یکی از بهترین معلمان آوازی در روسیه درگذشت

پروفسور نسترنکو برای سالیان طولانی ، کارگر ارجمند فرهنگ روسیه ، ریاست گروه آواز انفرادی آکادمی هنرهای کر را به نام V.S. پوپووا و یک معلم آواز ، معلم برنامه اپرای جوانان تئاتر بولشوی بود. و او خوانندگان زیادی را پرورش داده است که در حرفه ای شاد شده اند که در آن رقابت همیشه زیاد است و موفقیت می تواند بسیار ناپایدار باشد.

فردی منحصر به فرد خردمند ، خردمند و ظریف – معلمی که روش تدریس نویسنده را توسعه داده و تجربه زیادی در کار با گسترده ترین صدا دارد. او آرزو داشت که هم جوانان درباره اولین اپراتورها در زمینه اپرا مطالعه کند و هم کسانی که قبلاً موفقیت حرفه ای را تجربه کرده اند. اما خوانندگان ، و همچنین قهرمانان – ورزش ، باید فرم آوازی خود را به طور مداوم حفظ کنند ، و مسائل مختلف مربوط به تغییر روش آوازی دانشگاهی را حل کنند. غالباً این یک فرآیند بسیار صمیمی است ، برخی از سوپراستارها ، هم به همین دلیل و هم به دلیل حسادت ، نام مربی خود را با اطمینان بیشتر حفظ می کنند. اما در جامعه حرفه ای افسانه هایی در مورد چگونگی کمک به خواننده در یافتن صدای خود وجود دارد و نحوه غلبه بر انواع مشکلات و موانع را آموزش داده است.

سوتلانا نسترنکو بسیار متواضع بود و متقاعد کردن او در مصاحبه آسان نبود. فقط یک بار گفتگوی بزرگی انجام دادیم. سپس او اظهار داشت:

– تقریباً برای نیم قرن تدریس ، من حتی دو دانش آموز مشابه نداشته ام. هر کدام فیزیولوژی خاص خود ، روان روان و طرز تفکر خاص خود را دارند. علاوه بر این ، در هر صدایی بازتابی از زمان و سلیقه یک نسل وجود دارد: امروز شما به یک چیز ، فردا به چیز دیگری احتیاج دارید. بنابراین ، هیچ موردی وجود ندارد که بتوانید در مسیر مورد ضرب و شتم قدم بگذارید ، و به همین دلیل تجارت ما بسیار دشوار است. اما من خیلی دوست دارم که ، مهم نیست که جهان چگونه تغییر کند ، بشریت از ارزیابی زیبایی صدای انسان متوقف نمی شود.

در میان مردمک های او یک کهکشان کامل از ستاره ها وجود دارد. به عنوان مثال ، این سوتلانا گریگورینا بود که برای اپرا نام خوانندگانی را کشف کرد که اکنون دارای شهرت بین المللی درخشان هستند: اولگا کالچینسکایا و بوگدان ولکوف – استعداد خود را در یکی از کلاسهای استاد خارج از کشور خود ، که همیشه بسیاری از مردم را برای دریافت توصیه های دقیق و عالمانه استاد جمع می کند ، تشخیص می دهند. همچنین در میان خوانندگان مشهور اپرا ، که در موفقیت آنها کار سخت گیرانه سوتلانا نسترنکو ، دینارا علیوا ، مارینا زیتکووا ، اولگا گوریاکوا ، واسیلیسا برژانسکایا ، اکاترینا موروزوا ، النا ماکسیمووا ، اوگنیا موراویوا ، النا گوزوا ، الکسی نکلیودوف ، الکساندر وینوگرادینو ، الکساندر وینوگرادینوا ، الکساندر وینوگرادینوا ، الکساندر وینوگرادینوا ، الکساندر وینوگرادنو حتی به یکی از برندگان جایزه گرمی تبدیل شد.

زندگی حرفه ای و شخصی با استعداد ، زیبا و شاد سوتلانا نسترنکو توسط ویروس کرونا قطع شد. اما یاد و خاطره او همیشه در قلب و صدای دانش آموزان شگفت انگیز او خواهد بود.

ماریا بابالوا ، WG