آکادمی باله روسی واگانوا 285 سال را جشن می گیرد

آکادمی باله روسی واگانوا دویست و هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد. اکاترینا گریتسینکو در مورد تاریخچه قدیمی ترین مدرسه باله در روسیه خواهد گفت.

مسیر تاریخ باله روسیه به خیابان معمار روسی منتهی می شود. مدرسه تئاتر سنت پترزبورگ در اواسط قرن نوزدهم به اینجا نقل مکان کرد.

نزدیک به 200 سال است که آکادمی باله روسیه در متقارن ترین خیابان جهان قرار دارد. اکنون آنها حرفه هایی را آموزش می دهند که هیچ کس در قرن نوزدهم فکرش را نمی کرد. به عنوان مثال، آنها مدیران و تهیه کنندگان باله را آزاد می کنند. اما نکته اصلی آموزش رقصندگان و رقصندگان درخشان است.

اینجا گذشته و حال دست به دست هم می دهند. قبل از رفتن به کلاس ها، باید به اتاق تاریخ باله روسیه بروید. برای خبره های هنر رقص – در اینجا نمایشگاه نیست – آثار واقعی. چیزهای فارغ التحصیلان و مربیان مدرسه معروف. پرتره طراح رقص و معلم بزرگ ماریوس پتیپا. توالت های مجلل ماتیلدا کشینسکایا، بی ارزش و شکننده – لباس واسلاو نیژینسکی از باله “Vision of the Rose”. این مجموعه شامل یک کیتون نوعی پارچه ابریشمی از “الهه معمولی” اثر گالینا اولانوا است. و یک نماد گلدوزی شده – برای مدت طولانی به عنوان آینه آرایش برای آنا پاولوا خدمت می کرد.

“وقتی آینه شکست، یک نماد گلدوزی شده زیر آن پیدا شد. و از آنجایی که می دانیم آنا پاولوا به سوزن دوزی مشغول بود، او برای کلیسای ما در مدرسه امپراتوری فرش گلدوزی کرد، می توانیم با خیال راحت فرض کنیم که خودش در واقع گلدوزی کرده است. رئیس کابینه تاریخ باله روسیه به نام آن گفت م.خ. آکادمی باله روسی فرانگوپولو. و من. واگانوا.

البته مکان مرکزی را پرتره آگریپینا واگانوا اشغال کرده است. این آکادمی از سال 1957 به نام او نامگذاری شده است. او در دوران سخت پس از انقلاب برای تدریس به مدرسه آمد. یک بالرین بازنشسته، شوهرش خودکشی کرد، فرزندش و دو برادرزاده یتیم در آغوش او هستند.

یکی از استادان دپارتمان مطالعات باله می گوید: “ویرانی، گرسنگی، سرما، نگرش های ایدئولوژیک. ایدئولوژی بلشویک ها مبنی بر اینکه اصلاً به باله نیازی نیست، همه تئاترها باید تعطیل شوند، مدرسه ما نیز باید بسته شود.” آکادمی واگانوا باله روسیه لاریسا آبیزوا.

این او بود که از باله روسی دفاع کرد، کهکشانی از ستاره های شوروی را به آتش کشید و روشی برای آموزش رقص کلاسیک ایجاد کرد.

در سال 1937، زمانی که آگریپینا واگانووا از سمت مدیر باله تئاتر کیروف برکنار شد، شاگردان او متهم شدند. فقط مارینا سمنووا و ناتالیا دودینسکایا برای یک مربی جنگیدند. او مجبور شد پست خود را در تئاتر واگانووا ترک کند ، اما تا پایان عمر رئیس مدرسه رقص لنینگراد باقی ماند.

دانشجویان فعلی آکادمی اکنون روزهای سختی را می گذرانند – زمان امتحانات. البته دانش‌آموزان مدرن می‌توانند به بیرون از پنجره نگاه کنند. اما آنها به ندرت این کار را انجام می دهند – فعالیت های دیگر به اندازه کافی وجود دارد.

قبل از پیاده روی، زمانی که خود رئیس نیکولای سیسکاریدزه امتحان می دهد. او همچنین کلاس های مستر را برای دانشجویان آکادمی برگزار می کند.

بچه ها از ده سالگی به آکادمی برده می شوند. زمان تغییر می کند و به همراه آن استانداردهای زیبایی باله.

سرگئی لالتین، محقق ارشد در موزه تئاتر و هنر موسیقی سنت پترزبورگ، توضیح داد: «پیش از این، شکل‌های نرم‌تر، زنانه‌تر، شاید به این شکل گرد، قد کوچک ارزش داشتند. اکنون اینها چهره‌های ورزشی با اندام‌های بلند هستند.

و با این حال، باله کلاسیک پدیده ای است که تقریباً تابع هوس های مد نیست. هر ساله این آکادمی حدود شصت دانشجو می پذیرد. حدود 40 فارغ التحصیل هستند و شاید همه آرزو دارند وارد تئاتر ماریینسکی شوند. آنها گروهی را عمدتاً از دانشجویان آکادمی تشکیل می دهند. رقصیدن در سپاه باله افتخار بزرگی است.

“اگر دیانا ویشنوا و اولیانا لوپاتکینا را به یاد بیاوریم، آنها از همان ابتدا به جایگاه های سپاه د باله آمدند. و به معنای واقعی کلمه بعد از مدتی، شخصی سریع تر، کسی کمی معتبرتر، مقام های تک نوازان برجسته را به دست آورد.” به بازیگری اشاره کرد. رئیس گروه باله تئاتر ماریینسکی، هنرمند ارجمند روسیه یوری فاتف.

البته همه فارغ التحصیلان آکادمی در این حرفه باقی نمی مانند. برخی در بانک ها یا در زمینه تولید کار می کنند. اما حتی در آنجا، به عنوان یک قاعده، آنها موفق می شوند. از این گذشته، سرنوشت هر چقدر هم شکل بگیرد، مکتب استقامت، استقامت و آرزوهای بلند شخصیتی برای زندگی شکل می دهد.

“Russia-K”