اولین موزه صوتی جهان در مسکو افتتاح شد

“بسیاری از افرادی که در افتتاحیه حضور دارند، یک، دو، سه وسیله پیدا می‌کنند که یکی دو ساعتی در آن می‌مانند و به یاد دوران جوانی خود می‌افتند. در یکی از سالن‌ها، دستگاهی را پیدا کردم که مثلاً یک آپارتمان برای آن بود. رومن کارمانوف، مدیر کل صندوق ابتکارات فرهنگی ریاست جمهوری، برداشت های خود را به اشتراک می گذارد.

در سه اتاق موضوعی بسیاری از تجهیزات وینتیج جالب و کمیاب از اواخر قرن نوزدهم تا دهه 80 قرن بیستم وجود دارد.

تمام نمایشگاه های موزه متروپولیتن جدید از یک مجموعه خصوصی هستند. بیش از 20 سال است که جمع آوری شده و تاکنون به رقم 400 دستگاه و 3000 صفحه وینیل رسیده است.

“ماموریت موزه صوتی حفظ دستگاه های گرانبها و صفحه های قدیمی، غلتک های گرامافون، نوارهای مغناطیسی است تا هرکسی بتواند زیبایی این تکنیک را ببیند، با فناوری های پیشرفته صدا آشنا شود و از همه مهمتر صدای آن دوران را بشنود. همانطور که والدین و مادربزرگ های ما و پدربزرگ ها آن را شنیده اند.” کریستینا بلنکایا، مدیر موزه صدا می گوید.

تمامی نمایشگاه ها در وضعیت کار هستند. بسیاری از آنها متعلق به شخصیت های معروف تاریخی بودند، مانند گرامافون 1900 توماس ادیسون، صفحه گردان ژان پل بلموندو، رادیو فیلیپس از فیلم جیمز باند، تجهیزات استودیویی که بیتلز در آن ضبط می کرد و غیره.

نمایشگاه های موزه صوتی هنوز “توانایی های صوتی” عالی خود را حفظ کرده اند، هر یک از آنها صدای منحصر به فرد خود را دارند. بازدیدکنندگان صداهای دوران گذشته را از صفحه های معتبر، قطعات کمیاب موسیقی ضبط شده بر روی غلتک های شلاک، صفحات وینیل، قرقره ها و کاست ها می شنوند.

علاوه بر این، در موزه می توانید به کنسرت ها، سخنرانی ها، شب های تئاتر، جلسات خلاقانه با هنرمندان و حتی نمایش فیلم های صامت با صداپیشگی زنده و یک پیانیست بروید. برنامه ای از رویدادها قبلاً برای ماه مه تهیه شده است که برای بزرگسالان و کودکان جالب خواهد بود.

و در منطقه عکس تعاملی که به سبک دهه 60-70 قرن گذشته تزئین شده است، مهمانان می توانند با تماشای برنامه های شوروی در یک تلویزیون یکپارچهسازی با سیستمعامل، تماس با یک دوست با تلفن چرخشی یا استراحت در میان کتاب های قدیمی غوطه ور شوند. و مجلات

موزه صوتی “خانه موسیقی قدیمی” هر روز به جز دوشنبه ها در آدرس مسکو، خیابان Ordzhonikidze، 1 منتظر مهمانان است.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی موزه صدا