ولادیمیر میزبان پنجمین جشنواره Taneevsky خواهد بود

این انجمن به ابتکار و با حمایت دولت منطقه ولادیمیر با کمک فعال وزارت فرهنگ منطقه ولادیمیر برگزار می شود. برگزارکننده و مرحله اصلی این انجمن، مرکز منطقه ای موسیقی کلاسیک است.

پنجمین جشنواره به بیست و پنجمین سالگرد ارکستر سمفونیک فرماندار ولادیمیر، که اولین تمرین آن در 10 فروردین 98 برگزار شد. این تیم همواره انجمن Taneevsky را باز و بسته می‌کند، که نیروی محرکه و سرفصل آن است. بنیانگذار و رهبر VGSO آرتیوم مارکین از جمله مهمترین وظایف گروه شامل مطالعه عمیق هنر موسیقی روسیه و ریشه های آن، توسعه و ترویج میراث آهنگسازان روسی، کشف موسیقی فراموش شده یا گم شده بود. این جشنواره که در سال 2015 توسط مرکز موسیقی کلاسیک به سرپرستی آرتیوم مارکین برگزار شد، در خدمت همین اهداف است – جشنی از فرهنگ روسی در متنوع ترین ژانرها و اشکال آن، تحت الشعاع شخصیت همه کاره تانیف.

VGSO در جشنواره پنجم آهنگ هایی از معلم Taneyev را اجرا خواهد کرد پیتر ایلیچ چایکوفسکی (از جمله سومین کنسرتو پیانو که به ندرت اجرا شده است که توسط تانیف تکمیل شده است)، ایگور استراوینسکی (انحراف از باله “بوسه پری”، بر اساس موسیقی چایکوفسکی) و شاگرد تانیف سرگئی راخمانینوف. در سال 2023، تمام جهان سالگرد راخمانینوف را جشن می گیرند – 1 آوریل صد و پنجاهمین سالگرد تولد این آهنگساز است. VGSO و Artyom Markin این تاریخ را در اختتامیه جشنواره اختصاص دادند (8 آوریل) اجرای اپرای تک پرده راخمانینف “شوالیه خسیس”. تکنوازان مشهور مسکو در آن شرکت خواهند کرد – ولادیمیر بایکوف (تک نواز مهمان تئاتر بولشوی) آرتیوم گارنوف، سرگئی پیساروف، بوریس ژوکوف (تک نوازان اپرای جدید به نام E. V. Kolobov) و دیمیتری ترونوف (هنرمند گروه الکساندروف).

همراه با کنسرت های سمفونیک، این جشنواره شامل شب های موسیقی مجلسی نیز خواهد بود (کوئینتت های تانیف – 3 آوریل; اشعار آوازی تانیف و معاصرانش – 7 آوریل) و فعالیت های برنامه آموزشی “هنرستان مردمی”. نام آن مربوط به موسسه آموزشی به همین نام است که توسط Taneyev در سال 1906 تأسیس شد. برنامه را باز می کند 2 آوریل نشست سنتی یک موسیقی شناس محبوب آرتم وارگفتیک با شرکت کنندگان کوارتت تانیف از سن پترزبورگ این کوارتت بارها در ولادیمیر اجرا داشته است و به عنوان یکی از گروه های مجلسی برجسته داخلی شناخته می شود که توجه ویژه ای به اجرای موسیقی روسی و شوروی دارد. این “Taneyevites” بودند که برای اولین بار پانزدهمین کوارتت شوستاکوویچ را اجرا کردند و داستان مفصلی به این رویداد اختصاص داده خواهد شد.

یک نوازنده ویولن سل و معلم معروف (رئیس کنسرواتوار سنت پترزبورگ) به همراه “Taneyevites” از پالمیرای شمالی وارد می شود. الکسی واسیلیف; همکار جوانش الکساندر کشپورین، که نقش یک پیانیست موفق (برنده مسابقات بین المللی و همه روسی)، معلم و رئیس تئاتر Replica را ترکیب می کند و اجراها-کنسرت های غیرمعمول را روی صحنه می برد. و سولیست تئاتر ماریینسکی، میزانسن ایرینا شیشکوا. ولادیمیرسکی مرکز موسیقی کلاسیکبه نوبه خود، با تمام نیروهای خلاق – ارکستر، گروه کر و تکنوازان، در برنامه های جشنواره مشارکت فعال خواهد داشت.

بهکنسرت آوریل، 4 موضوع شاهکارهای فراموش شده را آشکار می کند: به شنوندگان برنامه ای منحصر به فرد ارائه می شود گروه کر مجلسی ولادیمیر و الکسی واسیلیفمتشکل از آثار کمیاب برای گروه کر و ویولن سل. به طور خاص، عمل اجرا برگردانده خواهد شد کنسرتو برای ویولن سل و گروه کر توسط یک آهنگساز مسکو الکساندرا خلمینووا، که چهار دهه است از صحنه پخش نمی شود.

برنامه های «هنرستان مردمی» با نشست های خلاقانه ادامه خواهد داشت با آهنگساز، رهبر ارکستر و معلم پترزبورگ سرگئی اکیموف (5 آوریل) و فیلسوف مسکو میخائیل پاشچنکو (6 آوریل)، نویسنده کتاب داستان راز: پارسیفال – کیتژ – خروس طلایی”، که تجربه ای منحصر به فرد در بررسی فیلولوژیکی لیبرتوهای اپرا است. وقایع در چارچوب “کنسرواتوار مردمی”، مطابق با دستورات تانیف، ماهیت عمومی دارند و در این سال که در روسیه به عنوان سال معلم و مربی اعلام شده است، از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

سوالات تلفنی: 8 (4922) 32-27-71, 32-63-65, 32-54-95

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی
مرکز موسیقی کلاسیک ولادیمیر