روسیه و هند به اجرای جشنواره های تبادل فرهنگی در سال 2021

ادامه خواهند داد

ریاست هیئت فدراسیون روسیه توسط معاون وزیر فرهنگ ماکسیم کسنزوف ، از جمهوری هند – معاون وزیر نیروپاما کوترو انجام شد. ماکسیم کسنزوف در ابتدای گفتگوها گفت: “من متقاعد شده ام که به لطف اشتیاق متقابل وزارتخانه ها و نهادهای فرهنگی برای تقویت همکاری ، جلسه امروز به ما امکان ادامه کار سازنده را می دهد و علی رغم شرایط دشوار قابل پیش بینی ، مراحل بعدی تعامل را ترسیم می کنیم.”

در جریان این رویداد ، طرفین نتایج همکاری در سال های 2018-2019 را جمع بندی کردند و همچنین در مورد زمینه های اصلی همکاری در آینده بحث کردند. از جمله آنها می توان به پروژه های حوزه کتابخانه ، توسعه ارتباطات در زمینه آموزش در زمینه فرهنگ ، از سرگیری روابط خلاقانه تمام عیار پس از همه گیری ، همکاری در موزه اشاره کرد.

“یک پروژه نمادین و مشهور همکاری فرهنگی روسیه و هند ، جشنواره های تبادل فرهنگ است که هر ساله به طور متناوب در هند و سپس در روسیه برگزار می شود. این قالب است که اجازه می دهد تا گسترده ترین نمایش ممکن از همه تنوع فرهنگ ما را ارائه دهد. ما بسیار امیدواریم که سال آینده بتوانیم این سنت باشکوه را ادامه داده و از این طریق پیروزی اخلاقی بر همه گیری را تثبیت کنیم. گذشته از این ، جشنواره های روسیه در هند و هند در روسیه همیشه تعطیلات درخشان هستند که بینندگان ما چشم انتظار آن هستند. “معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه در رابطه با برگزاری جشنواره فرهنگ روسیه در هند گفت.

همزمان ، تعدادی رویداد آنلاین برنامه ریزی شده است. از 30 نوامبر 2020 تا 28 فوریه 2021 ، نمایشگاهی به هنر بودایی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در موزه ملی هند برگزار می شود که در آن برنامه موزه دولتی هنرهای شرقی ارائه می شود. از 10 دسامبر سال 2020 تا 17 ژانویه 2021 ، موزه دولتی هنر شرقی میزبان نمایشگاه “سرنوشت های درهم تنیده شده توسط انقلاب: مگدا ناچمن و مندیاما پرتیوادی بهایانکار تیرومالا آچاریا” نمایش آنلاین این نمایشگاه.

پس از این جلسه ، پروتكلی به امضا رسید كه آمادگی دو كشور را برای توسعه فعالانه طیف وسیعی از تعاملات در زمینه فرهنگ تأیید می كند. مطابق با این سند ، جلسه بعدی کارگروه فرهنگی روسیه و هند توسط وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه در سال 2021 برگزار می شود.

وزارت فرهنگ