مشکلات آموزش خلاق در سراسر کشورهای مستقل مشترک المنافع مورد بحث قرار خواهد گرفت

در این مراسم نمایندگان هشت کشور آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان حضور خواهند داشت. دو چهره از فرهنگ و هنر از هر کشور به مسکو دعوت شدند – در مجموع 16 نماینده.

پروفسور آکادمی گنسین، دبیر کرسی یونسکو، دینا کنستانتینوونا کرنارسکایا، می گوید که آماده سازی برای چنین رویداد بزرگی سال ها گذشته است:

ما از کشورهایی دعوت کردیم که سال ها با آنها همکاری می کنیم. اینها مخاطبین زنده ما هستند. همه چیز از سال 2011 شروع شد، زمانی که مفهومی برای توسعه آموزش در زمینه فرهنگ و هنر برای کشورهای CIS در مینسک امضا شد. در سال 2014، آکادمی Gnessin وضعیت یک سازمان پایه در این زمینه را دریافت کرد. بنابراین این اجلاس نتیجه کار بزرگ ما بود.»

از نظر تعداد کشورهای شرکت کننده و تعداد اشکال هنری ارائه شده، رویداد مشابهی ندارد. این اجلاس نه تنها نمایندگان دانشگاه های موسیقی، بلکه مدیران آموزشگاه های موسیقی و هنر برای کودکان با استعداد، چهره های هنرهای زیبا و تئاتر را گرد هم می آورد. بنابراین، این رویداد تقریباً تمام هنرهای نمایشی را پوشش می دهد، به استثنای سینما، زیرا سازمان پایه دیگری، VGIK، مسئولیت این حوزه را بر عهده دارد.

«وظیفه ما این است که نقش هنر را در کل سیستم آموزشی ارتقا دهیم. یونسکو اکنون در حال حرکت به سمت این است که آموزش هنر را به عنوان یک بخش اساسی آموزش مانند ریاضیات یا مطالعه زبان های خارجی مهم کند. ما می خواهیم هنر جایگاه شایسته خود را در میان سایر رشته های آموزشی داشته باشد.» دینا کنستانتینوونا ادامه می دهد.

در این جلسه انتظار می رود در مورد هر چیزی که مورد علاقه موسسات آموزشی فرهنگ و هنر است بحث و گفتگو شود که سطح آموزش و فعالیت خلاق نسل آینده موسیقیدانان، هنرمندان، کارگردانان و هنرمندان به آن بستگی دارد.

«هر شرایط خارجی که باشد، فرهنگ و آموزش پایه‌ای است که بر آن درک متقابل ساخته شده و ارتباطات حفظ می‌شود. فرهنگ، هنر و آموزش چیزی است که مردم را از دست دادن پل های ارتباطی خود باز می دارد. این پل ها همیشه قوی و بسیار انسانی خواهند بود. ما به هم نزدیکتر خواهیم شد، یکدیگر را بهتر درک خواهیم کرد و بیشتر همکاری خواهیم کرد.» دینا کنستانتینونا نتیجه می گیرد.

این رویداد تحت حمایت کمیسیون روسیه برای یونسکو برگزار می شود.

مصاحبه با ناتالیا سرگیوا، “اورفیوس”