در یکاترینبورگ @ thoven باشید

زمان بندی این پروژه در مقیاس بزرگ همزمان با 250 سالگرد تأسیس آهنگساز بزرگ آلمانی است که در سراسر جهان موسیقی جشن گرفته می شود.

شش کنسرت در فیلارمونیک Sverdlovsk با حضور تکنوازان معروف و رهبران ارکستر برگزار می شود – حاملان سبک بتهوون از اتریش ، آلمان و روسیه و همچنین گروه های سمفونیک فیلارمونیک Sverdlovsk و یک ارکستر نوازندگان جوان از کشورهای مختلف که در طول جشنواره ایجاد شده اند. شرکت کنندگان صدای “معتبر” موسیقی بتهوون را ارائه می دهند ، که در نسخه های کم نظیر نویسندگان آثار وی تجسم یافته است. آنها همچنین به موسیقی نویسندگان معاصر روی خواهند آورد که در گفتگو با آهنگساز بزرگ ایجاد شده و به کارهای وی اختصاص یافته است.

این جشنواره با آهنگسازی “Be @ thoven – Invocation” از ولادیمیر تارنوپولسکی افتتاح می شود که اولین بار سه سال پیش در بتهوونفست معروف در بن اجرا شد. آهنگساز مشهور روسی از چهارمین کنسرتوی پیانو بتهوون الهام گرفته است که در یک برنامه (23 نوامبر) با وی اجرا می شود. عصر امروز یکی از جذاب ترین پیانیست های آلمان به نام Severin von Eckardstein با ارکستر فیلارمونیک Ural (UAFO) تحت رهبری با رهبر ارکستر دیمیتری لیس ، که مخاطبان جشنواره نیز در یک کنسرت انفرادی (24 نوامبر) او را خواهند شنید ، برنامه اجرا می کند.

در تاریخ 26 نوامبر ، ویولونیست و رهبر ارکستر مشهور جهان توماس زتمایر جای ارکستر فیلارمونیک اورال را می گیرد. وی چشم انداز خود از سمفونی پنجم معروف بتهوون را به مردم ارائه خواهد داد ، به عنوان یک سولیست در کنسرتوی ویولن بتهوون اجرا می شود و کنسرتوی دو نفره Britten را با ویولون مشهور آلمانی روت کیلیوس ، برنده جوایز متعدد برای ضبط موسیقی کلاسیک و رمانتیک آلمان اجرا می کند.

دو روز جشنواره در 27 و 29 نوامبر به موسیقی مجلسی بتهوون اختصاص خواهد یافت. چرخه به یک عزیز دوردست ، با پیش بینی تولد چرخه های آوازی دوران رمانتیک ، توسط یکی از محبوب ترین باریتون های آلمانی ، یکی از شرکت کنندگان در جشنواره های معتبر اروپا ، توماس بائر ، و پیکنیست جوان ، اما قبلاً برای خود نیکولاس رکسروت (29 نوامبر) اجرا شده است. در یک برنامه مجلسی دیگر ، در تاریخ 27 نوامبر ، عموم مردم برای اولین بار با نمایندگان آکادمی بین المللی ارکستر دیدار خواهند کرد که در طول جشنواره کار خود را آغاز می کنند. نتیجه فعالیت های وی تولد ارکستر جوانان بین المللی چایکوفسکی خواهد بود که نوازندگان جوان روسیه و آلمان را متحد خواهد کرد. به راهنمایی مدیر هنری آکادمی ، رهبر ارکستر ، توماس زتمایر ، تیم جدید جشنواره در کنسرت اختتامیه اجرا می کنند.

این جشنواره در تاریخ 30 نوامبر با اجرای سمفونی بزرگ نهم بتهوون به پایان می رسد. ارکستر بین المللی جوانان چایکوفسکی و گروه کر سمفونیک فیلارمونیک Sverdlovsk با گروه چهار خواننده با شکوه متشکل از تکنوازان تئاتر Bolshoi روسیه النا Zhidkova و ایلیا Selivanov ، سوپرانو تئاتر Mariinsky ماریا Bayankina و baritone آلمان توماس Bauer ملحق می شوند. در این برنامه ، همراه با سمفونی نهم دوره ای ، اورتورایی از یورگ ویدمن آهنگساز آلمانی “Con brio” به نمایش در خواهد آمد که به صورت بین المللی بازخوانی اثر سمفونیک اواخر بتهوون است.

در طول جشنواره ، یک برنامه آموزشی غنی از جمله چرخه سخنرانی های آموزشی ، گفتگو با موسیقی شناسان ، مجریان و آهنگسازان به مردم ارائه خواهد شد. با مشارکت شریک آلمانی – آژانس تولید RCCR Projects ، که تجربه زیادی در اجرای پروژه های فرهنگی مفهومی در اروپا دارد ، جشنواره در یکاترینبورگ نه تنها نوازندگان برجسته ، بلکه محققان برجسته داخلی و خارجی کارهای بتهوون از روسیه و آلمان را میزبانی می کند. این جشنواره شامل جلسات عمومی و مجازی با مدیر موزه خانه بتهوون در بن و مدیر هنری Bethoven Jubiläums ، اجرای پروژه BTHVN2020 ، مالتا باکر است. موسیقی شناس ، متخصص موسیقی بتهوون ، نویسنده کتاب مشهور «بتهوون. سمفونی نهم “توسط پروفسور دیتر رکسروت. ولادیمیر Tarnopolsky آهنگساز ، که با افتتاحیه جشنواره جشنواره در یکاترینبورگ.

Be @ thoven نه تنها در یکاترینبورگ ، روسیه ، بلکه در جامعه موسیقی بین المللی نیز به رویدادی روشن در زندگی کنسرت تبدیل خواهد شد. این منتقدان برجسته موسیقی ، روزنامه نگاران ، مفسران فرهنگی از رسانه های فدرال و خارجی را گرد هم می آورد.

در تاریخ 26 و 30 نوامبر ، جلسات فیلارمونیک منطقه Sverdlovsk پخش زنده کنسرت ها را از سالن بزرگ فیلارمونیک تماشا می کنند و در سالن کنسرت منطقه ای در Irbit ، موسیقی بتهوون با اجرای کوارتت زهی فیلارمونیک Sverdlovsk در آستانه جشنواره به صدا در می آید.

برای اولین بار ، افراد کم شنوا می توانند به مخاطبان جشنواره بپیوندند. این به لطف پیاده سازی مجتمع نرم افزاری و سخت افزاری Sennheiser که فیلارمونیک از سال 2019 استفاده کرده است ، امکان پذیر خواهد بود. تعامل با این مخاطبان به عنوان جداگانه میزگرد به عنوان بخشی از برنامه خارج از جشنواره (23 نوامبر) تبدیل خواهد شد. همه می توانند بتهوون “ناشناخته” را در کنسرتهای فیلارمونیک اسوردلوفسک بشنوند و به رویدادی در مقیاس جهانی بپیوندند که پایتخت اورال برای یک سال تمام در تلاش آن بوده است.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی فیلارمونیک