آکادمی هنرهای ایالتی سن پترزبورگ مدیر هنری جدیدی دارد

رفتارهای بی عیب و نقص ، خویشتنداری ، نگاه دقیق و تیز ، بیان واضح افکار. مدیر هنری و رهبر ارشد جدید سن پترزبورگ SASO نماینده کلاسیک روشنفکران سن پترزبورگ است. ایگور توماشفسکی فارغ التحصیل کنسرواتوار سن پترزبورگ است ، علاوه بر این ، او نزد رهبر ارکستر افسانه ای – ادوارد سرووف ، که در یک زمان (از 1974 تا 1985) رهبری ارکستر موسیقی باستان و معاصر لنینگراد (مدرن سن پترزبورگ SASO) را بر عهده داشت ، تحصیل کرد. برای عموم مردم سن پترزبورگ که روابط و سنتهای فرهنگی را می شناسند و از آنها احترام می گذارد و البته خود موسیقیدانان نیز چنین تداوم و ارتباط بین نسلها بسیار مهم است.

علاوه بر این ، ایگور ولادیمیرویچ برای مدت طولانی و با مثمر ثمر با ارکستر کار کرده است. همکاری تیم آکادمیک و رهبر ارکستر جوان بیش از پنج سال پیش آغاز شده است. تور کره جنوبی ، جایی که ایگور توماشفسکی و سن پترزبورگ GASO نماینده پترزبورگ به عنوان بخشی از گفتگوی فرهنگی بین کره و روسیه بودند ، موفقیت چشمگیری داشت. متعاقباً ، رهبر ارکستر بیش از یک بار با ارکستر اجرا کرده است. از یک طرف ، ارکستر سمفونیک آکادمیک ایالتی سن پترزبورگ حافظ سنت های موسیقی لنینگراد-پترزبورگ است. از طرف دیگر ، در اواخر دهه 60 ، زمان “ذوب” ، سالهایی که با روح آزادی ، اکتشافات و راه حلهای جدید اشباع شده است ، ایجاد شد. فراموش نکنیم که این مجموعه در پاسخ به تقاضای ارکستری از موسیقی باستانی (به ندرت صدا) و مدرن که برای آن زمان پیشرفت داشت ، ایجاد شد. بنابراین ، رهبری ارکستر ، با دعوت از یکی از درخشان ترین رهبران ارکستر در تاریخ ارکستر ، ادوارد سرووف ، به سمت مدیر هنری ، تلاش می کند همه اینها را جمع کند: سنت ها ، تداوم نسل ها. از طرف دیگر ، ارکستر با دعوت از نماینده نسل جدید نشان می دهد که آماده ورود به مرحله جدیدی از توسعه است.

به گفته خود ایگور توماشفسکی: “به نظر من حرفه ارکستر جنبه فنی منفعت طلبانه ، زمینی و فنی دارد. در جامعه بزرگی از نوازندگان که باید با هم هماهنگ بنوازند ، رهبر ارکستر به کسی کمک می کند که به روند نوازندگی کمک کند: این روند را کنترل می کند ، چیزی را برمی انگیزد. نوازندگان ، روی صحنه یا گودال ارکستر ، ممکن است یکدیگر را نشنوند. نقش تکنولوژیکی هادی یک جز necessary ضروری است. اگرچه ارکسترهای مجلسی کوچک ، بدون هادی ، به زیبایی خودشان بازی می کنند. جنبه دیگری از این حرفه وجود دارد – الهام از ایدئولوژیک ، توانایی متقاعد کردن اعضای ارکستر و شنوندگان در مفهوم ، در دیدگاه خود ، برای اجرای این چشم انداز. این دو جنبه بیش از توضیح ماهیت حرفه است. علاوه بر این ، به نظر من می رسد که در دنیای مدرن ، وقتی سطح اجرا بسیار بالا است ، برای سازنده هر یک از اجزای دوم اهمیت بیشتری پیدا می کند. “ اتفاقاً ، این اولین بار نیست که مدیر هنری جوان در کنار ارکستر خواهد بود. واسیلی پترنکو – اکنون یکی از درخشان ترین و پرطرفدارترین رهبران ارکستر زمان ماست – از زمانی که فقط 28 سال داشت رئیس آکادمی دولتی ایالتی سن پترزبورگ شد.

و کمی بیشتر در مورد مدیر هنری و رهبر جدید ارکستر سمفونیک آکادمیک ایالتی سن پترزبورگ.

ایگور ولادیمیرویچ توماشفسکی از هنرستان سن پترزبورگ در ریمسکی-کورساکف در دو تخصص فارغ التحصیل شد: آهنگسازی (کلاس پروفسور A. Mnatsakanyan) و رهبری (کلاس هنرمند خلق روسیه ، پروفسور E. A. Serov) در سال 2012-2014 ، او ریاست ارکستر مجلسی فیلارمونیک منطقه ای نوگورود به نام A.S. آرنسکی.

وی با ارکسترهای اپرای ملی انگلیس و اپرای ملی پاریس ، ارکستر سمفونیک ملی استونی و ارکستر سمفونیک دولتی لیتوانی کار کرد ، با شرکت های برجسته اپرا و باله از جمله اپرای ملی برگن (نروژ) ، اپرای ملی پاریس ، تئاتر باله همکاری کرد. لئونید یاکوبسون. رهبر ارکستر اپرا و باله در تئاتر ارمیتاژ و همچنین رهبر ارکستر تئاتر میخائیلوفسکی.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی SPb GASO