“روز مبارک” ساخته الکساندر ژوربین

این تولید در چارچوب پروژه فرهنگی و بین المللی “اپرا برای همه” به کارگردانی پولینا برتن انجام شده و در برنامه پنجمین جشنواره بزرگ سالگرد A. Zhurbin “جدی و آسان!” و به یکی از وقایع اصلی نمایش تبدیل خواهد شد.

به کارگردانی پولینا برتن ، دیمیتری مارکین.

آهنگساز الكساندر ژوربین كاملاً متقاعد شده است كه زمان اپرا تمام نشده است. برعکس ، تازه می آید. و اپرا منسوخ نشده است. Happy Day در ژانر اپرای کمیک یا اپرا-بوفا نوشته شده است. ژانری که امروزه کاملاً نادر است.

پس از جستجوی طولانی برای طرح ، الكساندر و نویسنده ، نمایشنامه نویس و شاعر او ، میخائیل مارفین ، به داستان H.H. Andersen “لباس جدید پادشاه” و چندین اثر دیگر از دانمارك بزرگ پرداختند. اما آنها داستانی کاملاً متفاوت ساختند.

داستان دو جوان ، هانس و مارتین ، که به هیچ وجه کلاهبردار نیستند ، بلکه خیاطانی واقعی از کلاس بالا ، حتی شیک پوش هستند. و همچنین در اینجا وزیر سلطنتی ، خدمتکار افتخار ، مسافرخانه ، دخترش السا وجود دارد … به طور خلاصه ، هرکسی که باید در یک اپرای زیبا و افسانه ای ظاهر شود. خطوط عشق و شخصیت های خنده دار وجود دارد … اما پادشاه مد رنج دیده ای نیز وجود دارد که می بیند همه به او تمسخر می کنند. فردی ناراضی و تنها که فقط قابل ترحم است.

نویسندگان رذایل ابدی قدرت مطلق را مسخره می کنند: فساد ، جنگ طلبی ، منش رفتار ، وزنه برداری از درباریانی که می توانند خبیث و خیانت داشته باشند و آماده فوراً به حاکم جدید بچسبند. اینجا و درباره تعمیرات بی پایان ، و در مورد پارکینگ پولی – همه چیز مثل زندگی است! البته ، این یک بوفه اپرا است ، اما در هر بوفا یک شوخی وجود دارد!

پائولین برتین ، کارگردان: “اپرای جدید الكساندر ژوربین ، سنت های اپرای كلاسیك را با آریاهای برنده ، گروه های زیبا و صحنه های كرال زنده و زنده می كند. بیننده را به آغاز آهنگین موسیقی کلاسیک بازمی گرداند. “روز مبارک” نه تنها یک اثر زیبا ، بلکه آموزنده است. بر اساس داستان افسانه ای درباره لباس جدید پادشاه ، که از کودکی شناخته شده است ، یک کار پیچیده و چند بعدی ایجاد شده است که در آن ارزش ماندگار حیا ، صداقت و صداقت انسان با وضوح استثنایی نشان داده می شود. در همان زمان ، آشکار می شود که ریا ، پرستش ارزشهای دروغین ، روانشناسی برده در نهایت در برابر خود شخص بازی می کند. بنابراین ، شکل اپرای کمیک (بوفه اپرا) ، که برای زمان ما نادر است ، بالاترین معنای اخلاقی را دارد. “

“روز مبارک” (2020) – بوفه اپرا از سه گانه اپراهای بزرگ Zhurbino ، که همچنین شامل درام عاشقانه آلبرت و ژیزل (2011) و اپرای تراژیک آنا K. آنها با یک شعار مشترک متحد می شوند: “اپرا برای مردم”. این چرخه ای است که آهنگساز مدتهاست تصور می شود و همه آثارش در سنت های اپرای قرن نوزدهم – اوایل قرن بیستم خلق شده اند ، که برای اجرای خوانندگان مکتب بل کانتو و صدای ارکستر سمفونیک طراحی شده اند و در عین حال با استفاده از ناسازگاری ، سونوراتیک ، الئاتوریک و غیره مدرنیزه شده اند.

آهنگساز – الكساندر ژوربین
نویسنده لیبرتو – میخائیل مارفین
کارگردانان صحنه – پولینا برتن ، دیمیتری مارکین

اولین نمایش اپرای “روز مبارک” توسط:

  • ارکستر سمفونیک فیلارمونیک تولا
  • گروه کر دولتی تولا
  • تکنوازان تئاترهای موسیقی مسکو
  • رهبر ارکستر – ولادیسلاو لاورک

پروژه بین المللی فرهنگی و آموزشی “اپرا برای همه” به مدیریت کارگردان پائولین برتین زندگی را در سال 2015 آغاز کرد. وی برای اولین بار در تاریخ تئاتر موسیقی ، الگوریتمی منحصر به فرد برای تعامل سولیست های تئاترهای برجسته مسکو با موسسات فرهنگی منطقه ای که دارای گروه کر کوچک یا ارکستر مجلسی هستند ، ایجاد می کند. وظیفه بلند پروازانه اجرای یک نمایش واقعی اپرا در چنین مکانی با همکاری تیم خلاق پروژه انجام می شود. ستارگان درحال ظهور صحنه اپرا با اجرای تمرینی همراه می شوند که تیم های خلاق محلی را ادغام می کند. یک همکاری خلاقانه تمام عیار توانایی ها را افزایش داده و سطح مهارت های نوازندگان محلی را بالا می برد و مخاطبان محصولی اصلی را که در منطقه خود ایجاد شده دریافت می کنند.

پنجمین جشنواره بزرگ بزرگداشت آهنگساز A. Zhurbin “جدی و آسان!” توسط وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه ، دپارتمان فرهنگ شهر مسکو ، روسکونسرت ، بنیاد هنر ، علوم و ورزش و بنیاد خیریه میخائیل رودیاک پشتیبانی می شود. برگزار کننده این برنامه تولید گبگارت است.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی
A. Zhurbina “جدی و آسان!”