برندگان مسابقه بین المللی آواز والنتینا لوکو در سالن راخمانینوف معرفی خواهند شد.

کنسرت گالا نهایی VII مسابقه بین المللی آواز والنتینا لوکو در 8 آوریل ساعت 14:00 در سالن راخمانینوف کنسرواتوار مسکو برگزار می شود، این برنامه شامل جوایز و اجرای برندگان است.

219 تک نواز و 29 گروه آواز از شهرهای مختلف روسیه، چین، بوسنی و هرزگوین، استونی، ازبکستان و قزاقستان در این مسابقه شرکت کردند. تست ها با وقفه های طولانی بین دورها (دسامبر 2022 – مارس 2023) برای آماده سازی کامل خواننده های جوان و اجرای مولفه روش شناختی مسابقه برگزار شد: اعضای هیئت داوران کلاس های کارشناسی ارشد برگزار کردند و به دانش آموزان ارشد مدرسه موسیقی کودکان مشاوره دادند و مدرسه هنر کودکان در جهت گیری حرفه ای، کمیته سازماندهی به رهبری آنا گلازکووا و ناتالیا پولیاکوا تجزیه و تحلیل تحلیلی دقیقی از عملکرد شرکت کنندگان تشکیل داد.

برای عینی ترین ارزیابی خوانندگان، هر یک از سه دور توسط سه ترکیب مختلف هیئت داوران مورد ارزیابی قرار گرفت که شامل معلمان پیشرو بخش آواز مدارس موسیقی کودکان، تکنوازان تئاترهای اپرا و معلمان آواز معتبر – هنرمند مردمی فدراسیون روسیه بود. ، تکنواز تئاتر بولشوی ، رئیس بخش آواز انفرادی آکادمی موسیقی گنسین الکساندر نائومنکو ، هنرمند ارجمند فدراسیون روسیه ، هنرمند مردمی ارمنستان ، استاد آکادمی موسیقی روسیه گنسین ، معلم برنامه اپرای جوانان تئاتر بولشوی روزانا لیسیتسیان، هنرمند ارجمند فدراسیون روسیه، استاد آکادمی هنر کرال پوپوف و رئیس بخش آواز مدرسه کر Sveshnikov لیوبوف شارنینا، موسس و مدیر هنری مدرسه آواز بین المللی Accademia Lirica Santa Croce در تریست (ایتالیا)، فرمانده نشان شایستگی برای جمهوری ایتالیا در زمینه فرهنگ، خواننده و معلم اپرا الساندرو سواب و بسیاری دیگر.

روزانا لیسیتسیان:من به عنوان عضوی از هیئت داوران برای اولین بار در این مسابقه شرکت می کنم و خوشحالم که به سازماندهی عالی، فضای صمیمی صمیمانه اشاره می کنم. سطح کلی مسابقه خوشحال کننده بود، به خصوص در گروه ارشد دانشگاه، آن بالا بود: از نظر کیفیت صدا، موزیکال بودن اجراکنندگان و توانایی بیان فردیت. من فکر می کنم که در آینده مسابقه بین المللی آواز والنتینا لوکو در بین سایر مسابقات روسیه محبوب تر و شناخته شده تر خواهد شد.“.

مخصوصاً برای اختتامیه مسابقه توسط مرکز هنر آوازی والنتینا لوکو، همراه با آرشیو و کتابخانه علمی و موسیقی به نام S.I. Taneyev از کنسرواتوار مسکو نمایشگاهی را آماده کرده است که مسیر خلاقانه و زندگی والنتینا نیکولاونا لوکو را نشان می دهد. سرسرا تالار راخمانینوف پوسترها و برنامه های اجراهای خواننده در روسیه و خارج از کشور، عکس های کمیاب، امضاهای تقدیم معاصران – ماریا ماکساکوا، کریل کوندراشین، گئورگی سویریدوف، سول یوروک و دیگران، لباس های کنسرت را به نمایش خواهد گذاشت. برای اولین بار، اسنادی از پرونده شخصی دانش آموز والنتینا لوکو، که در سال 1963 از کنسرواتوار مسکو به عنوان دانشجوی خارجی فارغ التحصیل شد، به عموم ارائه می شود.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی مسابقات