پرونده شخصی اوگنی واسیلیویچ مدودف برخورد. سپس او “ردپای” نمایشگاه سفر 1921 را کشف کرد. معلوم شد که در سال 1920 ، سه نمایشگاه هنر جدید در منطقه کیروف برگزار شد. دومی موبایل بود. یکی از سازمان دهندگان آن ، اوگنی مدودف ، که از نظر تحصیلات معمار بود ، می خواست هنر معاصر را در سراسر منطقه کیروف ، در وطن کوچک خود ، انجام دهد. با این حال ، بنا به دلایلی ، این مجموعه در یارانسک مستقر شده است.

شاید تقصیر جاده باشد؟ مدودف با دشواری ، بر روی یک سبد خرید ، مجموعه ارزشمندی را از مسکو ، کازان و ویاتکا به روستا (در آن زمان) تحویل داد. اما چیزی مانع شد. این بایگانی حاوی کاتالوگ آن نمایشگاه بود و این همان چیزی است که در آن آمده است: “این نمایشگاه با هدف نشان دادن چگونگی و چگونگی زندگی هنر معاصر … به دلیل توجه بیشتر به عناصر خالص تصویری تصویر ، این یک کارزار علیه طرح و ستایش فرم به همین ترتیب است” … کاتالوگ نمایشگاه 1921 به ما می گوید ، این هنرمند دیگر موظف به نشان دادن جهان عینی نیست ، او آزاد است که بتواند جهان هندسی خود را مانند کاندینسکی اختراع کند. این هنری بود که مدودف می خواست با نشان دادن رسوایی قابل توجه ، به همه واتیکا نشان دهد.

مقاله مرتبط  آنچه برای هنرمندی که می خواست بدن لنین را

صد سال از آن دوران آرمان خواهانه می گذرد. آیا کارگران موزه محلی در تمام این مدت متوجه چند صد نقاشی در زیرزمین خود نشده اند؟ معلوم شد خیر – آنها می دانستند. علاوه بر این ، متخصصان موزه پوشکین می دانستند که کاندینسکی در یارانسک کوچک است. به گفته سرابیانف ، اثر این هنرمند دو بار (در سال های 2005 و 2017) به نمایشگاه هایی در مسکو کشیده شد ، اما منتقدین هنری موزه هنرهای زیبا پوشکین از کل مجموعه مانده از نمایشگاه مسافرتی 1921 بی خبر بودند. حتی در اوایل دهه 1960 ، کمیسیونی از مسکو از یارانسک بازدید کرد و سپس برخی از نقاشی ها را از موزه تاریخ محلی بردند. اما كاندینسكی ، رودچنكو و بوبنف ظاهراً آنها را با ارزش یا مناسب نمی دانستند – پس آوانگارد در یك موقعیت زیرزمینی قرار داشت. بنابراین در تاریخ مجموعه مدودف هنوز رمز و راز زیادی وجود دارد – محققان کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. باید اضافه کرد که در سال 2017 افتتاحیه نمایشگاه فراموش شده خیلی عجیب و غریب نبود ، بلکه در طی یک کار تحقیقاتی بزرگ اتفاق افتاد. در طی آماده سازی پروژه “در خواست” ، جایی که آندره سارابیانف آوانگارد روسی را از ده ها موزه منطقه ای جمع آوری کرد ، بایگانی را مطالعه کرد – و به یک کشف خیره کننده رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *