آتش سوزی دیگری در بیروت میراث زاها حدید

را تقریباً نابود کرد

فقط چند روز پیش آتش سوزی گسترده ای در شهر رخ داد که به مدت 6 ساعت خاموش شد و به دنبال آن آتش سوزی دیگری انجام شد. اطفا حریق عملاً در خرابه های بیروت انجام شد که پس از انفجار در بندر در 4 آگوست به آن تبدیل شد. شرایط غم انگیز در آن روز 190 کشته بر جای گذاشت. این انفجار به دلیل انفجار نمکدان ذخیره شده بی احتیاط ، مصادره شده از کشتی “Rhosus” که متعلق به شهروند روسیه ایگور گرچوشکین بود ، رخ داد.

آتش سوزی دیگری در # بیروت – ساختمان زاها حدید در آتش است. # بیروت # لیبنان pic.twitter.com/2pva1mUzqd

— Afroz Alam؟ ‍☠️ (@ AfrozJournalist) 15 سپتامبر 2020

“جورج ابوموسی” رئیس دپارتمان عملیات دفاع مدنی لبنان به خبرنگاران گفت: “ما از علت آتش سوزی نمی دانیم ، اما خاموش شدن آن فقط نیم ساعت طول کشید.” وی خاطرنشان کرد: 50 نفر از جمله افسران دفاع مدنی و آتش نشانان با آتش در ساختمان زاها حدید که سالها در حال ساخت بود و به عنوان یک مرکز خرید طراحی شده بود ، مبارزه کردند.

وی همچنین خاطرنشان كرد كه آتش سوزی به سایر ساختمانهای مجاور سرایت نكرده است.

Nuevo incendio en Beirut: arde un edificio de Zaha Hadidhtps: //t.co/LG3Q2iGrgF

– La Opinión de Murcia ( diariolaopinion) 15 سپتامبر 2020

زاها حدید ، که در سال 2016 بر اثر حمله قلبی درگذشت ، درخشان ترین نماینده ساختارشکنی است ، گرچه خود در بغداد عراق متولد شد ، اما با تحصیل در دانشگاه با بیروت در ارتباط است ، اینجا ریاضیات را خواند و بعد از آن برای تحصیل در رشته معماری در لندن رفت. وی برای بیروت در سال 2006 م Instituteسسه سیاست و روابط بین الملل ایسام فارس و یک مرکز خرید را طراحی کرد. مانند بسیاری از پروژه های این زن که به عنوان اولین نماینده جنس جوان به جایزه پریتزکر تعلق گرفت ، ساختمانهای پایتخت لبنان نیز پس از مرگ وی در حال تکمیل هستند.