تیم خلاق تئاتر بولشوی به کار

باز می گردد

در تاریخ 6 ، 8 ، 10 سپتامبر ، فصل 245 با نمایش “دون کارلوس” در صحنه تاریخی باز خواهد شد. نقشهای اصلی – آنا نتبرکو ، ایلدر عبدرازاکوف ، یوسف ایوازوف ، آگوندا کولاوا ، الچین عزیزوف.

اولین اجرای باله در مسکو در تاریخ 12 سپتامبر برگزار می شود: “دون کیشوت” اثر L. مینکوس ، که توسط نویسندگی الکسی فادئچف تنظیم شده است ، امروز عصر به پزشکانی که از خود گذشتگی می توانند جان خود را نجات دهند ، خیریه به نمایش گذاشته می شود.

علیرغم مشکلات فراوان ، چه اقتصادی و چه سازمانی ، تئاتر بلشوی قصد دارد در فصل 245 ، سه باله و هفت نخستین اپرا را ارائه دهد ، جشنواره ها ، کنسرت های خود را در فیلارمونیک برگزار کند و به تور اروپا و آمریکای جنوبی (آرژانتین) برود. میزبان مسابقات بین المللی باله یوری گریگورویچ در مراحل خود هستند. هر چیزی که بلشوی ها به دلیل وضعیت اپیدمیولوژیکی در فصل 244 موفق به انجام آن نشده اند ، طی دو سال آینده عملی می شوند. بنابراین ، در فصل 245 ، نمایش های برتر باله های یک عمل توسط آهنگسازان روسی به موسیقی آهنگسازان روسی (18 دسامبر 2020) برگزار می شود – Dancemania توسط ویاچسلاو سامودوروف (موسیقی توسط Y. Krasavin) ، The Season by Artemy Belyakov (موسیقی توسط A. Glazunov) ، در Bolshoi »آنتون پیمونف (موسیقی توسط A. Korolev). اپرا توسط Georges Bizet “Peek Seekers” ، “خاطرات آن فرانک” اثر گریگوری فرید و “گل سرخ سفید” از Udo Zimmermann (6-8 مه 2021) در صحنه اتاق نمایش داده می شوند.

فصل گذشته ، عملکرد خواننده برجسته زمان ما ، پلاسیدو دومینگو ، که در آوریل 2020 برنامه ریزی شده بود ، صورت نگرفت. ورود وی به فصل 245 به تعویق افتاد: در 21 اکتبر ، مائسترو پلاسیدو دومینگو اپرای مانون لسکاوت را اجرا خواهد کرد و در 24 اکتبر به همراه آوازخوان های خود ، در یک کنسرت گالا به همراه ارکستر تئاتر بولشوی در صحنه های تاریخی اجرا خواهد کرد.

در نیمه اول فصل 245 ، تئاتر بلشوی جشن سالگرد هنرمند برجسته ، n.a. اتحاد جماهیر شوروی ولادیمیر ویکتوریاویچ واسیلیف. در صحنه تاریخی از 15 تا 22 نوامبر ، اجراهایی به نمایش در خواهد آمد که در آن می درخشید (“دون کیشوت”) و که بر روی او قرار گرفتند (“اسپارتاکوس” ، “گردباد”). جشن های سالگرد با اجرای تئاتر اپرا و باله تاتار به نام خود پایان می یابد M. Jilil “و چراغ ابدی می درخشد” به موسیقی V.A. موتسارت ، مدیر ، طنز نگار و طراح مجموعه آن ولادیمیر ویکتوریاویچ واسیلیف است.

در تاریخ 20 نوامبر ، در سالروز تولد بالرین بزرگ مایا پلیستکایا ، تئاتر بولشوی کنسرت سالگرد را در صحنه تاریخی اختصاص داده شده به سالگرد تولد 95 خود برگزار می کند. برنامه عصر به طور جداگانه اعلام خواهد شد.

