برنامه جشنواره ترینیتی در سالزبورگ

برنامه جشنواره که توسط بارتولی به عنوان مدیر هنری آن ترسیم شده است ، با پذیرش خودش تبدیل به “کارت عشق” به زادگاه خواننده خواهد شد. “روم ، پر از شکوه و افتخار افتخارآمیز و زوال ناپذیر ، که هیپنوتیزم بر هر یک از مهمانان خود تأثیر می گذارد. – اما برای من ، یک دخترک سگ خود را که در پارک های دوریا پامپیلج قدم می زند ، و بعداً Cinquecento قرمز روشن خود را در اطراف کولوسئوم رانندگی می کند ، برای مدت طولانی تنها شهری بود که من در آن متولد و بزرگ شدم. تنها زمانی که آن را ترک کردم مدت طولانی است که متوجه جایگاه و اهمیت ویژه رم در جهان شدم. “ ، سسیلیا بارتولی می گوید.

اولین نمایش اصلی جشنواره ترینیتی -2021 تولید جدیدی از سخنرانی هندل “پیروزی زمان و ناامیدی” است – “عمیق ترین انسانیت درام” ، همانطور که بارتولی توصیف می کند. خود خواننده نقش لذت را بازی می کند. کارگردان رابرت کارسن کانادایی خواهد بود که قبلاً با بارتولی با موفقیت بسیار خوبی کار کرده است (تولید مشترک آنها از سمینل هندل برای بیش از 13 سال در اپرا زوریخ موفقیت بزرگی داشته است). انجام شده توسط Gianluca Capuano.

برجسته دیگر این جشنواره اجرای کنسرت اپرای “Tosca” Giacomo Puccini با بازیگران مگا ستاره از جمله Jonas Kaufmann خواهد بود. آنیا هارتروس و براین ترفل. “یافتن اپرا” رومی “دشوارتر از” Tosca “” ، – می گوید بارتولی. این خواننده خودش در نقش ثانویه چوپان در این کنسرت شرکت خواهد کرد – بخشی که اولین بار در سن 10 سالگی در صحنه اپرای رم اجرا کرد. زوبین متا افسانه ای مجری خواهد بود.

یک اثر مهم دیگر در کنسرت ارائه خواهد شد – اعدام آلیساندرو اسکارلاتی “قابیل ، یا اولین قاتل”. به گفته سیسیلیا بارتولی ، این کنسرت در نظر دارد ادای احترام به oratorio به عنوان ژانری که در پی ممنوعیت گسترده کاتولیک در اپرا و درام در اواخر قرن 17 میلادی رونق گرفت. پیشخوان مشهور فیلیپ ژاروسکی رهبر گروه Artaxerxes خواهد بود.

سومین تولید کنسرت به رحمت موتسارت بر تیتوس ، یکی از آخرین اپراتورهای آهنگساز است که در سال 79 میلادی در رم تنظیم شد. ه سسیلیا بارتولی نقش اصلی Sextus را بازی خواهد کرد. هادی Gianluca Capuano.

برنامه کنسرت جشنواره شامل اجرای ستاره هایی چون ماکسیم ونگروف ، جان الیوت گاردینر ، لیا دساندره و دیگران است.

جشنواره بارثی سال آینده برای بارتولی ، نهمین دوره به عنوان مدیر هنری آن خواهد بود (خواننده علیرغم حضور آینده اش در اپرای مونت کارلو از سال 2023 ، قرارداد سالزبورگ را برای شش سال دیگر تمدید کرد).

بهار امسال ، رهبری جشنواره سالزبورگ ، همراه با بارتولی ، به دلیل وخیم تر شدن وضعیت ویروس کرونا در اروپا مجبور به لغو جشنواره ترینیتی شدند. موضوع آن جشنواره “رنگ زمان” بود و کار پائولین ویاردوت ، پیش پرده نسخه سن پترزبورگ از Don Pasquale توسط دونیزتی با انتقال بعدی این اثر به جشنواره تابستانی سالگرد آماده شد. این برنامه ها به تعویق افتاده است. به بینندگان جشنواره تابستانی سالبزبورگ سال آینده نسخه جدیدی از پیروزی زمان و ناامیدی ارائه می شود – یک مورد ضروری برای هر تابستان در سالزبورگ با سیسیلیا بارتولی – و اولین تعجب در برنامه نویسی صدمین سالگرد مداوم از کوارترمستر مارکوس هینترهاوزر در سال 2021.