در “Stasik” آنها بوسه پرواز نشان دادند

او توسط مدیر هنری گروه باله این تئاتر توسط Etoile از اپرای پاریس توسط لورن هیلر برای تکمیل فصل قبل تصور شد ، اما از آنجا که به دلیل همه گیری اتفاق نیفتاد ، ایده “باله گالا” (یعنی این نام برای این شب بود) برای افتتاحیه بزرگ فصل جدید باله پس از یک وقفه اجباری تقریباً شش ماهه نیز مفید بود.

معلوم شد که “صندلی های شطرنج” در تئاتر کاملا “شطرنج” نیستند: از آنجا که بلیط ها با احتیاط برای رفتن به تئاتر با تمام خانواده به فروش می رسیدند ، تماشاگران با ماسک (و حتی گاهی حتی بدون آنها) گاهی نه تنها در دو یا سه می نشستند مردم ، اما چهار یا پنج مکان پشت سر هم را اشغال کردند. این خلق و خوی کسی را خراب نکرد – تماشاگران دلتنگ تئاتر بودند و منتظر ملاقات با یک تماشای فوق العاده …

بودند

لوران هیلار در این عصر کلاسیک ها را با شماره های مدرن جایگزین کرد و این کنسرت با صحنه ای از باله Laurencia افتتاح شد که در Stasik با مجوز از تئاتر اپرا و باله تفلیس نمایش داده شد ، جایی که این اجرای دوره باله درام هنوز در صحنه است. این حرکت غیرمنتظره با Laurencia به طور تصادفی توسط برگزارکنندگان تصور نشد – این اقدام به افتخار 110 سالگرد تولد طراح رقص این باله معروف Vakhtang Chabukiani انجام شد و تکنوازان Polina Zayarnaya ، Boris Zhurilov و Leonid Leontyev از انرژی و اجرای با کیفیت رقص مشخصه راضی بودند. بنابراین ابتدای عصر خوش حالت بود و انتظارات کاملاً موجه بود.

این اثر عمدتا از آثاری تشکیل شده است که در پوستر باله تئاتر وجود ندارد ، گرچه برای دوستداران باله کاملاً شناخته شده است. آنها آنچه هنرمندان این تئاتر را بسیار نادر اجرا کردند یا اصلاً اجرا نکردند ، آماده کردند. به عنوان مثال ، پاس دو دی از باله “سیندرلا” نه در كوروگرافی اولگ وینوگرادوف از نمایشی كه تا همین اواخر در اینجا روی صحنه رفته بود ، اما در كوروگرافی رودولف نوریه اف از بالی كه وی مخصوصاً برای اپرای پاریس روی صحنه داشت ، نشان داده شد. به همین مناسبت حتی شایعاتی در تئاتر به وجود آمد مبنی بر اینکه پس از دون کیشوت نوری یف ، صحنه ای از سیندرلا ساخته نوری یف امکان پذیر است که همانطور که می دانید عمل آن در دهه 1930 به هالیوود منتقل شد. اما ایلر بعد از کنسرت در گفتگو با من این شایعات را تکذیب کرد.

اگر درمورد آنچه هنوز در این فصل اتفاق نیفتاده صحبت کنیم ، اولین نمایش باله The Nutcracker به کارگردانی Yuri Possokhov ، که هنوز توسط تئاتر اعلام نشده است ، در شب سال نو نیز قربانی ویروس کرونا شده است. خود طراح رقص که در بین تماشاگران در کنسرت گالا حضور داشت ، مرجع MK را در این باره آگاه کرد. با این حال ، به احتمال زیاد اولین تئاتر تئاتر را خواهد داشت ، گزیده ای از آن در قسمت دوم کنسرت نمایش داده شد – یک پاس د دکس از باله بی صحنه رومئو و ژولیت به موسیقی پروکوفیف ، که توسط ماکسیم سواگین ، تکنواز تئاتر تنظیم شده است.

این رقصنده و طراح رقص جوان به عنوان یک طراح رقص در مقابل چشمان ما شکوفا می شود و کار خود را با جهش و کران انجام می دهد: از آزمایشات اخیر در کارگاه های Mariinsky (کارگاه های خلاق رقصندگان جوان) و Stasik (نقطه تقاطع) تا یک باله تمام عیار در صحنه.

صحنه عشق ماکسیم سواگین از رومئو و ژولیت کاملاً موزیکال به نظر می رسید. علاوه بر این ، از نظر احساسی و اروتیک توسط اولین و نخستین نمایش های تئاتر ، کسنیا شوتسوا و ایوان میخالف ، با لباس شنای برهنه (طراح لباس ایگور چاپورین) اجرا شد. اما اینکه آیا طراح رقص جوان می تواند کل باله را با همان “نفس نفس گیر” همان عشق گذشته de deux انجام دهد – زمان مشخص خواهد شد. “مرا با خودت ببر” با رقص رابرت بوندارا. اوگنی ژوکوف و النا سلیمیانکو. عکس: کارینا ژیتکووا

یکی دیگر از اولین های موفق این شب ، “مرا با خودت ببر” از رابرت بوندارا ، طراح رقص لهستانی با موسیقی Radiohead بود. تکنواز برجسته MAMT یوگنی ژوکوف و اولین سولیست تئاتر النا سولومیانکو آن را چنان سریع ، فنی ، احساسی و پویایی اجرا کردند که در یک رقص غریبه کاملاً طبیعی احساس می کردند ، گویی که آنها تمام عمر آن را رقصیده اند.

