مسابقه جوانان چایکوفسکی در چین

افتتاح شد .jpg “class =” ff-og-image-inserted “>

در جریان کنفرانس مطبوعاتی مجازی بین روسیه و چین ، برگزارکنندگان اعتراف کردند که به دلیل همه گیری ، با مشکلات بی سابقه ای روبرو شده اند که اجازه همانطور که در نوامبر سال جاری برنامه ریزی شده بود. به همین دلیل است که حداکثر سن شرکت کنندگان یک سال افزایش یافته است: از شانزده به هفده سال با احتساب. به گفته مدیر کل مسابقات ایوان شوچرباک ، چنین تصمیمی لازم است تا به تعداد بیشتری از نوازندگان جوان که قصد داشتند در سال 2020 شرکت کنند ، همچنان بتوانند آرزوی خود را برآورده کنند.

تغییرات وابسته به سن تنها نوآوری در مسابقات چایکوفسکی نیست. برگزارکنندگان تصمیم گرفتند یک ممیزی اضافی چینی برگزار کنند. این به دلیل تعداد زیادی از نوازندگان جوان است که در پادشاهی میانه تحصیل می کنند. علاوه بر این ، آنها برنامه شناختی را به طور قابل توجهی گسترش می دهند.

– چنگدو پایتخت موسیقی کل چین است. – می گوید ایوان شچربک – به نظر ما می رسد که بازدید از چنین شهر باستانی شگفت انگیزی به نوازندگان جوان از سراسر جهان کمک می کند تا با فرهنگ این کشور آشنا شوند.

شرکت کنندگان در این مسابقه در سه زمینه پیانو ، ویولن ، ویولن سل به رقابت می پردازند. دقیقاً مشخص نیست که چه کسی سرپرست این بخشها خواهد بود ، اما الكساندر سوكولوف ، سرپرست كنسرواتوار مسكو ، مسئول پیانو ، ویكتور ترتیاكف ، استاد بزرگ ، مسئول ویولونیست ها ، و سرگئی رولدوگین ، نوازنده موسیقی ، سرگئی رولدوگین ، نوازندگان ویولنسل را بر عهده خواهد گرفت.

– همه کساني که اين ماه ها را براي آموزش از راه دور گذرانده بودند مرحله را بسيار از دست دادند ، – مي گويد برنده مسابقه چايکوفسكي ، ويلن سل ، كيليل رودن. – ویولن سل به عنوان ساز کمتر تحت تأثیر همه گیری قرار گرفته است ، زیرا صدای آن از طریق ارتباط از راه دور بهتر از صدای ویولن یا پیانو منتقل می شود. بنابراین ، من هرگز به اندازه دانش آموزان و نوازندگان جوانم به اندازه همه گیری کار نکرده ام. بنابراین ما سخت آماده خواهیم شد و امیدواریم که نتایج خوبی بگیریم.

موزه-ذخیرهگاه یادبود چایکوفسکی در کلین نیز در این مسابقه شرکت خواهد کرد. وی نمایشگاه چندرسانه ای “زندگی چایکوفسکی” را که به سرنوشت و کار آهنگساز بزرگ اختصاص داده شده ارائه می دهد.