در طول سال 2020: از سپتامبر تا دسامبر ، جشنواره ای اختصاص داده شده به 180 سالگرد تولد پیوتر الیچ چایکوفسکی در کلیه سالن های تئاتر برگزار می شود. این برنامه شامل اجراهای اپرا و باله توسط تئاتر “یوجین وینین” ، “ملکه اسپیس” ، “ایولانتا” ، “چرهویچکی” ، “دریاچه قو” ، “زیبایی خفته” ، “مغز گردو” است. چرخه کنسرت ها در تالار بتهوون – “گلچینی از رومی های چایکوفسکی” توسط دانشجویان برنامه اپرای جوانان به همراه مائسترو ایواری ایلیا (استونی) تهیه می شود. آثار مجری این آهنگساز توسط نوازندگان ارکستر تئاتر بولشوی ارائه می شود. یک رویداد ویژه کنسرت ایگور گلواتنکو و آلا دمیدوا – “چایکوفسکی در نامه ها و عاشقانه ها” برگزار می شود.

در حراج صحنه تاریخی و جدید نمایشگاهی از بایگانی موزه تئاتر اختصاص داده شده به آثار M. Plisetskaya ، V. Vasiliev، N. Bessmertnova، T. Sorokina، B. Akimov، Y. Kondratov، J. Sekh and A. Ognivtsev، و همچنین “نبوغ قرن بیستم” تا 130 سالگرد تولد S. پروکوفیف.

70 سال این فصل توسط قهرمان اصلی تئاتر بولشوی والری ولادیمیرویچ بوریسف جشن گرفته می شود. به مدت 17 سال ، والری بوریسف به کارگردانی گروه کر تئاتر بولشوی ، حفظ بهترین سنت ها و دائماً رسیدن به بالاترین نتایج هنری. گروه کر تئاتر بولشوی بدون شک متعلق به بهترین گروههای موسیقی جهان است – یک سال پیش در لندن جوایز بین المللی اپرای 2019 اعطا شد. به مناسبت تولد والری بوریسف ، کنسرتی با حضور گروه کر ، ارکستر و تکنوازان اپرا از 25 اکتبر برگزار می شود.

اپرای تئاتر بلشوی

تئاتر بلشوی اجرای موسیقی روسی را اولویت خود می داند. بنابراین ، هر سال سعی می کنیم به کلاسیک های خود مراجعه کنیم. در فصل 244 ، اپرا توسط P.I. چایکوفسکی “Mazepa”. در فصل 245 ، این بیشتر توسعه خواهد یافت – در 23-27 ژوئن 2021 در صحنه تاریخی ، پیش نمایش نمایشنامه “مازپا” به کارگردانی یوگنی پیسارف ، مجموعه های زینووی مارگولین ، لباس های اولگا شیشمللاشویلی (همان تیم خلاق که دو سال پیش با موفقیت در تئاتر بلشوی اجرا شد) اجرای اپرا “Barber of Seville” توسط G. Rossini). هادی Tugan Sokhiev است.

کمدی موسیقی “مسکو ، چریوموشکی” D.D. شوستاکوویچ با کارگردانی ایوان پوپوفسکی در صحنه اتاق تئاتر به صحنه می رود. این دومین اثر او در بولشوی است ، جایی که در یک زمان ، به دعوت مائسترو رستروپویچ ، او اپرا جنگ و صلح پروکوفیف را روی صحنه برد. بعداً به شما اطلاع خواهیم داد که چه کسی هنرمند و مجری این پروژه خواهد بود.

چند سال پیش ، تئاتر بولشوی به طور افتخاری سه اثر را با همکاری اپرا متروپولیتن اعلام کرد. اولین آنها “سالومه” توسط ریچارد استراوس خواهد بود. پیش نمایش به کارگردانی کلوز گوت ، در تاریخ صحنه در تاریخ 25 فوریه 2021 برگزار می شود. یک سال پس از نمایش های مسکو ، این نمایش در نیویورک به نمایش عمومی می رسد. مدیر موسیقی تولید Tugan Sokhiev.

تصور یک پوستر تئاتر بدون بهترین نمونه ها – شاهکارهای شناخته شده موسیقی جهان غیرممکن است. یکی از محبوب ترین عناوین اپرا ، Tosca توسط Giacomo Pccini ، به کارگردانی و کارگردان و ایتالیایی استفانو پودا به کارنامه ما باز خواهد گشت. هادی Giacomo Sagripanti. پیش نمایش در 22 آوریل 2021 در New Stage.

