رئیس موزه هنرهای زیبای دولت پوشکین ایرینا آنتونوا درگذشت

01.12.2020
ایرینا آنتونوا ، رئیس موزه هنرهای زیبای پوشکین ، هنرمند ارجمند RSFSR ، در سن 99 سالگی درگذشت. اطلاعات توسط مدیر موزه مارینا لوشاک ارائه شده است.

ایرینا الكساندرونا پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه دولتی مسكو به نام M.V. به موزه پوشكین آمد. لومونوسف ، جایی که وی در طول سالهای جنگ در آنجا تحصیل کرده است. وی فعالیت کارگری خود را با تحصیلات خود ترکیب کرد: او هم کارمند موزه بود و هم دانشجوی تحصیلات تکمیلی. وی در سال 1961 مدیر موزه پوشکین شد ، بیش از نیم قرن در این سمت کار کرد. از سال 2013 ، ایرینا آنتونوا به کار خود در سمت رئیس رئیس انبار ادامه داد.

حوزه تحقیقاتی وی هنر دوره رنسانس ایتالیا بود. اما اقتدار و دانش او در سازماندهی پروژه هایی که برای فرهنگ روسیه قابل توجه بود ، به او کمک کرد. عمدتا به لطف آثار آنتونوا ، نمایشگاه های بزرگ بین المللی ترتیب داده شد – “مسکو – پاریس” ، “مسکو – برلین” ، “روسیه – ایتالیا” ، نمایشگاه آثار مودیلیانی ، ترنر ، پیکاسو. طرفداران موسیقی از ایرینا الكساندرونا برای شبهای دسامبر تشكر كردند ، جشنواره ای كه خاطره دوستش ، پیانویست بزرگ سویتواسلاو ریشتر را حفظ كرد.

علاوه بر این ، ایرینا الكساندرونا سخنرانی می كرد ، كلاسهای فوق العاده برگزار می كرد و در ایجاد برنامه های تلویزیونی شركت می كرد. بینندگان کانال تلویزیونی Kultura از او برای برنامه نویسنده “بعد پنجم” سپاسگزار بودند. علاوه بر این ، او بارها به شخصیت اصلی فیلم های مستند تبدیل شده است.

Smotrim.ru

01.12.2020

جشنواره ای را در art-center.ru انتخاب کنید