تئاتر در Serpukhovka با کشتی پرواز

فصل جدیدی را آغاز کرد

در ورودی تئاتر ، یک تصویر معمولی پسا همه گیر وجود دارد: اندازه گیری دما در هر تماشاگر ، ضد عفونی کننده های سرتاسر سالن سرسرا ، تماشاگران با ماسک. اما نگهبانان رختکن ، کلاه ایمنی – کلاه ایمنی پلاستیکی. به طور کلی ، در مواردی که کودکان وجود دارند ، اقدامات احتیاطی 100 درصدی: در سرسرا ، به طوری که ازدحام جمعیت وجود نداشته باشد ، راز (مینی اجراها) ، که برای مردم بسیار محبوب است ، لغو شده است و مخاطبان مانند قبل در عرض نیم ساعت و نه 15 دقیقه به سالن راه اندازی می شوند. برای اینکه بچه ها و والدین در صفحه نمایش خسته نشوند ، یک زمینه تئاتر به آنها نشان داده می شود – آموزش ها ، تمرین ها ، اسرار حرفه های تئاتر. اما سه دقیقه قبل از شروع اجرا ، مدیر هنری ترزا دورووا خطاب به حاضران سخنرانی خواهد کرد:

– چه نعمتی که سرانجام با هم هستیم ، مدت زیادی منتظر شما بودیم. تئاتر مخاطب و بازیگر است. و اگر بدون تئاتر بتوانید این کار را انجام دهید ، قطعاً تئاتر نمی تواند بدون شما زندگی کند. بنابراین ، ما از بازگشت شما بسیار خوشحالیم.

اولین اجرای فصل “کشتی پرواز” است. به هر حال ، در ماه نوامبر ، موسیقی افسانه ای ده سال را جشن می گیرد. در این سالها 453 اجرا اجرا شد. این صحنه توسط ترزا دورووا بر اساس کاریکاتوری به همین نام به صحنه رفت و به یک تولید درخشان در مقیاس بزرگ با اجرای اصلی تکنوازی و گروه همراه با ارکستر زنده تبدیل شد. ده سال پیش ، آهنگساز ماکسیم دونایفسکی و شاعر یوری انتین ، هشت شماره موسیقی جدید دیگر به ویژه برای نسخه صحنه ای کشتی ارسال کردند – در مجموع 14 عدد از آنها وجود دارد. و به مدت ده سال ، حتی یک نسل از تماشاگران ، به همراه شخصیت های افسانه ای مورد علاقه خود ، آواز نمی خوانند: “حیاط کوچک ، روسی یک اجاق گاز ، یک خانه چوبی ، یک نیمکت و یک شمع “یا” من یک آب هستم ، من یک آب هستم ، که با من صحبت خواهد کرد … “. ناگفته نماند از خندق های آتش زا Babok-Ezhek.

در طول وقفه ، ترزا دورووا به من می گوید که به مناسبت سالگرد نمایش تئاتر ، تیم او در حال آماده سازی نمایش “کشتی پرواز: 10 سال روی صحنه” است: هر دو بازیگر تئاتر ، سازندگان نمایش موزیکال ، و کارگردانان ، بازیگران تئاترها.

– برنامه های شما برای فصل جدید چیست؟

– در فصل جدید همه کارها را انجام خواهیم داد تا بینندگان ما این احساس را نداشته باشند که چیزی در زندگی ما تغییر کرده است. بله ، احتمالاً وقتی می گوییم تعطیلات زیادی داشته ایم – نه سه ، طبق معمول ، بلکه پنج ماه – کمی خودمان را فریب می دهیم. اما آماده سازی برای اولین بار به طور معمول در جریان است و هیچ کدام لغو نمی شوند.

اولین نمایش صحنه بزرگ – “افسانه غبار سفید” – مجموعه قومی تئاتر را ادامه می دهد و این بار در مورد اسکاتلند ، سلت های باستانی صحبت می کند. تخیل تئاتری بر اساس افسانه های باستانی اسکاتلند بنا شده است ، این بدان معناست که گاو گردان بر روی صحنه به صدا در می آیند ، مردان در دامن های چهارخانه قرار می گیرند ، سلاح های آنها تیر و کمان خواهد بود. دوروا می گوید که هنرمندان در شرف شروع آموزش تیراندازی با کمان هستند ، نه تیر کمان.

– مخاطب می داند که در همه اجراهای ما همه چیز واقعی است و ما وانمود نمی کنیم که می دانیم چگونه از کمان شلیک کنیم – ما این کار را به صورت حرفه ای انجام خواهیم داد. ما همچنین در حال تهیه نقشه ای بی نظیر از سفرهای نمایشی خود هستیم. اتفاقاً در یک نسخه واحد ، از پنج گونه درخت ساخته شده است. این نمایانگر کشورهایی است که اجراهای ما درباره آنهاست – هند باستان – این “موگلی” ، دانمارک – “شعله” یا شرق عرب در نمایش “چراغ جادوی علاالدین” است. و همچنین کشورهایی که در جشنواره Gavroche شرکت کرده اند.

– معلوم می شود که با قهرمانان نمایش های ترزا دورووا ، تماشاگران خواسته و ناخواسته به یک سفر نمایشی عالی می روند و ممکن است خود را مثلاً در سرزمین طلوع آفتاب ببینند و از آنجا به سرزمین مرموز کالوالا یا بالکان برسند. علاوه بر این ، در این داستان های موسیقی همه کارها به روش بزرگسالان و بدون فریب انجام می شود – موسیقی اصیل که با سازهای باستانی ، زبان های کمیاب ، لباس های شیک با عطر و طعم ملی اجرا می شود.

– نمایش های برتر برای بچه ها در صحنه کوچک آماده می شود. اولین آنها “اشکالات است. فانتزی »که توسط اولگا سیدورکویچ به صحنه رفته است – او داستان های خنده داری از زندگی حشرات را به زبان پلاستیک ، موسیقی و بیت باکس تعریف می کند. پس از وی ، کارگردان جوان ماریا لیندر تولید خود را بر اساس داستان گوتیک “روح کانترویل” اسکار وایلد ارائه می دهد. برای یک فارغ التحصیل از VGIK ، این اولین تئاتر است ، اما او عناصر فیلم های داستانی را در اجرا ادغام کرد. این داستان در Teatrium پروژه “داستان نویسندگان جهان برای کودکان” افتتاح می شود.

سرانجام ، اخبار مربوط به جشنواره “Gavroche” ، مورد علاقه مسکوویان: به دلیل همه گیری ، به تعویق افتاد و دقیقاً یک سال بعد ، تئاتر کودک و نوجوان مسکوویان از کره جنوبی را نشان می دهد. پالت جشنواره ، مثل همیشه ، فوق العاده گسترده و آموزنده است – از سنت های باستانی گرفته تا فناوری های جدید با روبات ها.