جشنواره-مسابقه “موسیقی روسیه” در گنسینکا برگزار می شود

2023/03/27
طبق یک سنت دیرینه، آکادمی موسیقی روسیه Gnesins محل برگزاری کنسرت های جشنواره خواهد بود.

از زمان آغاز به کار، ماموریت اصلی جشنواره موسیقی روسیه ایجاد شرایط مطلوبی بوده است که توجه آهنگسازان و رهبران معاصر را به قابلیت های منحصر به فرد ارکستر فولک روسیه جلب کند. و برای مخاطبان گسترده ای از شنوندگان – ایجاد یک محیط منحصر به فرد که در آن موسیقی مدرن به صدا در می آید که به طور خاص برای ارکسترهای ملی روسیه نوشته شده است. برای 20 سال، جشنواره نام آهنگسازان جدید را کشف کرده و نام های شناخته شده را محبوب کرده است. تعداد آهنگسازان معاصری که آثارشان در جشنواره اجرا شده است از 200 نفر فراتر رفته است و شمارش تعداد شرکت کنندگان – رهبران ارکستر، تکنوازها و ارکسترها – در حال حاضر دشوار است.

بر XX جشنواره تعدادی از بهترین گروه های موسیقی کشور را دعوت کرد. اینها نه تنها ارکسترهای کلان شهرها، بلکه مهمانانی از مناطق روسیه هستند: ارکستر فولکلور روسیه نیژنی نووگورود به نام V.A. کوزنتسوا، ارکستر دولتی آلتای سازهای محلی روسیه “سیبری” به نام E.I. بوریسوف، ارکستر فرماندار سازهای فولکلور روسی فیلارمونیک دولتی منطقه ای وولوگدا به نام V.A. گاوریلینا، ارکستر آکادمیک روسی بلگورود GBUK “بلگورود دولتی فیلارمونیک”. بلاروس توسط گروه محترم انجمن فیلارمونیک منطقه ای موگیلف، ارکستر سازهای عامیانه به نام هنرمند خلق بلاروس L.L. ایوانووا

در مجموع 10 گروه از روسیه و بلاروس در پنج روز جشنواره به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

امسال در چارچوب این جشنواره، برای یازدهمین بار، مسابقه سراسری سازسازی برای ارکستر فولک روسیه برای دانش آموزان، معلمان، متخصصان و همه برگزار می شود. همچنین امروز، جشنواره این فرصت را دارد که فراتر از سالن نمایش و پخش کنسرت در اینترنت باشد.

آیا جهت آکادمیک در آثار موسیقی برای ارکسترهای سازهای محلی روسیه وجود دارد؟ آیا موسیقی ملی ساخته می شود که مربوط به نقل ملودی های عامیانه نباشد؟ آیا آهنگسازان مدرن از غنا و اصالت صدای سازهای محلی سنتی استفاده می کنند؟ شرکت کنندگان در جشنواره “موسیقی روسیه” با خلاقیت خود به همه این سوالات پاسخ می دهند.

اطلاعات ارائه شده توسط ستاد خبری جشنواره

2023/03/27

یک جشنواره را در art-center.ru انتخاب کنید