پیانیستی که ایوسف برادسکی به او شعر تقدیم کرده در فیلارمونیک سن پترزبورگ اجرا خواهد کرد.

الیزابت لئونسکایا سالها با سواتوسلاو ریشتر و جوزف برادسکی دوست بود که چندین شعر را به او تقدیم کردند.

برنامه کنسرت، کهوای شایستههفتم تیم روسیه انجام دادن به رهبری پاول بوبلنیکوف رهبر ارکستر معروف سن پترزبورگ که تماماً از موسیقی موتزارت ساخته شده است: الیزاوتا لئونسکایا انفرادی در اجرا کنسرتآ شماره 9 برای پیانو و ارکستر، اورتور اپرای «ربوده شدن از سرالیو» و آخرین اثر این آهنگساز، سمفونی شماره 41 که نام «ژوپیتر» را به دلیل گستره المپیک خود دریافت کرده است نیز اجرا خواهد شد.

از جمله شرکای صحنه ای الیزابت لئون می توان به ارکسترهای Gewandhaus و Concertgebouw، ارکستر پاریس، سمفونیک وین، ارکسترهای فیلارمونیک برلین، لندن و نیویورک اشاره کرد. ضبط های این پیانیست جوایز معتبری مانند Diapason d’Or، جایزه Caecilia، Midem Classical Award را دریافت کرده است.

سالها دوستی او را با شخصیت های برجسته ای مانند سواتوسلاو ریشتر و جوزف برادسکی پیوند داد. دومی به اشعار پیانیست Bagatelle و “در هوا – یخ زدگی شدید و سوزن …” اختصاص داده شده است. الیزاوتا لئونسکایا به یاد می آورد: “در ژانویه 1996، من یکی از آخرین افرادی بودم که او را دیدم.” در مصاحبه با Rossiyskaya Gazeta، – سپس من یک کنسرتو دیگر چایکوفسکی را با ارکستر فیلارمونیک نیویورک نواختم و ساعت شش بعد از ظهر ما <...> به شام ​​با یوسف دعوت شدند. آن شب او برای من کتابی نوشت و مداد را می‌جوید: “من شعرهایی به الیزابت می‌دهم. / لطفاً مرا به خاطر اینها ببخش / شعرهایی مانند من که در روح من غرغر می‌کنند / پترا ایلیچ را به او بخشیده است.” معنای کتیبه با این واقعیت توضیح داده می شود که شاعر، به گفته پیانیست، موسیقی عاشقانه را دوست نداشت.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی فیلارمونیک