همچنین ، تئاتر بلشوی ، آشنایی عموم مردم با آثار اپرا را که اندکی شناخته شده است ، مهم می داند. بنابراین ، در سه فصل گذشته ، در چارچوب همکاری با اپرای ملی انگلیس و جشنواره Aix-en-Provence ، اجراهای Rodelinda ، Alcina ، Dido و Aeneas نشان داده شده است. این فصل پیش نمایش اپرا توسط G.F. نمایشنامه “آریودانت” از هندل (21 ژوئیه 2021 در صحنه جدید) به کارگردانی کارگردان معروف اپرا دیوید آلدن (در یک زمان در مرحله جدید در تولید او اپرا “بیلی بود” توسط B. Britten بود). هادی جیانلوکا کاپارانو.

باله بولشوی

علاوه بر وظیفه اصلی حفظ میراث کلاسیک ، سنت توسعه باله در ایجاد مداوم آثار جدید دیده می شود. این دقیقاً به همین دلیل است که دوره های کار در تئاتر پیشکسوتان برجسته الکساندر گورسکی ، یوری گریگورویچ و بعداً الکسی راتمانسکی از نظر تاریخی دارای اهمیت بودند. با گذشت سالها ، تئاتر بولشوی سعی کرده است که به طور مداوم کارنامه خود را با ترکیب های جدید دوباره پر کند. در قرن بیست و یکم ، گروه تئاتر بولشوی نمایش هایی از پیر لاکو ، رولان پیت ، ژان-کریستف مایوت ، کریستوفر ویلدون ، ادوارد کلوگ را به صحنه برد. یکی از موفق ترین ارتباطات خلاق ، اتحاد با یوری پسوخوف بود. “سیندرلا” ، “یک قهرمان از زمان ما” ، “نورایف” توسط طراح نویس به ویژه برای تئاتر بلشوی ساخته شد. در این فصل یوری پسوخوف دوباره به صحنه های باله The Seagull باز خواهد گشت. نویسنده آن به کارگردانی الكساندر مولوچنیكف خواهد بود. موسیقی برای باله به سفارش تئاتر توسط آهنگساز ایلیا دموتسکی (نویسنده نمرات برای باله های نوریاف و قهرمان زمان ما) نوشته شده است.

خصوصیات فصل این است که هر پنج برتر برتر باله تبدیل به آثار اصلی می شوند. خواننده مشهور آلمانی ، کارگردان باله در زوریخ ، فارغ التحصیل دانشکده اشتوتگارت کرانکو – کریستین اسپاک در ماه مارس نمایش برتر اورلاندو را در صحنه جدید نشان خواهد داد. این اجرای موسیقی توسط آنتونین دویوک و مکس ریشتر انجام خواهد شد. کار Shpuk به خوبی برای هواداران باله مسکو شناخته شده است. نمایشنامه “آنا کارنینا” که توسط وی به صحنه می رود در تئاتر موسیقی استانیسلاوسکی و نمیروویچ-دانچنکو به صحنه می رود. همچنین باله زوریخ دو سال پیش عملکرد “شوالیه” K. K. Shpuk را در مسکو و سن پترزبورگ نشان داد. امروزه کریستین اسپاک در تمام دنیا به خوبی شناخته شده است. یکی از طرفداران Forsythe ، او همیشه سعی می کند تا در عین حال که به شکل گسترده مسلط است ، زبان پلاستیکی خود را نیز توسعه دهد.

با توجه به وضعیت جهانی کنونی ، برنامه های تور تئاتر تغییر کرده است ، اما برخی سفرها باید انجام شود. ارکستر تئاتر بولشوی به تور اروپا می رود. اجرای سنتی ارکستر ، نوازندگان و گروه کر تئاتر بولشوی در تولوز و پاریس برای دهه اول مارس برنامه ریزی شده است. اجرای کنسرت در پاریس به زیر آواز توگان سوخیف شامل عروس The Tsar و Katerina Izmailova خواهد بود.

باله “یک قهرمان از زمان ما” در اسرائیل به نمایش گذاشته می شود

برای اولین بار در سال های متمادی ، بلشوی ها به آرژانتین سفر می کنند. اجراهای تکنوازهای برنامه اپرای جوانان و دریاچه باله سوان در تئاتر Colon (بوینوس آیرس) به نمایش در خواهد آمد.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی تئاتر بولشوی