تئاترهای موزیکال کشور می توانند برای کسب عنوان بهترین ها به رقابت بپردازند

«قلب موزیکال تئاتر» یکی از بزرگترین جشنواره های تئاتر روسیه است که وظیفه اصلی آن رواج هنر موسیقی و تئاتر در بین مخاطبان و گسترش جغرافیای آن است. زیرا بینندگان حق دارند بهترین دستاوردهای صحنه ملی را نه تنها در پایتخت، بلکه در خانه ببینند، حتی اگر در فراتر از اورال یا در شرق دور واقع شده باشد. آشنایی ساکنان مناطق با بهترین تولیدات موسیقی به شما این امکان را می دهد که در بافت فرهنگی کشور احساس کنید و از زندگی تئاتری مطلع شوید.

در سال 2023، این جشنواره با حمایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه و دولت کوزباس از 10 تا 20 نوامبر در کوزباس برگزار می شود. جایزه جشنواره ملی و قلب موزیکال تئاتر شرکت کننده در مسابقه کمک مالی صندوق ابتکارات فرهنگی ریاست جمهوری است.

هم تئاترهای رپرتوار و هم گروه های مستقل با اجرای موسیقی که در فصل های تئاتر 2021-2023 به نمایش درآمدند، برای شرکت در جشنواره دعوت می شوند.

مانند سال گذشته سامانه دو مرحله ای برای انتخاب درخواست ها از فهرست تشکیل شده توسط شورای تخصصی کوچک وجود خواهد داشت. https://musicalheart.ru/festival-2023/ekspertnyj-sovet-2023/ یک لیست طولانی از اجراها، در آینده یک لیست کوتاه از نامزدهای شخصی با مشارکت یک تیم گسترده از کارشناسان تهیه خواهد شد.

جایزه موسیقی قلب تئاتر در 18 رشته رقابتی اهدا می شود. آثار ارائه شده در نامزدی “بهترین اجرا برای کودکان و نوجوانان” و “بهترین اجرای موسیقی” می توانند در “جایزه انتخاب مردم” شرکت کنند. اطلاعات دقیق برای متقاضیان در وب سایت پروژه https://musicalheart.ru/festival-2023/zayavka/.

دیمیتری کالانتاروف، تهیه کننده عمومی قلب موزیکال تئاتر:

قلب موزیکال تئاتر قبلاً شهرت خود را به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره های روسیه تأیید کرده است که مشابه آن در این کشور وجود ندارد. آثار ارسالی توسط کارشناسان – نمایندگان تمامی بخش‌های حرفه‌های تئاتر از بین دانشگاهیان (آکادمی) ارزیابی می‌شود.https://musicalheart.ru/about/academics/) که بیش از صد مورد وجود دارد. همه آنها در آن مناطق روسیه کار می کنند که تئاترهای موسیقی یا پروژه های بزرگ موسیقی وجود دارد. بنابراین می توان گفت 18 برنده به عنوان بهترین های صنعت خود انتخاب خواهند شد. هر سال تعداد درخواست های شرکت در مسابقه افزایش می یابد. بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که تئاتر موزیکال به‌عنوان گونه‌ای مجزا از هنر نمایشی، در میان مخاطبان مورد تقاضای ویژه‌ای قرار گرفته است. اجراهای موزیکال دیگر در انحصار تئاترهای اپرت یا شرکت‌های تولید با نمایش‌های موزیکال خود در سالن‌های بزرگ شهری باقی مانده‌اند، تئاترهای نمایشی بیشتر و بیشتری در جشنواره ما شرکت می‌کنند. امسال ما منتظر برنامه هایی از سراسر کشور از کالینینگراد تا ولادی وستوک هستیم، امیدواریم بیننده را با آثار جالب جدید آشنا کنیم.

جشنواره ملی و جایزه “قلب موسیقی تئاتر” از سال 1385 وجود دارد. از سال 2021، جشنواره خارج از مسکو قدم گذاشته است، اولین منطقه ای که جشنواره را میزبانی کرد منطقه نووسیبیرسک بود، در سال 2022 – منطقه Sverdlovsk، 2023 – Kuzbass. این جشنواره با حمایت صندوق ابتکارات فرهنگی ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ روسیه و دولت های مناطق روسیه برگزار می شود.

ماکسیم دونایفسکی، آهنگساز، هنرمند خلق روسیه، رئیس جشنواره و قلب موزیکال تئاتر.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی برگزارکنندگان