فیلارمونیک مسکو کنسرت های چرخه “همه استراوینسکی” را ادامه می دهد.

04/05/2023
اشتراک “همه استراوینسکی” فیلارمونیک مسکو برای چندین فصل طراحی شده است و شامل اجرای به ترتیب زمانی تمام آثار ایگور استراوینسکی، از جمله موارد کمیاب است که عملاً در روسیه شنیده نمی شود.

دومین کنسرت این چرخه در 8 آوریل در تالار کنسرت چایکوفسکی برگزار می شود. با ارکستراسیون های کمتر شناخته شده از قطعات شوپن آغاز می شود و با پرنده آتشین معروف، اولین پیروزی بزرگ استراوینسکی به پایان می رسد. ارکستر دولتی سوتلانوف روسیه به رهبری آرسنتی تکاچنکو، تکنواز میخائیل گولووشکین (باس) روی صحنه است.

Firebird نقطه اوج برنامه فعلی است. نسخه کامل باله اجرا خواهد شد. تفاوت آن با سوئیت های ارکسترال به همین نام نه تنها از نظر مدت زمان، بلکه در غنای سازها که اولین تماشاگران را مبهوت کرد. روز بعد پس از اولین نمایش باله در پاریس، آهنگساز جوان به معنای واقعی کلمه از خواب بیدار شد – و به زودی Firebird در دیگر پایتخت های اروپایی ارائه شد. بدین ترتیب کار بین المللی استراوینسکی، یکی از درخشان ترین و مهم ترین فصل ها در تاریخ موسیقی قرن بیستم آغاز شد. این فصل نمی‌توانست بدون سرگئی دیاگیلف، امپرساریو بزرگی که پرنده آتشین را از یک نویسنده واقعاً تازه کار سفارش داده، اتفاق بیفتد. اولین قطعه استراوینسکی که توسط دیاگیلف شنیده شد، مینیاتور ارکستری “آتش بازی” بود که در یکی از کنسرت های رهبر ارکستر و پیانیست برجسته الکساندر سیلوتی اجرا شد. او همچنین به استراوینسکی مأموریت داد تا دو «آواز درباره کک» را به اشعار گوته – بتهوون و موسورگسکی – برای کنسرتی با مشارکت فئودور شالیاپین تنظیم کند. مانند Fireworks، هر دو در برنامه فعلی گنجانده شده اند.

“اورفیوس”

04/05/2023

یک جشنواره را در art-center.ru انتخاب کنید