روز راخمانینوف در فیلارمونیک کوزباس

امسال، مطابق با فرمان رئیس جمهور، روسیه صد و پنجاهمین سالگرد سرگئی راخمانینوف آهنگساز برجسته را جشن می گیرد. و رویداد اصلی 1 آوریل خواهد بود که توسط وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه به عنوان روز واحد راخمانینف اعلام شده است. به ویژه، در فیلارمونیک کوزباس، به عنوان بخشی از جشنواره نابغه روسی، برنامه ای به عموم مردم ارائه می شود که در آن آثار یک نوازنده برجسته اجرا می شود که ارکستر، گروه کر و تک نوازان را متحد می کند.

کنسرت با اثری که از نظر سبک، تفسیر ژانر و محتوا منحصر به فرد است – راپسودی با موضوع پاگانینی (1934) افتتاح می شود. این بر اساس دو موضوع است: تم معروف 24th Caprice برای ویولن توسط نابغه موسیقی N. Paganini و موضوعی که راخمانینوف از سرود قرون وسطایی کاتولیک Dies Irae (“روز خشم”) وام گرفته است. سولیست برنده جشنواره ها و مسابقات معتبر بین المللی، پیانیست فاضل ایلدار ساوبانوف (پیانو) خواهد بود.

این برنامه همچنین شامل قطعه آوازی-سمفونیک “سه آهنگ روسی” است. در قلب هر یک از سه بخش یک آهنگ فولکلور اصیل روسی وجود دارد – رقص گرد، درنگ، رقص. آهنگساز اثری آغشته به تراژیک و بالاترین تنش عاطفی خلق کرد. اولگ مالیکوف (باریتون) سولیست این قسمت از کنسرت است.

این برنامه با کانتاتا “بهار” که در سال 1902 بر روی متن شعر N. Nekrasov “Sreen Noise” خلق شد، تکمیل خواهد شد. کلماتی که از دوران کودکی برای همه آشنا هستند (صدای سبز می آید، سر و صدای سبز، سر و صدای بهار!)، یک اثر روشن را که به بیداری طبیعت، تجدید بهاری زندگی، آغشته به تأیید عشق اختصاص داده شده است، باز کنید.

در برنامه کنسرت، ارکستر سمفونیک فرماندار (رهبر ماریا مویزینکو)، گروه کر مجلسی فرماندار (مدیر هنری و رهبر ارکستر هنرمند افتخاری فدراسیون روسیه، پروفسور اولگا شابالینا)، تکنوازان ایلدار ساوبانوف (پیانو)، اولگ مالیکوف (باریتون) حضور خواهند داشت.

موسیقی شناس اولگا گوسوا در مورد کلاسیک بزرگ، بزرگترین موسیقیدان قرن 19-20 و آثار او خواهد گفت.

اطلاعات ارائه شده است
سرویس مطبوعاتی فیلارمونیک