یکی از بهترین معلمان آوازی در روسیه

درگذشت

سالهاست پروفسور نسترنکو ، کارگر ارجمند فرهنگ روسیه ، ریاست گروه آواز انفرادی آکادمی هنرهای کر را به نام V.S. پوپووا و یک معلم آواز ، معلم برنامه اپرای جوانان تئاتر بولشوی بود. و او خوانندگان زیادی را پرورش داده است که در حرفه ای که همیشه رقابت زیاد است و موفقیت می تواند بسیار ناپایدار باشد ، خوشحال شده اند.

فردی منحصر به فرد خردمند ، خردمند و ظریف – معلمی که روش تدریس نویسنده را توسعه داده و تجربه زیادی در کار با گسترده ترین صداها دارد. او آرزو داشت كه هم جوانان درباره اولين گام ها در زمينه اپرا و هم افرادي كه قبلاً موفقيت حرفه اي را تجربه كرده اند ، مطالعه كند. اما خوانندگان ، و همچنین قهرمانان – ورزش ، باید فرم آوازی خود را به طور مداوم حفظ کنند ، و مسائل مختلف مربوط به تغییر روش آوازی آکادمیک را حل کنند. غالباً این یک فرایند بسیار صمیمی است ، برخی از سوپراستارها ، هم به همین دلیل و هم به دلیل حسادت ، نام مربی خود را با اطمینان بیشتر حفظ می کنند. اما در جامعه حرفه ای افسانه هایی در مورد چگونگی کمک به خواننده در یافتن صدای خود و آموزش غلبه بر انواع دشواری ها و موانع وجود دارد.

سوتلانا نسترنکو بسیار متواضع بود ، و متقاعد کردن او در مصاحبه آسان نبود. فقط یک بار گفتگوی بزرگی انجام دادیم. سپس متوجه شد:

– برای تقریباً نیم قرن تدریس ، من حتی دو دانش آموز مشابه نداشته ام. هر کدام فیزیولوژی خاص خود ، روان روان و طرز تفکر خاص خود را دارند. علاوه بر این ، در هر صدایی بازتابی از زمان و سلیقه یک نسل وجود دارد: امروز شما به یک چیز نیاز دارید ، فردا به چیز دیگری. بنابراین ، هیچ موردی وجود ندارد که بتوانید در مسیر مورد ضرب و شتم قدم بگذارید ، و به همین دلیل ، تجارت ما بسیار دشوار است. اما من واقعاً دوست دارم که ، مهم نیست که جهان چگونه تغییر کند ، بشریت از زیبایی صدای انسان قدردانی نمی کند.

در میان مردمک او یک کهکشان کامل از ستاره ها وجود دارد. به عنوان مثال ، این سوتلانا گریگورینا بود که برای اپرا نام خوانندگانی را کشف کرد که اکنون دارای شهرت بین المللی درخشان هستند: اولگا کالچینسکایا و بوگدان ولکوف ، استعداد خود را در یکی از کلاسهای استاد خارج از کشور خود ، که همیشه بسیاری از مردم را برای دریافت مشاوره دقیق و دقیق استاد ، جمع می کند ، تشخیص دادند. همچنین در میان خوانندگان مشهور اپرا ، که موفقیت آنها در کار پر زحمت Svetlana Nesterenko ، Dinara Alieva ، Marina Zyatkova ، Olga Guryakova ، Vasilisa Berzhanskaya ، Ekaterina Morozova ، Elena Maksimova ، Evgenia Muravyova ، Elena Guseva ، Alexey Nekogradov ، Ekaterina Vinogradov Ekaterina حتی به یکی از برندگان گرمی تبدیل شد.

زندگی حرفه ای و شخصی با استعداد ، زیبا و شاد سوتلانا نسترنکو توسط ویروس کرونا قطع شد. اما خاطره او همیشه در قلب و صدای دانش آموزان شگفت انگیز او خواهد بود.

ماریا بابالووا ، RG