آورد و گالری جدید ترتیاکوف از زمان بیرون آمدن از انزوا ، سومین نمایشگاه پشت سر هم را ارائه می دهد. به نظر می رسد پس از قرنطینه در مسکو ، همه چیز چرخید و دوباره شروع شد – خیابان ها و مترو به طور غیرمعمول شلوغ هستند. نکته دیگر در این موزه ، فضای دلپذیر و پراکنده است. اگرچه آداب و معاشرت تغییر کرده است ، که یادآور ماسک های مربوط به سرایداران و بازدید کنندگان و خطوط مسافت روی زمین است. این موزه به آرامی خود و ما را با فرهنگ جدید ارتباطات وفق می دهد. اما حتی در اینجا زندگی به خارج از کشور باز می گردد: در افتتاح پروژه “شاهکارهای کازان”. از روئریچ تا کاندینسکی “توسط رئیس جمهوری تاتارستان رستم رامي مكانانوف ، معاون رئیس جمهور فدراسیون روسیه ولادیمیر مدینسكی و معاون اول نخست وزیر دولت روسیه با آندری بلوسوف دیدار شد. ناگفته نماند که مدیر گالری Tretyakov Zelfira Tregulova که در رگهایش خون تاتار جاری است: او از آغاز چرخه پروژه های مشترک با تاتارستان خبر داد. “شاهکارهای کازان” اولین آنهاست.
این نمایشگاه شامل 42 نقاشی از مجموعه موزه هنرهای زیبای جمهوری تاتارستان است. بوم ها سالن های شماره 1 و 2 را در طبقه چهارم گالری New Tretyakov اشغال کردند. یعنی اکنون بیننده سفری را از طریق فرهنگ بصری قرن های XX و XXI در 38 سالن با این تصاویر آغاز می کند. کسانی که مدت ها در گالری ترتیاکوف نبوده اند ، بعید به نظر می رسند مرز بین نمایشگاه موقت و نمایشگاه دائمی را متوجه شوند – که یکی از اینها نه چندی پیش تغییر شکل داده است. تالارهای مونوگرافی آشنای Kandinsky، Mashkov، Konchalovsky توسط سالن های تاتلین ، Deineka ، Filonov و مدرسه او ، Malevich به همراه دانش آموزان خود تکمیل شدند. یک فصل جداگانه به تازگی به مجموعه جورجی کوستاکی اضافه شده است که در سال 1977 به موزه اهدا شد. و در نقطه پایانی مسیر هدیه دیگری از این هنرمند قرار دارد. روز قبل از نمایش برتر کازان ، در تالار 38 ، سه اثر عظیم “حراج وین” “هرمان نیچه” ارائه شد که وی اخیراً به گالری ترتیاکوف اهدا کرده است. در دهه 1950 و 1980 ، نیتس جامعه را با اجراهای خونین ، ارگیا و باكانالیا سازمان داد تا به اعماق پرتگاه انسان “من” نگاه كند. اکنون این پیرمرد با ریش سفید ضخیم یک معلم آوانگارد رادیکال است که هر موزه ای رویای خود را برای گرفتن آرزو می کند. افسانه ای اتریشی 81 ساله است و حالا او اغلب قلم مو را می گیرد. یکی از آثار او که هم اکنون در مسکو ثبت شده است ، برای شهر ترکیه چانکاکاله ساخته شده است – تا صدمین سالگرد جنگ جهانی اول. این بخشی از یادبود ضد جنگ است. از نظر سمبولیک – شاید تصور شود – تاریخچه حلقه های هنر جدید و مدرن در نقطه عطف دهه 1910 باز می گردد. صد سال بعد ، در “زمان جالب” جدید ، ما فرصتی داریم تا به گذشته نگاه کنیم تا شاید ، امروز ما و هنر امروز خود را بهتر بشناسیم.