کریستین یاروی بازسازی باله بزرگ پیوتر چایکوفسکی را منتشر می کند

کریستین جاروی در راس نسل جدیدی از موسیقی دانان است که فضای گفتگو بین موسیقی کلاسیک و معاصر را ایجاد می کنند. او به عنوان آهنگساز مبتکر ، کیوریتور مترجم و تهیه کننده پیشگام و همچنین به عنوان رهبر ارکستر پیشگام که با شور و شوق با آخرین امتیازات کنار می آید ، در پرواز جای خود را می گیرد. نوازنده پرانرژی و نوآور Järvi دائماً در کانون توجه بزرگترین رسانه ها و جوایز قرار دارد: همراه با گروه مطلق که تأسیس کرد ، وی برای گرمی نامزد شد ، وی یک گامی (گرمی سوئدی) را برای ضبط اپرا دریافت کرد ، و منتقدان نیویورک تایمز و آنها او را جانشین استاد بزرگ آمریکایی لئونارد برنشتاین دیدند.

فرهنگ روسی در کارهای یاروی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. پسر مسیحی افسانه ای استونیایی ، شوروی و آمریکایی ، نیمه یاروی ، مسیحی در تالین متولد شد. پس از مهاجرت خانواده به ایالات متحده ، او از نینا سوتلانوا درس پیانو گرفت. وی با شخصیت های اصلی مکتب مجری برنامه ملی از جمله پیانویست دنیس ماتسوئف و یوری باشمت نوازنده متخلف در روسیه به اجرای برنامه پرداخته و همچنین در کنسول ارکستر دولتی سوتلانوف ، ارکستر تئاتر ماریینسکی و ارکستر ملی روسیه ایستاده است. او مخصوصاً برای باشمت ، فانتزی “اژدهای سفید” را نوشت که پس از نمایش برتر در سال 2019 ، بلافاصله وارد رپرتوار کنسرت ویرجوز ویولون شد.

تصادفی نیست که جاروی به امتیازهای عالی باله پیوتر چایکوفسکی روی آورد. در سال 2016 ، وی با برچسب مترقی سونی کلاسیک ، علاقمند به حداکثر رساندن انتشار کلاسیک به اشکال جدید ، نسخه به روز شده دریاچه قو را منتشر کرد – اولین کار از سه گانه جاروی-چایکوفسکی ، که در آینده با باله فندق شکن پایان می یابد. جاروی با اقتباس از موسیقی باله چایکوفسکی برای اجرای کنسرت ، به عنوان مفسر کلاسیک روسی عمل کرد. خود آهنگساز تأکید می کند که ذات آثار کلاسیک را نمی اندیشد ، بلکه پوسته ای مدرن و جذاب برای شاهکارهای قدیمی ایجاد می کند.

جاروی بازسازی باله زیبایی خواب را در قالب یک سمفونی دراماتیک مهیج نوشت. وی به همراه ارکستر فیلارمونیک خود در دریای بالتیک ، تنظیمات خود را در این باله با موفقیت بسیار خوبی در تور نوردیک پالس از لیتوانی ، لتونی ، استونی ، فنلاند و روسیه در سال 2019 انجام داد. بلافاصله پس از پایان تور خود در تئاتر ماریینسکی ، جاروی به همراه ارکستر ، یک سمفونی باله را در خانه رادیو سن پترزبورگ ضبط کردند.

او هم در تور و هم در استودیوی فیلارمونیک دریای بالتیک “زیبای خفته” را از حافظه بازی کرد. جاروی این تصمیم را با این واقعیت توضیح می دهد که او می خواست ارکستر را به یک قصه گوی تمام عیار تبدیل کند. این موسیقیدان توضیح داد: “اصلی ترین چیز خواندن از روی نت نیست ، بلکه بیان خود شهودی و شکل گیری اعتماد جمعی در ذهن طبیعی ما است.” این یکی از دلایلی است که سمفونی دراماتیک جاروی-چایکوفسکی به روایت صحنه ای یا هیچ توضیح بیرونی نیاز ندارد: این موسیقی به معنای واقعی کلمه داستان زیبایی خوابیده را از زبان اصوات بازگو می کند. بدون شک مهارت آهنگسازی جاروی نقش بسزایی در بیان سینمایی این موسیقی داشت.

سه گانه باله های تنظیم مجدد توسط چایکوفسکی به یک سری از همکاری های موفق بین Järvi و Sony Classical ادامه می دهد. در سال 2016 ، این برچسب The Ring: An Orchestral Adventure ، یک تفسیر سمفونیک کنسرت از تترالوژی اپرای تایتانیک Richard Ring of Nibelungen را منتشر کرد. در این ضبط ، یاروی هم خودش را به عنوان یک رهبر ارکستر درخشان نشان داد و هم به عنوان یک آهنگساز و مفسر متفکر در سال 2020 ، با شرکت دیوید نوبل ویولون سوئیسی ، ارکستر سمفونیک لندن ، فیلارمونیک دریای بالتیک ، ارکستر سمفونیک لندن ، این برچسب کنسرتوهای ویولن توسط ایگور استراوینسکی و فیلیپ گلاس را منتشر کرد.

موسیقی عالی همیشه عالی خواهد بود ، اما باید به طور مداوم به روز شود ، نه اینکه فقط در هنگام اجرا تعبیر شود. تبدیل باله به یک سمفونی دراماتیک اولین قدم در جهت بازاندیشی مداوم است ، زیرا زمان تغییر می کند و فناوری ساکن نیست. ما باید با مدرن سازی این شاهکارها جان تازه ای ببخشیم که می توان آن را شکل پیچیده تری از تفسیر نامید. این روند هرگز متوقف نشده است: مندلسون نسخه های ارکسترال از آثار باخ را انجام داد ، مالر بتهوون و شومان را دوباره تنظیم کرد و امروز مکس ریشتر و استیو رایش موسیقی Vivaldi و Radiohead را دوباره تنظیم کردند – کریستین یاروی.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی SOUND UP