اولگا پرتیاتکو به فیلارمونیک سن پترزبورگ بازخواهد گشت

این کنسرت به عنوان بخشی از دهمین جشنواره هنر ترانس سیبری برگزار می شود که مدیر هنری آن وادیم رپین ویولونیست مشهور جهان است. این خواننده پس از یک وقفه طولانی به صحنه فیلارمونیک سن پترزبورگ بازگشت: اجرای قبلی او در اینجا در سال 2015 در برنامه جشنواره بین المللی “میدان هنر” انجام شد.

اولگا پرتیاتکو برنامه روشن و متنوعی را به عموم ارائه می دهد: لالایی های موتزارت، گونود، دووراک، واگنر قطعاتی از آلبوم “ترانه هایی برای مایا” است که به تولد دخترش اختصاص دارد. این خواننده به عنوان یک پیشنهاد موسیقایی به راخمانینوف که امسال سالگردش را تمام جهان جشن می گیرد، نفیس ترین عاشقانه های آهنگساز را انتخاب کرد. تماشاگران یک اجرای انفرادی نیز خواهند داشت: اولگا پرتیاتکو نه تنها آثاری از رپرتوار سوپرانوی بزرگ قرن نوزدهم پائولین ویاردوت را اجرا خواهد کرد، بلکه از عشق بزرگ ایوان تورگنیف به او نیز خواهد گفت. آریاهای معروفی از اپراهای روسینی و بلینی و همچنین موسیقی آلیابیف و شوپن اجرا می شود. قسمت پیانو توسط استاد مدرسه عالی موسیقی در برلین سمیون اسکیگین اجرا خواهد شد.

آلبوم “Songs for Maya” که در سال 2001 منتشر شد، اهمیت خود را برای من از دست نمی دهد. ارائه او در سن پترزبورگ در تئاتر هرمیتاژ انجام شد، این فضای خیلی بزرگی نیست، بنابراین برای من مهم است که جالب ترین لالایی ها را از او در سالن بزرگ فیلارمونیک اجرا کنم – تا عموم مردم بتوانند آنها را بشنوند. – اولگا پرتیاتکو گفت نشست خلاقانه در موزه فیلارمونیک سن پترزبورگ، – قسمت دوم برنامه به صورت انفرادی است. در مرکز آن داستان عشق چهل ساله دو هنرمند جالب است – ایوان تورگنیف و پائولین ویاردوت. من چیزهایی را از کارنامه او خواهم گفت و اجرا می کنم، که اتفاقاً من هم می خوانم – روزینا، نورما. Pauline Viardot آهنگساز و پیانیست شگفت انگیزی بود، او استعداد فوق العاده ای داشت و من واقعاً می خواهم آن را نشان دهم و یادآوری کنم.

اولگا پرتیاتکو توسط تماشاگران معتبرترین خانه های اپرای جهان – تئاترهای ماریینسکی و بولشوی، اپرای متروپولیتن، لااسکالای میلان، اپرای برلین و وین، کاونت گاردن لندن، تئاتر سلطنتی در مادرید و بسیاری دیگر مورد تشویق قرار می گیرد.

از مشهورترین شرکای خلاق این خواننده می توان به رهبران مشهور زوبین متا، کنت ناگانو، لورین مازل، یوری تمیرکانوف، والری گرگیف، دانیل بارنبویم، کریل پترنکو، کارگردانان دیمیتری چرنیاکوف و رابرت لپاژ اشاره کرد.

از جمله مهم ترین اجراهای این خواننده کنسرت در پاریس در پای برج ایفل به افتخار جشن روز باستیل است که بیش از 600000 نفر در آن شرکت کرده بودند، البته تماشاگران تلویزیونی بین المللی چند میلیون نفری نیز در آن حضور داشتند. در مرکز واشنگتن کندی، همراه با ارکستر سمفونیک ملی، “چهار آهنگ آخر” ریچارد اشتراوس را اجرا کرد. همین رپرتوار در یک تور گسترده در چین با ارکستر سمفونیک مونترال به رهبری استاد کنت ناگانو ارائه شد و ضبط زنده آن که در نانت ساخته شده است چندین سال است که از کانال تلویزیونی فرانسوی-آلمانی ARTE پخش می شود.

خواننده جوایز معتبر متعددی دریافت کرده است، از جمله OPUS Klassik (2018)، ECHO Klassik (بهترین آلبوم انفرادی، 2015)، جایزه فرانکو آبیاتی از منتقدان موسیقی ایتالیایی.

نقد بین المللی اولگا پرتیاتکو را یکی از برجسته ترین خوانندگان نسل خود می خواند: “او در همه جلوه های استعدادش متنوع و جذاب است. قطعاتی که توسط پیانو خوانده می شوند نفس گیر هستند و رنگارنگ با طراوت جذاب به اوج می رسد. شیوه ای که او عمیقاً در نقش هایش غوطه ور می شود در هر آریائی که او می خواند احساس می شود.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی فیلارمونیک