نیکیتا کوبلف “قورباغه ها” اثر مو یان برنده جایزه نوبل را برای اولین بار روی صحنه برد

تماشاگران منتظر یک اقدام چهار ساعته هستند، نه تنها با عناصر مختلف – از فانوس های چینی گرفته تا اپرای پکن، بلکه با معانی زیادی اشباع شده است.

اکشن رمان “قورباغه ها” در شهرستان گائومی، استان شاندونگ، و برای بیش از پنجاه سال – از دهه 1950 تا آغاز قرن 21 اتفاق می افتد. ماما با استعداد وان شین تبدیل به یک مبارز بی رحم برای جلوگیری از بارداری می شود. جایی که قبل از بلند شدن اولین گریه یک نوزاد، حالا مادران بدبخت که مجبور به سقط جنین شده اند، گریه می کنند. دوره‌ها در حال تغییر هستند، در برابر پس‌زمینه‌ی آن‌ها، سرنوشت انسان‌ها به طرز عجیبی شکسته و حتی شکسته می‌شود. و اکنون وان شین پیر، همراه با عذاب وجدان، توسط انبوهی از قورباغه های شیطانی تعقیب می شود، که صدها جنینی که او کشته است به آنها تبدیل شده است. یا شاید فقط صحنه ای از نمایشنامه ای باشد که توسط نمایشنامه نویس کادو نوشته شده است که رویای شهرت ژان پل سارتر را در سر می پروراند…

نیکیتا کوبلف می گوید: – ما وظیفه ای نداریم که بیننده را غافلگیر کنیم یا شوکه کنیم. – با وجود هسته سخت اجرا، با طنز و گرمی از قهرمانانمان صحبت می کنیم. ما از مخاطب می خواهیم که با آنها زندگی کند – گویی سریال را در یک جرعه تماشا می کند. و در زندگی همانطور که می دانید عشق و شادی و غم و خنده وجود دارد.

تئاتر درام پسکوف مطمئن است که “قورباغه ها” گامی دیگر در راه ایجاد یک رپرتوار متنوع و خاص است که شبیه هیچ رپرتوار دیگری نیست.

ما چندین سال است که ایده این تولید را پرورش می دهیم. آندری پرونین، مدیر هنری تئاتر خاطرنشان می کند: رمان تند، مشکل دار، چند سطحی است، مملو از خاطرات فرهنگی، از جمله موارد کاملا اروپایی، امیدوارم اجرای ما بتواند مشکلات و شاعرانگی رمان مو یان را منتقل کند.

طراح تئاتر نانا آبدراشیتووا روی صحنه‌نگاری و لباس کار می‌کند و مشاوران علمی اجرا الکسی رودیونوف، معاون دانشکده شرق‌شناسی دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ، دکترا بودند.

بازیگران – لیندا آخمتزیانوا، سرگئی اسکوبلف، گالینا شوکشانوا، ویکتور یاکولف و دیگران. نمایش های بعدی 20 و 28 آوریل است.

اینگا بوگولووا، روزنامه روسی