اخبار موزه دولتی هنرهای زیبا به نام A.S. پوشکین

در این نمایشگاه اقلامی از مجموعه‌های موزه پوشکین به نمایش گذاشته می‌شود. مانند. پوشکین و موزه ملی موسیقی روسیه: پرتره های خواننده، عکس های کمیاب، آیتم های یادبود، نشریات موسیقی، برنامه های کنسرت، و همچنین اولین ضبط های ضبط شده از کنسرت های ساخته شده در اواخر دهه 1940 و اوایل دهه 1950، در دوران شکوفایی دوتایی خانوادگی. .

نینا دورلیاک در خانواده ای اصیل با ریشه های آلمانی، فرانسوی و انگلیسی به دنیا آمد و به چهار زبان مسلط بود. او از زورخانه آلمانی پتریشول فارغ التحصیل شد و وارد کنسرواتوار سنت پترزبورگ در کلاس مادرش زنیا نیکولاونا دورلیاک، خواننده مشهور اپرا، خدمتکار دربار ملکه ماریا فئودورونا شد. در اواخر دهه 1920، خانواده به مسکو نقل مکان کردند، نینا لوونا تحصیلات خود را در کنسرواتوار مسکو در کلاس مادرش (1928-1932) ادامه داد و تحصیلات تکمیلی خود را در سال 1935 در آنجا به پایان رساند. این خواننده جوان برای اولین بار روی صحنه رفت. از استودیوی اپرا در کنسرواتوار مسکو در نقش سوزان (فیگاروی عروسی اثر دبلیو ا. موتسارت) و میمی (لا بوهم اثر جی. پوچینی) که باعث خوشحالی رهبر ارکستر معروف مجارستانی گئورگ سباستین می شود که او را برای اجرا با اتاق دعوت کرد. برنامه در دهه های 1930 و 1940، نینا دورلیاک با بهترین پیانیست ها همراه بود: کنستانتین ایگمنوف، الکساندر گلدن ویزر، ماریا گرینبرگ و ماریا یودینا، او اغلب در شب های ارگ الکساندر گدیکه شرکت می کرد.

بخش اول نمایشگاه به خانواده و یک حرفه موسیقی درخشان قبل از ملاقات با ریشتر اختصاص دارد. در اینجا می توانید عکس های آرشیوی کمیاب، برنامه های کنسرت دهه 1930-1940، اولین نسخه اپرای توراندوت پوچینی (1926)، موارد یادبود متعلق به نینا لووونا، پرتره زیبای او که در تفلیس در سال 1943 توسط کتهوان ماگالاشویلی خلق شده است را مشاهده کنید.

در تفلیس، آشنایی نینا دورلیاک و سواتوسلاو ریشتر اتفاق افتاد که در مسکو از سر گرفته شد. نینا لوونا ریشتر جوان را به یاد می آورد: “یک مرد جوان لاغر و بلند قد با کلاه فوق العاده ای از موهای مسی و ظاهری که با شفافیت و گشادگی آن مرا تحت تأثیر قرار داد …” او اعتراف کرد که دوره اجرای مشترک و آماده شدن برای آنها بود. خوشبخت ترین زندگی اش اولین کنسرت مشترک در 25 مارس 1945 برگزار شد و یک شب مجلسی از آثار S.S. پروکوفیف در طی سه سال آینده، نینا دورلیاک و سواتوسلاو ریشتر کنسرت های زیادی را نه تنها در مسکو و لنینگراد، بلکه در شهرهای دیگر برگزار کردند. کارنامه آنها شامل عاشقانه های M.I. گلینکا، A.S. دارگومیژسکی، پی.آی. چایکوفسکی، S.V. راخمانینوف، S.S. پروکوفیف، آهنگ های M.P. موسورگسکی، اف. لیست، اف. شوپن، کی. شیمانوفسکی، و همچنین چرخه های آوازی توسط F. Schubert و R. Schumann، G. Wolf و I. Brahms. نوازندگان جوان در آن زمان در یک آپارتمان مشترک در آربات زندگی می کردند، آنها نیازمند بودند و بسیار سخت کار می کردند.

صفحه جداگانه ای در بیوگرافی خلاقانه نینا لوونا با پیشنهاد D.D. شوستاکوویچ برای اجرای یک چرخه آهنگ “از شعر عامیانه یهود” که زمانی که یک بار از خانه نوازندگان بازدید کرد انجام داد. آهنگساز نه تنها او را به عنوان اولین مجری انتخاب کرد، بلکه به او سپرد تا یک گروه را جمع آوری کند. اولین نمایش این چرخه در لنینگراد در 15 ژانویه 1955 برگزار شد. ریشتر رویای نواختن قسمت پیانو را در سر داشت، اما شوستاکوویچ به او اجازه نداد پای پیانو بنشیند. مطالب مربوط به اولین نمایش چرخه شوستاکوویچ نیز به نمایش گذاشته شده است، از جمله پرتره مدادی ناشناخته نینا دورلیاک توسط Raisa Zelinskaya-Plate، ساخته شده در سال 1955.

نینا لوونا زود صحنه را ترک کرد ، آخرین کنسرت با سواتوسلاو ریشتر در سال 1961 برگزار شد. پس از آن، خواننده خود را وقف تدریس کرد. به عنوان یک معلم “او باغبان بزرگی بود”، هر روز دانش آموزان زیادی در خانه او جمع می شدند. بخش دیگری از زندگی او کاملاً به سواتوسلاو ریشتر اختصاص داشت. در این نمایشگاه می توانید عکس های ناشناخته ای از تورهای خارجی را مشاهده کنید ، جایی که نینا لوونا با دقت از ریشتر مراقبت می کند ، لحظات شادی از استراحت مشترک ، شرکت در کنسرت ها و همچنین لحظات “زندگی شاعرانه”. در اینجا آیتم های یادبودی وجود دارد، به عنوان مثال، یک ست چای که از مجارستان آورده شده است، عکس هایی از تعطیلات خانه، جایی که نینا لوونا به عنوان یک مهماندار مهمان نواز ظاهر می شود. نینا لوونا توانایی ترکیب هنر عالی و نگرانی های روزمره را از مادرش به ارث برده است. “کسنیا نیکولایونا خانه دار نداشت. و نه او و نه نینا لوونا فکر نمی کردند که زندگی روزمره با هنر تداخل دارد. آنها هر دو می دانستند که چگونه همه چیز را با هم ترکیب کنند و با همه چیز هماهنگ باشند. مراقبت از خانه خود، مراقبت از عزیزان و حتی شفا، صبور بودن و حتی – این بخش اصلی کرامت زن در درک مردم نسل آنها بود “(ب. ترخوف).

اطلاعات ارائه شده است
سرویس مطبوعاتی موزه پوشکین im. مانند. پوشکین