جشنواره موسیقی مجلسی VIVARTE در مسکو برگزار می شود

امسال به آوانگاردها اختصاص دارد. سه شب جشنواره در ساختمان اصلی در سالن Vrubel برگزار می شود. این جشنواره “تفریح ​​موسیقی” سنتی را می بندد. این جشنواره توسط بنیاد فرهنگی و خیریه “U-Art: You and Art” توسط ایوتا و تاماز مناشرف و گالری دولتی ترتیاکوف برگزار می شود. مدیر هنری این جشنواره، هنرمند ارجمند روسیه، بوریس آندریانوف، نوازنده ویولن سل است.

پیشتاز – نقطه محو – این شعار کلی برنامه هنری VIVARTE 2023 است. هر شب موسیقی با نقاشی های یکی از هنرمندان آوانگارد نسل دوم همراه خواهد بود: جورج ریاژسکی، پیتر ویلیامز و ایوان کودریاشوف. تمام آثار انتخاب شده برای نمایش در دوره “انقلاب آینده نگر” خلق شده اند، یعنی با مقیاس بی سابقه ای از اصلاحات هنر و آموزش هنری که توسط هنرمندان آوانگارد در وسعت روسیه در اواخر انجام شده است همراه هستند. دهه 1910 و اوایل دهه 1920. بسیاری از این آثار هنوز در صندوق هستند – و این فرصتی نادر برای دیدن آنهاست.

در روز افتتاحیه 7 ژوئنسه قطعه موسیقی تقدیم به یاد و خاطره مفاخر فرهنگی اجرا می شود: میتروفان پتروویچ بلیایف، آستور پیاتزولا و آلبان برگا. تزیین برنامه اختراعات دو قسمتی خواهد بود یوهان سباستین باخبه عنوان قطعات آموزشی برای دانش آموزان خود، از جمله فرزندان خود ساخته شده است. مدیر هنری جشنواره روی صحنه می رود بوریس آندریانوف (ویلنسل)، پاول میلیوکوف (ویولن) هایک کازازیان (ویولن) اولگا گوریونوا (سوپرانو) آناستازیا بونداروا (مزو سوپرانو) میخائیل نور (تنور) و دیگران.

جشنواره VIVARTE به موازات این نمایشگاه برگزار می شود “ناشناخته را ببینید”به نمایندگی از هنرمندان برجسته و نویسندگان کمتر شناخته شده از مجموعه های گالری دولتی ترتیاکوف. دومین برنامه کنسرت 8 ژوئن، جمع آوری شده از موسیقی کمیاب. این سه نفر اولیه است. ژان سیبلیوس، سوئیت نئو فولکلور رقص های گرد توسط بوهوسلاو مارتینو، کوئنتت پیانو میسیسلاو واینبرگ، ایجاد شده در طول جنگ جهانی دوم و “آوازهای شاگرد سرگردان» گوستاو مالر در یک نسخه اتاقی که به ندرت اجرا می شود آرنولد شوئنبرگ. در بین اجراکنندگان این شب – میخائیل نور (تنور)، کسنیا بشمت (پیانو) النا رویچ (ویولن) رودیون پتروف (ویولن) سرگئی پوسپلوف (ویولن) مالیکا مخیتدینوا (فلوت) اولگا تومیلووا (ابوا)، آنتون پریشچپا (کلارینت) آندری شامیدانوف (باسون)، گریگوری کروتنکو (کنترباس) و دیگران.

سومین شب جشنواره VIVARTE، نهم خرداد، تقدیم به موسیقی آهنگسازان فرانسوی. در این روز شنیدن شاهکارهای کوچک هارپسیکوردیست های بزرگ امکان پذیر خواهد بود فرانسوا کوپرین و ژان فیلیپ رامو، مربوط به آغاز قرن هجدهم و مجموعه های یادبود لوئیس ویرنا و ارنست چاسوندر پایان رمانتیسیسم موسیقی ایجاد شد. شرکت کنندگان سومین کنسرت – پیتر لاول (پیانو) آرسنی تاراسویچ-نیکلایف (پیانو) دانیل کوگان (ویولن) کوارتت والنتین برلینسکی: دنیس گاسانوف (من ویولن) فدور کلاشینکف (ویولن دوم) پاول روماننکو (آلتو) میخائیل کلاشینکف (ویلنسل).

روز پایانی جشنواره 11 ژوئن، در قالب خواهد بود ” تفرجگاه موزیکال “ بین ساختمان های گالری ترتیاکوف در لاوروشینسکی لین و گالری ترتیاکوف جدید در کریمسکی وال. در این روز، مدیر هنری جشنواره، بوریس آندریانوف، و همکارانش چندین کنسرت کوتاه بداهه برگزار می کنند (سه تای اول باز و در دسترس همه هستند). برای اولین بار در تاریخ VIVARTE، برنامه جشنواره شامل یک رویداد برای کودکان (“Zoosuite” ساخته آناتولی آندریانوف و آندری زلنسکی). همچنین برای اولین بار این پروژه شامل خواهد شد سه نفر الکساندرا ماسلوا، اجرای تنظیم های جاز از شاهکارهای کلاسیک و یک گروه سولو تانگو ارکسترکه کارش به تانگوی آرژانتینی اختصاص دارد.

اطلاعات ارائه شده توسط ستاد خبری جشنواره