ولادیمیر یوروفسکی و آکادمی آکادمی دولتی ایالت سوتلانف در چرخه ای به صدمین سالگرد فیلارمونیک سن پترزبورگ اجرا می کنند

این کنسرت بخشی از چرخه “ارکسترها و گروههای ارکستر روسی و خارجی” خواهد بود که زمان آن همزمان با اولین سالگرد برگزاری فیلارمونیک سن پترزبورگ است: در ژوئن 2021 ، قدیمی ترین سازمان کنسرت کشور صد سالگی خود را جشن می گیرد. این چرخه در 10 اکتبر با اجرای میخائیل پلتنف و ارکستر ملی روسیه افتتاح شد.

ارکستر سمفونی آکادمیک ایالتی هفتمین سمفونی بتهوون و همچنین زیگفرید ایدیل از واگنر و قسمتهایی از کتاب مرگ خدایان واگنر را که توسط آلفونس آباس تجدید نظر شده است ، اجرا می کند.

این کنسرت بازگشت گروه و رهبر ارکستر به صحنه فیلارمونیک سن پترزبورگ پس از یک وقفه طولانی را نشان می دهد: آخرین اجرای آنها در اینجا در سال 2012 ، در برنامه جشنواره بین المللی زمستان “میدان هنر” انجام شد. اجرای بعدی ارکستر ایالتی برای فصل کنسرت فعلی برنامه ریزی شده است: این برنامه باید در مه 2021 برگزار شود.

در سمفونی هفتم بتهوون (1812) ، شورشی از مضامین ژانر با پاتوس قهرمانانه مشخصه بتهوون ترکیب شده است. واگنر آن را “آپوتئوس رقص” خواند و رومن رولان در مورد آن نوشت: “هدر دادن دیوانه وار نیروهای نیرومند و غیرانسانی – بدون هیچ قصد و سرگرمی – سرگرمی رودخانه ای که از رودخانه سرریز می کند و همه چیز را طغیان می کند.” زیگفرید ایدیل (1870) ، یکی از محبوب ترین آثار واگنر که در سالن های کنسرت اجرا شد ، هدیه آهنگساز به همسرش به مناسبت تولد پسرش بود که به خاطر قهرمان اسطوره ای مورد علاقه واگنر نامگذاری شد. تولد این پسر مصادف بود با پایان کار پدرش در اپرای زیگفرید ، سومین قسمت از چهارگانگی Der Ring des Nibelungen. چهار سال بعد ، آخرین ، با شکوه ترین و تاریک ترین قسمت تترالوژی – “مرگ خدایان” به اتمام رسید ، قطعاتی که توسط ارکستر و سوپرانو سوتلانا سوزداتلوا ، تکنواز تئاتر اپرای هلیکون ، در سن پترزبورگ اجرا می شود ، و با رهبرانی مانند میخائیل پلنتنو ، کنت ناگ اجرا در برنامه های جشنواره های Glyndebourne و Edinburgh.

همراه با کنسرت ارکستر سمفونیک آکادمیک دولتی و ولادیمیر یوروفسکی در چرخه “ارکسترها و گروههای ارکستر روسی و خارجی” که به صدمین سالگرد فیلارمونیک سن پترزبورگ اختصاص داده شده است ، در این فصل همچنین اجراهای موسیقی ارکستر سمفونیک Aeterna به رهبری تئودور آوورتزیس ، ارکستر سمفونیک مونترال به رهبری کنت ناگ تکنواز – الکساندر کانتوروف ، گروه کر مونتهوردی و سولیست های باروک انگلیسی به سرپرستی سر جان الیوت گاردینر ، ارکستر مجلسی اروپا گالانت به سرپرستی فابیو بیوندی ، ارکستر مجلسی بریتانیا “آکادمی موسیقی اولیه” به مدیریت ریچارد اگار.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی فیلارمونیک