ولادیمیر خوتیننکو: “هنگامی که” مترسک “

را تماشا کردم موهای من به حالت ایستاد قرار گرفت

مراسم اختتامیه با اعلام غیرمعمول ضرر آغاز شد: یکی از مهمانان یک الماس را از دست داده بود. اگرچه جشنواره امسال متوسط ​​است ، اما بدون رویدادهای اجتماعی ، زنان هنوز آن را با شکوه لباس خود تزئین می کنند.

تصویر یاکوت ابتدا در “Kinotavr” شرکت می کند ، و بلافاصله چنین پیروزی. علاوه بر جایزه هیئت داوران ، “مترسک” جایزه صنف مورخان منتقدان سینما و فیلم “فیل” را به خود اختصاص داد. دیمیتری دایدوف با دریافت جایزه گفت: “ما شوکه شده ایم. سینما یاکوت برای اولین بار در جشنواره حضور دارد و این موفقیت شخصی من نیست. افراد با استعدادی در مناطق هستند که نمی توانند فیلمبرداری کنند. از مناطق ما حمایت کنید و سینمای روسیه بهتر می شود. “

جایزه بهترین نقش زن را به اتفاق آرا توسط والنتینا رومانوا-چیسکایرا بازیگر زن یاکوت دریافت کرد که در “مترسک” در نقش درمانگر بازی می کرد ، توسط اهالی روستای خود تحقیر شده و قادر به تسکین درد دیگران بود. او یک خواننده و بازیگر است ، در تئاتر موسیقی یاکوت کار می کند. کارگردان او را در اینترنت پیدا کرد ، آواز او را شنید و از او دعوت کرد. والنتینا به MK گفت: “من در تئاتر کار می کنم ، اجراهای انفرادی ارائه می دهم ، مجبور شدم به لندن بروم. در آنجا رکورددار شدم ، اما به دلیل همه گیری نتوانستم. دیمیتری به من آزادی کامل در بداهه پردازی را داد. “

ولادیمیر اونوخوف ، بازیگر 18 ساله غیر حرفه ای اهل Chukotka ، به خاطر صداقت و اقناع به عنوان بهترین نقش مرد اهدا شد. در زمان فیلمبرداری فیلم نهنگ فیلیپ یوریف ، او 17 ساله بود. ولادیمیر برای اولین بار در سوچی “دختر رویاهای خود” کریستینا آسموس را دید که قهرمانش در یک گپ ویدیویی جنسی تحسینش می کرد. او به Chukotka نرفت ، او در مسکو فیلمبرداری شد. این بازیگر مشتاق اعتراف کرد: «من هم عاشق دختر چت بودم. قبلاً بازی کردن برایم دشوار بود ، بعضی اوقات می خواستم همه چیز را رها کنم و بروم ، نمی خواستم بازی کنم اما معلم در آنادیر مرا ترغیب کرد. او گفت: “برو جلو و امتحان کن.” بعد از بازی در یک فیلم ، دوستان و اقوام مرا آزار می دهند ، اما من از مدرسه به آن عادت کردم. من عادت کرده ام به کسانی که حسادت می کنند توجه نکنم. “

فیلیپ یوریف ، که این اولین حضور او در یک فیلم سینمایی است ، که کمی بیش از یک هفته پیش در جشنواره فیلم ونیز به وی جایزه داده شد ، درباره چگونگی یافتن یک بازیگر برای نقش اصلی صحبت کرد: “من به فیلم Vova مدیون هستم. در کار او ، من حداقل هستم. Vova راهی است که شما او را دیدید. من با شکارچیان جوان ، بچه های دهکده صحبت کردم ، اما مدت ها بازیگر پیدا نکردم. من به شخصی واقعی احتیاج داشتم وقتی من و ووا ملاقات کردیم ، فکر نمی کردم چنین جعبه ای را باز کنیم. “

وووا برای اولین بار با هواپیما پرواز کرد و با طبیعت جنوبی چوکچی تفاوت دید. وی این جایزه را به او اهدا کرد که به دلیل رئیس جمهور طولانی مدت Kinotavr اولگ یانکوفسکی از سال گذشته ، عروس و بازیگر اوکسانا فاندرا نامگذاری شده است.

جایزه کارگردانی توسط فیلیپ یوریف دریافت شد که قبلاً دیپلم انجمن صنفی کارشناسان سینما و منتقدان سینما را دریافت کرده بود. ساخت “پسر نهنگ” تقریباً هشت سال طول کشید و او از صحنه از خانواده اش که بیشتر از همه منتظر اکران فیلم بودند تشکر کرد و همه عزیزان برای دیدن این روز خوش زندگی نکردند:

جایزه بهترین کار دوربین به فیلمبردار مینسک نیکلای ژلدوویچ تعلق گرفت ، وی همچنین اولین فیلم “سه” را با کارگردانی آنا ملیکیان فیلمبرداری کرد. خیلی عالی شد ، مثل تبلیغاتی نفیس.

