فیلمسازان لهستانی به جشنواره ویسلا

نیامده اند

جشنواره با اولین فیلم” ابرنواختر “ساخته بارتوش کروهلیک افتتاح شد. این برنامه مسابقه شامل سایر فیلمهای اخیر لهستانی نیز بود. “بدن مسیح” ساخته جان کوماسا نامزد اسکار شد و اکنون این تصویر در لیست بلند آکادمی فیلم اروپا قرار دارد. این براساس وقایع واقعی است. قهرمان 20 ساله او ، در زندان ، مسیر تجدید حیات معنوی را طی می کند ، تصمیم می گیرد خود را وقف بندگی خدا کند. با این حال ، سوابق کیفری مانعی در سر راه او می شود. دانیل وانمود می کند که یک فارغ التحصیل حوزه علمیه است و در یک بخش کوچک استانی جای یک کشیش بیمار را می گیرد.

نقاشی “آقای جونز” ساخته کلاسیک سینمای جهان توسط آگنیسکا هالند در تولید مشترک لهستان ، بریتانیا و اوکراین ایجاد شده است. همچنین براساس یک داستان واقعی ساخته شده است. روزنامه نگار ولزی گرت جونز در سال 1933 خود را در هواپیما با هیتلر دید و بعداً برای مصاحبه با استالین به مسکو سفر کرد. وی در نقش جیمز نورتون بازیگر بریتانیایی بازی کرد که در سریال جنگ و صلح BBC نقش آندره بولکونسکی را بازی می کرد. جونز پس از بازدید از اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی شوروی ، در مورد آنچه در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی اتفاق می افتد به جهانیان گفت ، مقاله ای در مورد هولودومور نوشت. مرگ زودرس این مرد هنوز هم پر رمز و راز است. مادرش در استالینو کار می کرد (به گفته دونتسک) و قهرمان مخفیانه به آنجا رسید. و اگرچه هالند روسیه را به خوبی می شناسد و می شناسد ، اما صحنه های مسكو تئاتری و زائد است ، اما كاریكاتور به نظر می رسد ، كه متناسب با سبك تصویر نیست. جالب است که مسکو در بریتانیا و کیف فیلمبرداری شده است. سبک امپراتوری استالینیست در قاب با یک تغییر سبک اروپایی موجود است.

“گوشهای پوسیده” نوشته پیتر دیلوسکی در مورد همسرانی که برای نجات خانواده های خود به درمان غیر سنتی روی آورده اند ، می گوید. آنها جذب یکدیگر نمی شوند ، اگرچه هنوز جوان هستند و چندی پیش در کنار هم نیستند. پزشک کاملاً عمل می کند ، به آنها یک زوج دیگر می دهد تا به آنها کمک کنند ، بنابراین تجربه صمیمی جدید باعث ایجاد روابط معمول می شود. هیچ چیز خوبی از آن حاصل نخواهد شد. این عکس مصنوعی ، اختراع شده است. بازیگران به عمد بازی می کنند. هیچ چیزی در این موضوع داغ وجود ندارد که باعث ایجاد علاقه شود.

بخش “مستند لهستان” نیز چیزی برای دیدن دارد. فیلم “درباره حیوانات و مردم” ساخته لوکاس چایکا به دوران اشغال آلمان اشاره دارد ، زمانی که یهودیان در باغ وحش لهستان مخفی شده بودند. “برنامه اجباری” اوا کوخانسکا درباره دختر ده ساله مهاجران اوکراینی است. این خانواده زندگی جدیدی را در لهستان آغاز می کنند. این دختر در رشته اسکیت بازی می کند و فرصتی برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور دارد که این امر فرصت های جدیدی را برای خانواده اش فراهم می کند. “سمفونی کارخانه اورسوس توسط یاسمینا وویچیک بیانیه جمعی از افرادی است که پس از تعطیل شدن کارخانه شغل خود را از دست داده اند.

درام تاریخی “اتر” اثر کلاسیک لهستانی Krzysztof Zanussi ، فیلمبرداری شده در سال 2018 ، نیز در این جشنواره شرکت می کند. بخش ویژه ای “در سایه ایول” به نویسنده لئوپولد تایرمند اختصاص دارد. این فیلم شامل مستندهای “شر” از جرزی اشتورتنی و “ساحل آمریکایی لئوپولد تایرمند” است که از فیلم نامه های وی ساخته شده است. به طور سنتی ، فیلم های کوتاه دانش آموزان دانشکده فیلم Krzysztof Kieslowski و Munch Studios در مسکو ارائه می شوند. و در ماه نوامبر ، در سالن سینمای سپاه مهندسی گالری ترتیاکوف ، برنامه جشنواره با نگاهی گذشته نگر به ژانوش مایفسکی از 13 فیلم ادامه خواهد یافت: مرسدس سیاه ، درس زبان مرده ، پرونده گورگونوا ، جنایتکاری که جنایت را سرقت کرده و غیره.

در تاریخ 3 سپتامبر هیئت منصفه به ریاست یوسوپ رازیکوف ، کارگردان و فیلمنامه نویس ، که شامل ناتالیا نازاروا ، کارگردان و فیلمنامه نویس و ژان پروسیانوف ، روزنامه نگار بود ، تصمیم خود را اعلام می کند.