روز مجرد راخمانینوف به مدت دو روز جشن گرفته می شود

2023/03/28
تک روز سرگئی راخمانینوف، که سالگرد جشن صدوپنجاهمین سالگرد تولد آهنگساز و پیانیست روسی را افتتاح می کند، در تاریخ 1 و 2 آوریل در روسیه برگزار می شود.

آلا مانیلوا، معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه، گفت که این اقدام حدود 500 رویداد را گرد هم می آورد که برخی از آنها در خارج از کشور نیز برگزار می شود.

“در تمام روزهای گذشته ما هفته راخمانینوف را بر اساس رویدادها جمع آوری کرده ایم، زیرا تعداد زیادی از آنها وجود دارد. در میان آنها کاملاً ستاره ای، کلیدی، نقاط مرجع وجود دارد که در این 500 رویداد گنجانده شده است. ما در مجمع روز متحد راخمانینوف شرکت داشتیم، همه موسسات فرهنگ و موسیقی، آموزش عالی، آموزش تخصصی متوسطه و کاملاً تمام مناطق فدراسیون روسیه در این امر شرکت می کنند.

معاون وزیر همچنین توضیح داد که چرا مراسم تک روزی راخمانینف در 1 و 2 آوریل برگزار می شود. تصمیم برای دو روز تولد این نوازنده به این دلیل است که در سراسر جهان و در تمام منابع زندگینامه، اول آوریل تاریخ تولد است. با این حال، خود راخمانینوف اصرار داشت که 2 آوریل تولد او در نظر گرفته شود، همان تاریخ بر روی قبر او مشخص شده است. “این داستان نشان می دهد که در روزهای 1 و 2 ما به طور مستقیم تولد سرگئی واسیلیویچ راخمانینوف را جشن می گیریم، که به معنای روز مجرد راخمانینوف در فدراسیون روسیه است. معاون وزیر افزود: البته در خارج از کشور نیز برگزار خواهد شد.

“اورفیوس”

2023/03/28

یک جشنواره را در art-center.ru انتخاب کنید