“تایلندی ها” از باله کلاسیک فرانسوی قرن بیست و یکم “رولان پتی” من “پاولوا” بزرگترین موفقیت را در بین تماشاگران در این کنسرت کسب کرد. این تعداد که در سال 1988 برای زوج نمادین دومینیک کالفونی و دنیس گاگنو به صحنه رفته است و بعداً توسط لوسیا لاکارا و مارلون دینو رقص درخشانی انجام شده است ، تماشای آن پس از اجرای این هنرمندان بزرگ دشوار است. و با این حال ، اوکسانا کارداش و ایوان میخالف ، که آن را در شب اجرا کردند ، به نظر غیر ممکن رسیدند: آنها مجذوب خطوط کشیده و کشیده بدن خود ، زیبایی و هماهنگی هر حرکت پر از عشق و پشتیبانی فوق العاده از یک طرف در فینال شدند.

لوران هیلار ، دوئت خواننده دیگر رقصنده مشهور فرانسوی ، آنجلین پرلیوجاج را از باله “پارک” ، که فقط برای مدیر هنری فعلی “Stasik” روی صحنه رفته بود ، به زیباترین اولین نمایش گروه خود “دنیس دیمیتریف” و تکنوازی برجسته تئاتر “ماریا بک” سپرد. طولانی ترین بوسه در تاریخ باله ، که رقصندگان باید آن را با گزیدن به لب یکدیگر (در حالی که بالرین باید در هوا بچرخد و در اطراف محور شریک زندگی می کند) نشان دهند ، هنرمندان موفق نشدند. از آنجا که به دلیل اپیدمی در تئاتر Mariinsky ، این شماره به جای کلاسیک Esmeralda که قرار بود ماریا بک با شریک دیگری که به Gala دعوت شده بود اجرا شود – Xander Parish برتر Mariinsky ، در برنامه وارد شد ، به نظر می رسید که هنرمندان Stasik به سادگی وقت کافی ندارند در تهیه آن نوعی تنش در رقص احساس می شد ، علاوه بر این ، بالرین از احساسات “فشار می آورد” و به شدت به شریک زندگی خود “فشار می آورد”. در مورد دنیس دیمیتریف ، او و همسرش ، بالرین اریکا میکیرتیچوا (که موفق شد عنوان هنرمند افتخاری فدراسیون روسیه را در این فصل بدست آورد) ، با موفقیت بسیار بیشتری در شماره “Cantata” مائورو بیگونزتی ایتالیایی ظاهر شد. “کانتاتا” توسط مائورو بیگونزتی. دنیس دیمیتریف و اریکا میکیرتیچوا عکس: کارینا ژیتکووا

به دلیل محبوبیت تعداد زیادی ، نمی توان از مقایسه با سایر اجراهای این گالا جلوگیری کرد. Cantata ، محبوب محبوب دوستداران باله ما با اجرای ناتالیا اوسیپووا و ایوان واسیلیف ، یا روبرتو بوله و پولینا سمیونوا ، همچنین برای مقایسه التماس می کرد. اما زوجین متاهل موفق شدند آن را به شیوه خود برقصند و در عین حال در گرماگرم احساسات و عواطف تسلیم همتایان خود نشوند ، که با توجه به انرژی طاقت فرسای هنرمندان مشهور ، کار بسیار دشواری بود.

نخست وزیر Mariinsky ، Xander Parish ، در نتیجه اغتشاشات ذکر شده ، قسمت دوم شب را به تنهایی افتتاح کرد ، کاملا “در عمل سرگرم کننده” Ballet 101 “اریک گولیتیر جای گرفت.

مهمان دیگر سن پترزبورگ لئونید سارافانوف در باله گالا بود ، که با درخشش عالی به همراه “بالین خواب” همراه با بالینای اصلی “ناتالیا سومووا” استاسیک “پاس خوابیده” را اجرا کرد. اوکسانا کارداش در کارهای کلاسیک نیز خوب بود ، با اجرای فیلیگاری در فینال شب در Grand Pas از باله Paquita. خالص ترین عملکرد و لطف این هنرمندان در رقص ماریوس پتیپا در شب فقط قابل تحسین است. و با این حال ، اعداد مدرن به وضوح در این گالا از مزایای عددی برخوردار بودند. این سیاست مدیر هنری گروه است که طی چند سال گذشته تئاتر را به پیشرفته ترین و باهوش ترین شرکت باله پیشرفته کشور تبدیل کرده است.