اگر یک سال پیش جایزه اصلی “Kinotavr” توسط “بول” توسط اولین بوریس آکوپوف در مورد دهه 90 پرشور دریافت می شد ، اکنون آناستازیا پالچیکووا اولین بازیگر اول آن همان زمان را گفت. اولین کار او “ماشا” به عنوان بهترین اولین مشخص شد. باز هم این یک مسابقه گانگستری است و در راس آنها قهرمان ماکسیم سوخانوف قرار دارد. نقش رئیس جنایی ، همانطور که او را دیدیم ، برای استعداد عالی او بسیار محدود است. .

اگر یک سال پیش رهبر تعداد فیلم ها الکساندر کوزنتسوف بازیگر بود ، اکنون آنا چیپوفسکایا و ویکتوریا ایساکووا هستند. ویکتوریا در کارهای “مردی از پودولسک” ، “آیا کسی دخترم را دیده است” سه کار بسیار متفاوت و زیبا داشت. و سه ، و آنها بسیار قدرتمندتر از آثاری بودند که بازیگران زن ما در سالهای اخیر جوایز دریافت کرده اند. اما رقابت با بازیگر زن یاکوت با عمیق ترین روده دشوار بود.

به آنها جایزه دهید. M. Tariverdiyeva برای موسیقی آزادی که در ذهن هر یک از سازندگان به صدا در می آید ، به گفته هیئت داوران ، برای فیلم “مرد از پودولسک” به گروه OQJAV اهدا شد. وادیکا کورولوا ، تکنواز آن ، نقش اصلی را در این فیلم و همچنین در یک فیلم رقابتی دیگر “شهر به خواب می رود” بازی کرد (در سوچی به درستی مورد توجه قرار نگرفت). تهیه کننده برنده فیلم ، ناتالیا موکریتسکایا ، وادیک کورولف را نه تنها یک آهنگساز بزرگ روسی ، بلکه یک هنرمند بسیار شایسته روسی نیز خواند ، اگرچه وقتی همه چیز تازه آغاز شده بود او انتخاب کارگردان را دوست نداشت ، او فکر می کرد وادیک قادر به بازی در این نقش نیست.

به آنها جایزه دهید. گریگوری گورین برای بهترین فیلمنامه به ایوان I. Tverdovsky برای “کنفرانس” اهدا شد ، این رویداد در مرکز تئاتر Dubrovka در حافظه انسان زنده می شود ، بدون اینکه به معنای واقعی کلمه تلاش کند تا وقایع را بازسازی کند. از صحنه ، برنده خوشحال اعتراف کرد که زمانی نوشتن را دوست نداشت اما اکنون خودش همه فیلمنامه های فیلم هایش را می نویسد ، به همین دلیل از استادش الکسی اوچیتل که به مراسم نهایی آمده بود تشکر کرد. علاوه بر ایوان تووردوفسکی ، فیلیپ یوریف نیز نزد وی تحصیل کرد و کیتبوی در استودیوی وی راه اندازی شد.

دیپلم ویژه هیئت داوران برای شوخ طبعی و شهامت مدنی و عشق به مخاطب به اثر میخائیل سگال “عمیق تر!” کارگردان روی صحنه نرفت ، جایزه برای او توسط مجری نقش اصلی الکساندر پال با این کلمات دریافت شد: “من مینی آلتره من میشا هستم”. “میشا” البته چنین جایزه ای کافی نیست. او شایسته خیلی بیشتر بود.

شرکت کنندگان در جشنواره و مراسم پایانی تمام مدت در مورد این موضوع بحث می کردند: “یک واقعیت جدید چیست؟” مدیر نسل قدیم وادیم عبدرشیتوف در این باره به خوبی گفت: “فیلمبرداری مانند کوره بلند است. نمی توان برای مدتی خنک کرد. “واقعیت جدید برای بوریس خلبنیکوف با تصویر غیر منتظره کابین راننده همراه است ، که در آن روبان های سنت جورج با ماسک های پزشکی جایگزین شده اند.

ما بلافاصله پس از اهدای جوایز با بوریس خلبنیکوف صحبت کردیم.

– بیشتر اوقات ، ما مجبور بودیم رئیس جمهور هیئت داوران را با س questionsالات آزار دهنده در مورد اینکه چرا جوایز را به این ترتیب توزیع کرده اید ، چکش بزنیم. تو موفق شدی این کار را به زیبایی انجام دهی. این راه حل چقدر آسان بود؟

– امیدوارم همه کارها را درست انجام دهیم. همه چیز با حداقل تفاوت های ظریف پیش رفت. ما هیچ جایی مبادله ، هیچ نوع تاکتیک یا چانه زنی را شامل نمی شدیم و به نظر من مغزهای زیادی را شامل نمی شد. به فیلمی که دوست داشتیم رأی داد. برای ما دشوار بود که آن را گسترش دهیم ، اما لیست تنظیمات برای هر یک از اعضای هیئت منصفه تقریباً یکسان بود.

