چگونه یک آهنگ جدید را به آهنگساز معاصر روسی سفارش دهیم؟

اتحادیه آهنگسازان روسیه با حمایت وزارت فرهنگ روسیه از پذیرش درخواست های برنامه “یادداشت ها و سهمیه ها” خبر می دهد. این برنامه که توسط اتحادیه آهنگسازان در سال 2021 آغاز شد، اولین برنامه سفارشات خلاقانه برای آهنگسازان در تاریخ روسیه مدرن شد. “یادداشت ها و سهمیه ها” آهنگسازان و نوازندگان معاصر را برای خلق آهنگ های جدید به هم متصل می کند. تیم‌های خلاق و تک‌نوازان می‌توانند یک اثر جدید را از اتحادیه به آهنگساز سفارش دهند، در صورت برنده شدن برنامه، اثر در دو فصل کنسرت بعدی (تا 31 می 2025) اجرا می‌شود و نویسنده موسیقی مبلغی را دریافت می‌کند.

در سال 2023، برنامه Music and Quota 25 اثر را تامین می کند: 3 برای یک ارکستر سمفونیک یا گروه کر، 5 برای یک گروه بزرگ، 5 برای یک گروه کوچک، 12 برای یک تک نوازی، دوئت یا سه نفره. دستمزد آهنگسازان از 200 تا 800 هزار روبل متغیر است.

کارینا آبراهامیان، مدیر کل اتحادیه آهنگسازان روسیه: اکنون بسیاری از گروه ها و سولیست ها می خواهند کارنامه خود را گسترش دهند و آهنگ های جدید را سفارش دهند. نوازندگان می توانند به هر آهنگسازی سفارش دهند (در اینجا یک بند وجود دارد – او باید عضو اتحادیه آهنگسازان روسیه باشد) و برنامه بودجه او را تامین می کند.

هم سولیست ها، گروه ها، گروه های کر و ارکستر (سمفونیک یا فولکلور)، و همچنین موسسات، روسی و خارجی – فیلارمونیک ها، سالن های کنسرت، تئاترها و جشنواره ها می توانند برای این برنامه درخواست دهند. متقاضی نمی تواند بیش از یک درخواست در هر یک از نامزدها ارسال کند.

درخواست های اجراکنندگان به صورت رقابتی در نظر گرفته می شود. نمرات جدید توسط مجریانی دریافت می شود که برای اولین بار در چندین مکان، ترجیحا در شهرهای مختلف، برنامه ریزی می کنند.

درخواست ها تا 15 می 2023 پذیرفته می شود.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی TFR