بر روی دیوار Tsoi در مسکو ، پرچم اعتراض بلاروس

دیوار Tsoi مدت ها است که صدای اعتراضی به دست آورده است. بیش از یک بار ، نقاشی های دیواری و نقاشی های جدید به طرز مرموزی روی آن ظاهر شده اند ، و نه همیشه آنها با کار گروه Kino در ارتباط بودند. امروز موسکویت ها متوجه بروزرسانی دیگری شدند – پرچم قرمز-قرمز سفید با کلمات “بارگیری … 97٪” بر روی نوار قرمز که به رنگ سبز تبدیل شده است. نمادین است که این نقاشی خطوط نوشته شده از آهنگ Tsoi را ادامه داد – “قلب ما خواستار تغییر است” ، که در حرکات معترض بیش از یک بار به صدا در آمد. به یاد بیاورید که در تاریخ 6 اوت ، دی جی ها ولادیسلاو سوکولوفسکی و کریل گالانوف این ترانه ویکتور تسوی را در یک کنسرت طرفدار دولت در پارک کیفکی مینسک اجرا کردند.

دادگاه هر دو را به جرم خردسالاری و نافرمانی از افسران پلیس مقصر دانست و به ده روز بازداشت محكوم كرد. ولادیسلاو و کریل به خبرنگاران گفتند که آنها این کار را عمدا انجام داده اند ، زیرا آنها می خواهند تغییراتی ایجاد کنند و برای این واقعیت آماده هستند که فردا بدون کار باقی بمانند.

یک تغییر غیرمنتظره در برنامه ، حاضران ، که تا آن زمان چندین هزار نفر جمع کرده بودند ، توسط فریادهای “خوب انجام شد!” و تشویق.

سوپولوفسکی بعداً در جلسه دادگاه خاطرنشان کرد: “در این زمان تظاهرات برنامه ریزی شده بود و ما به عنوان مانع برای گرفتن کرسی استفاده می شد. این موضوع من را عصبانی کرد ، من نمی خواستم در این اقدام شرکت کنم. این بی تاب ، غیرقانونی و برخلاف عقیده من است. من می خواستم از سوتلانا تیخانوفسایا حمایت کنم ، هیچ مقصدی برای مختل کردن کنسرت وجود نداشت. ” به هر حال ، نقاشی های دیواری روی Arbat اولین تلاش هنری برای حمایت از معترضین بلاروس نیست. در تاریخ 16 اوت ، در ریازان ، كتیبه “زنده باد بلاروس!” نقاشی شد كه روی پل راه آهن در نزدیکی بزرگراه مسكو ظاهر شد و تنها دو روز به طول انجامید.

همچنین بخوانید: چوی از طریق سی سال پس از مرگش ، او دوباره به سنگرها رفت