تئاتر Sats شروع فصل

“ما در حال باز شدن هستیم مدیر هنری تئاتر جورجی ایساهاکیان می گوید ، شرایط عدم اطمینان ، زیرا آنچه ما همه عادت کرده ایم ، برنامه ریزی طولانی مدت ، به دلایل قابل درک ، برای مدتی از زندگی ما دور شده است. – ما کم و بیش به وضوح ماه سپتامبر را تصور می کنیم ، در مورد ماه اکتبر اطلاعات کمتری داریم و در مورد ماه نوامبر بسیار کم. و این در تمام تئاترهای موسیقی جهان صدق می کند. با این وجود ، در 19 سپتامبر ، فصل را با اجرای نمادین خود ، باله “پرنده آبی” ساخته کیریل سیمونوف با موسیقی ایلیا ساتس و افرم پودگیتس آغاز کردیم و در 21 نوامبر 55 سالگرد تولد تئاتر را جشن می گیریم. و هنوز پیش روی ماست – بازسازی ، تورها ، جشنواره ها و نمایش های برتر. بنابراین ، من از همه ، اعم از هنرمندان و تماشاگران بسیار می خواهم: سلامتی داشته باشید ، از خود و اطرافیان مراقبت کنید ، تا بتوانیم هرچه زودتر به زندگی عادی تئاتری برگردیم و به هر آنچه در ذهن داریم پی ببریم! “

و تئاتر موزیکال کودکان ناتالیا ساتس چیزهای زیادی در ذهن دارد. اول از همه ، چهار نمایش برتر.

یک تیم خلاق جوان به سرپرستی کارگردان والنتینا گریشچنکو در حال کار بر روی نمایش جهانی اپرا توسط آهنگساز کلاسیک مدرن ، میخائیل برونر بر اساس کتاب فرقه گریگوری اوستر “توصیه های مضر” است. آنها در حال ایجاد نمایشی در مورد دوستی در خانواده هستند ، و اساس “لیبرتو” 20 “نکته مضر” را ایجاد می کنند ، که توسط تکنوازان اپرا و دانش آموزان استودیوی کودکان تئاتر با همراهی ارکستر مجلسی پخش می شود. متن های متناقض آستر کلید اصلی نمایش خواهند شد ، با کمک آن شخصیت های اصلی – مادر ، پدر ، پدربزرگ ، مادربزرگ و فرزندان – راهی برای با هم بودن ، رفتار نامناسب ، سرگرمی و صحبت در مورد مهمترین چیز: در مورد روابط با یکدیگر پیدا می کنند.

دومین نمایش برتر اپرای تئاتر موزیکال کودکان ناتالیا ساتس یک اجرای موسیقی است که به هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی “ساعت 6 بعد از جنگ” به کارگردانی والری مرکولوف و ناتالیا چاباننکو ، هنرمند اختصاص دارد. این فیلم بر اساس فیلمی افسانه ای به همین نام ساخته ایوان پیریف ساخته خواهد شد ، اما دقیقاً تکرار نخواهد شد. خط داستان پیچیده تر خواهد شد و امتیاز موسیقی با آهنگ های جنگی توسط تیخون خرنیکوف ، آهنگساز سازنده موسیقی فیلم غنی خواهد شد. مدیر هنری تئاتر جورجی ایساهاکیان می گوید: “برای بیننده ، غوطه ور شدن در آن دوران ، موسیقی و فرهنگی است که به پدربزرگ ها و پدربزرگ های ما کمک می کند تا شاهکار بزرگ خود را به دست آورند ، که اکنون بیش از هر چیز دیگری از آن افتخار می کنیم.”

باله مجلسی “کارناوال” از Kirill Simonov (به گفته کارگردان “باله پشت شیشه”) دو چرخه موسیقی معروف را ترکیب خواهد کرد – “کارناوال” توسط R. شومان و “کارناوال حیوانات” توسط C. Saint-Saens. آنها با مضمون و شخصیت های مشترک متحد شده و پایه و اساس خیالی رقص گونه هستند که مخاطبان خانواده و نوجوانان مخاطب آن خواهند بود. اجرای دیگری که توسط طراح رقص روی صحنه رفته ، باله طنز سه خوک کوچک به موسیقی فرانسیس پولنک خواهد بود. این افسانه ، همانطور که کیریل سیمونوف خوانده است ، به یک اجرای کاملاً سخت و کنایه آمیز درباره مدرنیته تبدیل خواهد شد ، کاملاً عاری از “tyuzatina” معمول: کت و شلوارهای مخملی صورتی رنگ با پاشنه ها و دم های مویی. کریل سیمونوف می گوید: “من در حال ایجاد یک اجرای مدرن ، اجتماعی ، مفهومی و پر از شوخ طبعی بر اساس یک افسانه هستم.”

در ماه های اکتبر و نوامبر ، تئاتر به طور فعال در پنجمین جشنواره تئاترهای موسیقی روسیه “دیدن موسیقی” شرکت می کند ، چندین نمایش از تئاترهای موسیقی منطقه ای را در صحنه خود میزبانی می کند و دو نمایش از سال گذشته خود را در چارچوب نمایش نشان می دهد: تصاویر باله مجلسی کیریل سیمونوف در یک نمایشگاه “به موسیقی M. Mussorgsky و V. Mitterer و اولین تولید اپرا” Les Enfants Terribles / کودکان بی رحم “اف. گلاس بر اساس رمان جی کوکتو ، به کارگردانی جورجی ایساخیان. برای اولین بار این اجرا چند روز قبل از شروع قرنطینه اجرا شد و تعداد بسیار کمی از تماشاگران موفق به تماشای آن شدند ، بنابراین به درستی می توان گفت که یک نمایش کامل روسی از این اپرای منحصر به فرد معاصر ما در چارچوب جشنواره See Music برگزار می شود.

در نوامبر سال 2020 ، تئاتر به طور جدی 55 سالگرد خود را جشن می گیرد ، به عنوان بخشی از برنامه Great Tours Federal به ولگوگراد می رود و در آوریل 2021 قصد دارد در یک نمایشگاه ، که محصول مشترک سال گذشته تئاتر Taschenoper است ، تصاویر را گشت بزند. ، در وین.

انتظار می رود بازسازی صحنه اصلی ، سالن اجتماعات و سرسرا به مدت طولانی منتظر بماند. اما رویداد اصلی این فصل البته پنجاه و پنجمین سالگرد تئاتر ساتس خواهد بود که در نوامبر سال 2020 به طور جدی برگزار می شود. و پس از سالگرد ، مقدمات بازسازی در تئاتر آغاز می شود ، در طی آن نمایش ها فقط در صحنه کوچک نمایش داده می شوند.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی تئاتر Sats