خواننده پاشا آرتمیف درباره وقایع بلاروس: “این نوعی بی عدالتی شدید و وحشتناک است”

– فکر می کنم این کاملاً آشکار است. در روزهای اخیر ، نادیده گرفتن اخبار وحشتناک از بلاروس غیرممکن است و میزان ظلم شدید را که در رابطه با غیرنظامیان تجلی می یابد ، مشاهده نکرده است. من بهانه ای برای این نمی توانم پیدا کنم ، بنابراین حتی سؤالی هم برای امضا کردن این نامه ندارم یا نه. البته ، من آن را بدون تردید امضا کردم.

– آیا هنرمند و شهروند دو چهره یا یک طرف متفاوت از یک مدال هستند؟

– نمی توانم بگویم که حامی ترکیب فعالیت هنری با سیاسی هستم ، به طوری که به این امر بسیار علاقه مندم. من می دانم که چگونه کار خودم را به خوبی انجام دهم – این موسیقی ، صحنه است – و من آن را با لذت انجام می دهم. اما عبور از آن دشوار است ، با دیدن اینکه مردم مورد ضرب و شتم قرار می گیرند ، کشته می شوند. این نوعی بی عدالتی شدید و وحشتناک است. دور از آن غیرممکن است.

– به نظر شما امیدی به شنیدن مردم وجود دارد و این به نوعی وضعیت را تحت تأثیر قرار خواهد داد؟

– من نمی دانم. با قضاوت در مورد اخبار موجود از آنجا ، صحبت کردن در مورد آن دشوار است ، اما همیشه امید وجود دارد. اگر این برای او نبود ، ما هیچ نامه ای را امضا نمی کردیم. من می خواهم باور کنم که عقل غالب خواهد شد

– با بیان اینکه شما حامی مخلوط کردن موسیقی و سیاست نیستید ، مثلاً در مورد موج موج اعتراض در دهه 80 چه احساسی دارید؟ آیا شما نمایندگان آن را شنیده اید؟

– بستگی به این دارد که چه کسی در مورد آن صحبت می کنیم. من واقعاً نمی دانم که آیا همان گروه کینو را می توان به عنوان سنگ معترض طبقه بندی کرد. اگرچه آهنگ “تغییر” به یکی از پرچمداران تبدیل شده است ، اما اغلب با اعتراض همراه است ، اما ، تا آنجا که من می دانم ، در ابتدا معنایی که بعداً به آن داده شد را نداشت. البته من از آن دوره به گروههای مختلف گوش کردم و احترام زیادی به آنها قائلم. این فقط این است که من یک داستان کمی متفاوت دارم ، اما فکر می کنم درست است از طریق ترانه ها صحبت کنیم ، این مکان برای قرار گرفتن است ، این ابزاری است که ما در دستان خود داریم. نکته دیگر اینکه هدایت مردم به سمت سنگرها در روانشناسی من نیست. این به من نزدیک نیست. مهم این است که چیزی را از طریق موسیقی ، از طریق آهنگهای شما به مخاطبان منتقل کنید.

– آیا تاکنون فکر کرده اید که می توانید خلاق باشید ، خلق کنید ، اما در بعضی مقاطع می توانید تحت تأثیر نیروی تهاجمی از خارج متوقف شوید؟ چگونه با این تفاهم زندگی کنیم؟

– آنقدر دائماً با ما است … متاسفانه نمی توانم بگویم اتفاق جدیدی رخ می دهد. ما ، همه ، کاملاً سخت پوست و پوست ضخیم شده ایم. همه این خبرهای وحشتناک ، افسوس ، دیگر خبری نیست. متأسفانه ، ما این را نه تنها در بلاروس ، بلکه اغلب از ویندوز خودمان نیز می بینیم. و به طور کلی ، این اتفاق در سراسر جهان رخ می دهد. اما در عین حال ، باید صادقانه زندگی کرد ، سعی کنید جهانی پیرامون خود ، دنیای عدالت بسازید. ما نمی توانیم کار دیگری انجام دهیم.