– برداشت کلی شما از آنچه دیدید چه بود؟

– تماشای تقریبا همه چیز جالب بود. و چند عکس بسیار درخشان بودند. به طور کلی ، سطح متوسط ​​آثار ارائه شده بسیار جدی بود ، شاید برای اولین بار در سالهای طولانی باشد.

– و این واقعیت که شما کار بازیگری را پخش می کنید و به Chukotka و Yakutia جایزه می دهید ، آیا این نشانه چه چیزی است؟ آیا مینیمالیسم ، طبیعی بودن در کادر پیروز شده است؟

– من واقعاً نمی خواهم کسی تصمیم ما را اینگونه تفسیر کند ، به عنوان نوعی پیام آگاهانه. ما با تصمیم خود نمی خواستیم به دنیا چیزی بگوییم. ما فقط واقعاً بازیگر را خیلی دوست داشتیم و بازیگر را هم خیلی دوست داشتیم. دیگر تفسیری وجود ندارد.

– اما این به دلیل روش کاملا متفاوتی برای حضور در صفحه است.

– البته ، و او این بار برنده شد. اما این یک پیام نیست ، یک چالش نیست. چنین رویکردی می تواند افرادی را که جوایز دریافت کرده اند ، آزرده کند. .

مدیر ولادیمیر خوتیننکو ، که به عنوان مهمان به جشنواره آمد و کل برنامه را مرور کرد ، برداشت های خود را با MK به اشتراک گذاشت.

– من سه بار رئیس هیئت منصفه “کینوتاور” بودم. امروز ، مردم به طور متفاوت در مورد واقعیت جدید صحبت کردند. استیون کینگ رمانی به نام برج تاریک دارد که من آن را دوست دارم و مدتها پیش خوانده ام. یک عبارت وجود دارد: “جهان حرکت کرده است.” او یک بار من را قلاب کرد و اکنون می بینم که جهان قطعاً حرکت کرده است. شما می توانید به روش های مختلفی با این رفتار کنید اما نباید ترسید. شما فقط باید زندگی کنید جهان تغییر کرده است و ما خود را در یک واقعیت جدید یافتیم که شاید هنوز به طور کامل بر آن تسلط نداریم. نکته قابل توجه در مورد آن این است که ما از اعماق مردم قدرت طبیعت ، استعداد کارگردانان ، استعداد همه شرکت کنندگان در این فیلم ها را دیدیم. همه در آنجا می درخشند. فقط نوعی “درخشش ذهن لکه دار” ساخته کوبریک. با تماشای “مترسک” موهایم بلند شد. چه طور ممکنه ؟! دیمیتری داویدوف یک معلم روستا است. و بازیگران او عادی ترین مردم هستند. و خواننده Valentina Romanova-Chyskyyrai؟ به هیچ وجه نمی توان گفت که حرفه بازیگری از زمان برنده شدن افراد غیرحرفه ای ، ارزش خود را از دست داده است. والنتینا یک حرفه ای است. من بلافاصله اسم دیمیتری داویدوف شالیاپین را گذاشتم. این قدرت طبیعی است! او به ما کمک می کند ، نه حدس و گمان ما. ما هنوز چیزی درک نکرده ایم ، اما طبیعت کل این طیف را به ما می دهد. من از برنامه جشنواره بسیار راضی هستم. شما می توانید از طرق مختلف با تنوع آن ارتباط برقرار کنید. اما تصمیم هیئت داوران که از قرار دادن هر دو جایزه اصلی و جایزه برای نقش در یک سبد ترس نداشت ، بسیار درست بود. گاهی اوقات ما در هیئت منصفه سازش می کنیم ، سعی می کنیم از کسی حمایت کنیم. این در همه هیئت منصفه اتفاق می افتد. و در اینجا به طریقی بدون سازش اتفاق افتاد. من می خواهم به بوریس خلبنیکوف تبریک بگویم. این واقعاً خوب و بسیار دقیق است. حقیقت با گذشت زمان طنین انداز می شود ، ارتعاش می کند و ناگهان به ما می گویند: «آنجا را نگاه کن. مردم واقعاً در آنجا زندگی می کنند. “من احساسات دیوانه کننده ای را تجربه کردم. هنگام تماشای مترسک ، موهایم صاف ایستاده بود و حالا وقتی در مورد او صحبت می کنم ، همان اتفاق می افتد. امروز من در اسکایپ به دانشجویانم در مورد او گفتم که چگونه یک مرد برای یک و نیم میلیون روبل فیلم می سازد. معنای این است که بخواهید فیلم بسازید.