آنها تصمیم گرفتند که پترزبورگ را از بدروم جونیور و زینا پورتنووا

پاک کنند

خیلی ها درباره “وحشیگری مدیر” صحبت می کردند – یک کارمند مدرسه که دستور داد تا نقاشی این نقاشی با شاعر انجام شود (که به هر حال ، روبروی اتاق معروف “یک و نیم اتاق” معروف که در آن برادسکی قبل از مهاجرت زندگی می کرد) قرار داشت. کمتر کسی به این واقعیت توجه داشت که تصویر را می توان با مسئولان توافق کرد – و سپس شاعر کاملاً قانونی در جای خود باقی می ماند. بدون تأیید ، مدرسه باید جریمه ای بپردازد. علاوه بر این ، برادسکی با یک سیگار روی نقاشی دیواری به تصویر کشیده شده بود – با کشیدن چنین تصویری در کنار مدرسه ، این هنرمند نمی توانست کمک کند اما می داند که این مملو از جریمه ای است. آنها قبلاً در ماه آگوست در سن پترزبورگ ، روی نماد گروه کینو – “ستاره ای به نام خورشید” نقاشی کردند که البته با ساکنان محلی یا با خدمات عمومی موافقت نشد.

اکنون مقامات به مقدسات – آثار نمادین هودگراف – تجاوز کرده اند. به عنوان مثال ، هودگراف بود که مربی تیم ملی فوتبال استانیسلاو چرچسف را با این عنوان “تو فقط فضا هستی ، استاس!” جلب کرد (نقل قول از آهنگ “لنینگراد”) پس از پیروزی روسیه مقابل اسپانیا در جام جهانی 2018 روسیه. و در آگوست سال 2020 ، بازرسی اداری و فنی ایالتی سن پترزبورگ در “هفته پاکیزگی” نقوش نقاشی روی غرفه های ترانسفورماتور نقاشی های دیواری پیدا کرد.

در تاریخ 25 آگوست ، پس از “هفته پاکیزگی” ، GATI “تخلف در محتوای” بیست و نه پست ترانسفورماتور را گزارش داد و “تصاویر هنری متناقض” را گزارش داد – در میان آنها ، به عنوان مثال ، پرتره سرگئی بودروف جونیور و یک حزب ، قهرمان اتحاد جماهیر شوروی زینا پورتنووا … این بازرس ادعا می کند که از سال 2017 لنیرگو بیش از یک بار به مسئولیت های اداری وارد شده است ، اما تاکنون از جریمه های معاف شده است. گفته می شود که این بازرس همچنین از مهندسان نیرو خواسته است تا بر روی نقاشی های دیواری توافق کنند ، اما آنها هیچ کاری برای این کار نکردند.

MK به Lenenergo رفت و فهمید که چه تحریم هایی را برای نقاشی های دیواری تهدید می کند و چه مشکلی در قانونی بودن همه تصاویر مورد علاقه ما وجود دارد.

– آیا اکنون محدودیت زمانی وجود دارد که نقاشی های دیواری را باید رنگ آمیزی کرد یا جریمه پرداخت کرد؟

– هنوز ، انتظار نداریم که هفته آینده تصمیم GATI را دریافت کنیم – چه نسخه ای داشته باشد ، چه بسا مهلت حذف را داشته باشیم یا قطعنامه ای با جریمه داشته باشیم. تاکنون فقط پروتکل هایی وجود دارد که چنین علاقه شدیدی را برانگیخته اند. ما در یک حالت انتظار و دیدن هستیم ، اما بیش از یک بار نظر خود را ابراز کرده ایم: ما مخالف این نقاشی های دیواری نیستیم ، می فهمیم که مدتهاست که به یک جاذبه تبدیل شده اند ، آنها در شهر بوده اند ، می توان گفت ، برای سالهای زیادی ، چنین آثاری در این زمینه پراکنده نیستند.

– آیا راهی وجود دارد که بتوانید آن را قانونی کنید تا کسی در مورد این نقاشی های دیوانه گناهی متوجه شما نباشد؟

– ما به عنوان صاحب پست ترانسفورماتور مخالف نقاشی های دیواری نیستیم ، اگرچه آنها را سفارش نداده ایم. اما واقعیت این است که فقط نویسنده می تواند نقاشی های دیواری در سن پترزبورگ را انجام دهد ، این وظیفه اوست و ما این است که مردم در خانه های خود چراغی داشته باشند. علاوه بر این ، یک طرح رنگی خاص برای مرکز سن پترزبورگ تهیه شده است ، طعمی که نباید نقض شود و یک قانون فدرال وجود دارد که ظاهر تجهیزات شبکه برق را تنظیم می کند. بر این اساس ، چنین دیوار سیاه با یک تصویر در این هنجارها جا ندارد.

قوانین شهر واقعاً قانونی سازی هنر خیابانی را پیش بینی می کنند ، اما به گفته آنها دام هایی وجود دارد. اولا ، کار باید قبل از ایجاد هماهنگ شود ، و نه پس از آن ، از جمله تصویب طرح با مقامات. دوم اینکه ، بیشتر هنرمندان از این نوع اساساً با مصوبات مخالف هستند – اعتقاد بر این است که آنها با ایده هنر خیابانی مغایرت دارند. تیم Hoodgraff پیش از این به خبرنگاران گفته بود که اگر روی آنها نقاشی شود ، دوباره نقاشی های دیواری را نقاشی نخواهند کرد. تاکنون هیچ گزینه خوبی در دست مشاهده نیست.

در عین حال ، اهالی شهر در پشت نقاشی های دیواری قرار دارند: “برای من توضیح دهید ، یک مرد 45 ساله ، زیبایی یک دیوار ناشنوا ، تک رنگ و کسل کننده در خاکستری و بارانی (تقریباً 90٪ از زمان) سن پترزبورگ چیست؟ چرا این بهتر از نقاشی های دیواری با بت های میلیونی است؟ نه سانسور ، نه مبهم بودن ، فقط نقاشی های دیواری زیبا ، که علیه آنها صدها عکس گرفته می شود و به دوستان و خانواده نشان داده می شود. معنای این احمق چیست؟ ” – از اولگ گروموف سؤال می کند. “بله ، شهر غرق در گل و لای زباله های متعفن شده است ، و شما اینجا نقاشی های دیواری را می پوشانید؟ حداقل چیزی را برای مردم بگذار! ” – Ksenia عصبانی است.

به طور کلی ، از نظر انسانی ، همه “برای” ، فقط در برابر نگهبانان طرح رنگ سن پترزبورگ. ظاهرا صدها نشانه رنگارنگ کافه ها و مغازه ها آن را کمتر از چند نقاشی دیواری در حیاط ها ، که قدمت آنها بیش از یک سال است ، مختل می کند.