کنسرت سالگرد ارکستر فیلارمونیک ملی در خانه موسیقی برگزار شد

دومین کنسرت ارکستر فیلارمونیک ملی در خانه موسیقی برگزار شد. امسال این تیم بیستمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد. پوستر شامل پانوراما، شعر، کاپریچیو و کنسرتو پیانو است. آناستازیا پاولوا ادامه خواهد داد.

ولادیمیر اسپیواکوف از زمان تأسیس این ارکستر را رهبری می کند.

“روزی روزگاری، زمانی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با من تماس گرفت و از من خواست که این ارکستر را سازماندهی کنم. من می گویم:” سعی می کنم. “او می گوید:” لازم است که او بدتر از ارکستر مراوینسکی ننوازد. مدیر هنری و رهبر ارکستر فیلارمونیک ملی، ولادیمیر اسپیواکوف، هنرمند خلق اتحاد جماهیر شوروی، گفت: “خب، کار آسان نیست.”

ارکستر فیلارمونیک ملی روسیه برای دوجین فصل، برنامه‌های خارق‌العاده‌ای، روسی و جهانی اجرا کرده است. با این حال، ارکستر رسالت خاص خود را دارد. این تیم بیشتر از سایرین در کشور تور می کند و همچنین آلبوم های موسیقی روسی – تانیف، چایکوفسکی، پروکوفیف، راخمانینوف را ضبط می کند.

ما تقریباً تمام آثار مهم سرگئی واسیلیویچ راخمانینوف را ضبط کرده‌ایم. اینها همه کنسرتوهای پیانو هستند، این موسیقی معنوی اوست. زیرا بدون آنچه در کودکی سرگئی واسیلیویچ رخ داده است، هیچ زنگی وجود نخواهد داشت، نه بیداری شبانه، نه خود راخمانینوف.

رهبران برجسته نسل های مختلف، ستارگان صحنه اپرای جهان و تکنوازان مشهور با این گروه همکاری می کنند. شیو اوکوی یکی از اعضای بنیاد خیریه بین المللی ولادیمیر اسپیواکوف است. هفت سال پیش برای اولین بار با این تیم بازی کردم.

شیو اوکویی، پیانیست (ژاپنی) گفت: «وقتی با این ارکستر می نوازم، همیشه از یک طراحی فوق العاده زیبا شگفت زده می شوم.

برنامه کنسرت شامل چایکوفسکی، موتزارت، اسکریابین است. این سالگرد با تورهای ارکستر فیلارمونیک ملی به ازبکستان ادامه خواهد یافت.

“Russia-K”