عصر یادبود کریستوف پندارکی در مسکو

عصر امروز فقط موسیقی او در اینجا صدا خواهد کرددر 23 نوامبر ، استاد بزرگ 87 ساله می شد. وی در مارس سال جاری درگذشت.

این شب توسط مرکز فرهنگی لهستان در مسکو و به ابتکار موسیقی دانان مشهور روسی که در این کنسرت شرکت خواهند کرد ، برگزار شد.

در یک برنامه – آثار مجلسی: کادنزا برای ویولای انفرادی ، کوارتت زهی شماره 3 “برگهای یک دفتر خاطرات نانوشته” ، پیش درآمد برای کلارینت تکنوازی ، 3 مینیاتور برای کلارینت و پیانو ، سکس ست برای کلارینت ، بوق فرانسه ، ویولن ، ویولا ، ویولن سل و پیانو.

Krzysztof Penderecki یکی از بزرگترین موسیقی دانان قرن 20 و 21 ، آهنگساز ، رهبر ارکستر ، معلم است. او شهرت جهانی پیدا کرد و یکی از اصلی ترین نمایندگان آوانگارد موسیقی اروپای شرقی شد ،

تجربه در زمینه ابزار بیان – عمدتا اصوات ، استفاده از روشهای نامتعارف آواز و نواختن آلات موسیقی ، معرفی سازهای کوبه ای عجیب و غریب به ارکستر ، اختراع علائم ویژه برای ضبط امتیاز. با این وجود ، طی سالها ، سبک او به سمت رمانتیسم نئو تکامل یافته است.

بخت در همان آغاز کار آهنگسازی به کریستوف لبخند زد. استادیار ناشناخته 26 ساله در هنرستان کراکوف عملاً وارد دنیای موسیقی شد. در سال 1959 اتحادیه آهنگسازان لهستان مسابقه ای را برای آهنگسازان جوان اعلام کرد. در اصطلاح آن ، در مورد تعداد امتیازاتی که یک شرکت کننده می تواند به مسابقه بفرستد ، چیزی گفته نشده است و پندرتسکی سه مورد از ساخته های خود را ارسال کرده است. پس از رمزگشایی از نوشته های موجود در نمرات ناشناس ، مشخص شد که هر سه جایزه های I ، II و III را دریافت کرده اند. و در یک لحظه ، یک آهنگساز تازه کار به آهنگساز مشهوری تبدیل می شود و اجرای موسیقی او در اروپا و ایالات متحده آغاز می شود.

پس از موفقیت خارق العاده (چند سال پس از مسابقه) Luca Passion وی برای سوپرانو ، باریتون ، باس ، قاری ، گروه کر پسران ، سه گروه کر و ارکستر ، پندرئکی یک آهنگساز فرقه شد. توجه بسیاری که به او شده است ، با کیش استراوینسکی در پاریس در دهه 1930 مقایسه می شود.

این اوست که مأموریت دارد قطعه ای را برای جشن 25 سالگرد سازمان ملل بنویسد ، جایی که “Cosmogony” او با موفقیت بزرگ برای سه تکنواز ، کر و ارکستر مختلط بر روی متن از آثار Ovid ، Sophocles ، Lucretius ، N. Cusansky ، L. da Vinci ، Copernicus ، و همچنین گزارشاتی از یوری گاگارین و جی گلن ، فضانوردان شوروی و آمریکایی.

وی بیش از 100 آهنگسازی از جمله سمفونی ها و اپراها ، کارهای آوازی-سمفونیک و مجلسی ، موسیقی برای گروه کر ، سینما و حتی برای یک گروه موسیقی جاز را نوشت.

موسیقی پندرکی را موسیقی دانان در سراسر جهان دوست دارند و اغلب اجرا می کنند.

این کنسرت در 13 نوامبر با حضور خواهد داشت – هنرمند خلق روسیه ، برنده جایزه دولتی فدراسیون روسیه ، استاد هنرستان مسکو به نام P. I. چایکوفسکی الكساندر رودین (ویولنسل) ، هنرمند ارجمند روسیه ، استاد هنرستان هنر مسکو. P. I. چایکوفسکی اوگنی پتروف (کلارینت) ، دانشیار کنسرواتوار مسکو. P. I. چایکوفسکی ، برنده مسابقات بین المللی اکاترینا ریشتر (پیانو ، برندگان مسابقات بین المللی والری ژاورونکوف (شیپور فرانسوی)، رومن ویکولوف (ویولن) ، پاول روماننکو (ویولا) و کوارتت زهی ماتیس”متشکل از تاتیانا پلیاکوا (ویولن) ، رومن ویکولوف (ویولن) ، اکاترینا تاتارینتسوا (ویولا) ، لیدیا آریستوا (ویولنسل).

اطلاعات ارائه شده
سرویس مطبوعاتی پروژه