اکران ویژه نمایش «جنگ از نگاه کودکان» در آستانه روز پیروزی برگزار می شود.

نمایشنامه “جنگ از چشم کودکان” بر اساس وقایع واقعی توصیف شده توسط کودکانی است که دوره غم انگیز جنگ بزرگ میهنی را پشت سر گذاشتند و در مناطق مختلف سرزمین مادری ما زندگی کردند: مسکو، لنینگراد، اومسک، کیشینوف، سواستوپل و شهرهای دیگر. . نمونه های غم انگیز از سرنوشت سخت شاهدان جنگ از نامه های واقعاً حفظ شده از دوره 1941-1945 جمع آوری شده است.

برخلاف اکثر نمایش های موضوعات نظامی، روایت از طرف کودکان انجام می شود، سن شخصیت های اصلی از 6 تا 17 سال است. و چه کسی، اگر هم سن و سال کودکانی که نامه‌های بازمانده را نوشته‌اند، نباشد، می‌تواند خاطراتی را که به تاریخ تبدیل شده‌اند در مونولوگ‌ها، داستان‌ها و تصاویر بیان کند. بنابراین، بازیگران نقش ها در اجرا کودکان و نوجوانان، دانش آموزان استودیوی تئاتر سوتلانا گورشکووا هستند. نقش های بزرگسال توسط بازیگران حرفه ای از تئاتر مسکو اجرا می شود.

نویسنده نمایشنامه و کارگردان سوتلانا گورشکووا معتقد است که کودکان امروزی می توانند ببینند که چگونه مادربزرگ ها و پدربزرگ هایشان بهترین ویژگی های خود را در شرایط دشوار جنگ از دست نداده اند: شجاعت و توانایی شادی، عشق، اعتماد، شفقت چه چیزی باعث می شود نگاهی متفاوت به زندگی اطراف داشته باشند، به تاریخ خانواده و کشور خود علاقه مند شوند.
این پرواز با کمک های بشردوستانه تا روز پیروزی – 9 مه – به ماریوپل خواهد رسید.

اجرای نمایش “جنگ از طریق چشمان کودکان” در مه 2022 یک پروژه خیریه فدرال جدید ANO “قلب موسیقی تئاتر” و استودیو تئاتر سوتلانا گورشکووا “بازیگران جوان برای کودکان دونباس” را راه اندازی کرد. با حمایت صندوق ابتکارات فرهنگی ریاست جمهوری. به مدت 8 ماه در 18 شهر روسیه، بیش از 20 هزار کودک از منطقه NVO توانستند موزیکال آهنگساز یوگنی کریلاتوف “کلاه قرمزی و گرگ خاکستری” و نمایشنامه نوآورانه برای نوجوانان “عشق جوان در” را ببینند. پنج بعد تئاتری بر اساس نمایشنامه «رومئو و ژولیت» اثر ویلیام شکسپیر. در مجموع 44 برداشت.

نمایشنامه “جنگ از طریق چشمان کودکان” توسط استودیو تئاتر سوتلانا گورشکووا به همراه ANO “قلب موسیقی تئاتر” با مشارکت کمک هزینه “صحنه باز” از وزارت فرهنگ دولت مسکو به صحنه رفت. اولین نمایش در 25 نوامبر 2020 در تئاتر هنر مسکو برگزار شد. گورکی

نمایش ها در صحنه جدید تئاتر موزیکال کودک بازیگر جوان (DMTYuA) در تاریخ 4 می 2023 در ساعت 16:00 و 19:00 (ایستگاه مترو Chistye Prudy، خیابان Makarenko 4) برگزار می شود.

مدیر هنری تئاتر کارگردان، معلم، استاد VGIK و GITIS، کارمند ارجمند هنر فدراسیون روسیه، هنرمند ارجمند فدراسیون روسیه، برنده جایزه دولت فدراسیون روسیه در زمینه فرهنگ، الکساندر فدوروف برنده جایزه شهر مسکو در زمینه ادبیات و هنر.

اطلاعات ارائه شده است
سرویس مطبوعاتی
ANO “قلب موسیقی تئاتر”