کنسرت گالا به افتخار هشتادمین سالگرد آناتولی کرول در آکادمی گنسین برگزار شد

کنسرت گالا به افتخار هشتادمین سالگرد موسیقی دان افسانه ای آناتولی کرول در آکادمی موسیقی Gnessin برگزار شد. خود قهرمان آن روز، ارکستر جاز «آکادمیک بند» را که در سال 2003 توسط او ایجاد شد، در آن شب رهبری کرد. با جزئیات – ماریا تروفیمووا.

جاز را نمی توان تقریباً نواخت، نمی توان آن را به تصویر کشید. آناتولی کرول می گوید: باید حقیقت و مهارت وجود داشته باشد.

آناتولی کرول، نوازنده، هنرمند خلق روسیه گفت: “در جاز، شما قطعا باید فقط از عبارات، صداها، سبک های معتبر، کلاسیک استفاده کنید، فقط در این صورت جاز در شما نفوذ می کند و آن را دوست خواهید داشت.”

65 سال از زندگی او با موسیقی جاز مرتبط است. کرول زمانی عاشق این موسیقی شد که آن را ممنوع و مضر دانستند. به دلیل علاقه اش به جاز، این نوازنده از مدرسه اخراج شد. و امروز با نگاه کردن به گذشته – او اعتراف می کند – معلوم شد که این یک موهبت است. کرول زمانی که هنوز 15 ساله نشده بود به اولین تور خود رفت. آن موقع بود که فهمیدم موسیقی جاز سرنوشت او بوده است.

آناتولی کرول به اشتراک گذاشت: “در یک زمان، من هنوز سعی می کردم لحن روسی را به موسیقی جاز جذب کنم، برخی از ملودی هایی که به سبک روسی وجود جاز می بخشد.”

امروز عصر هیچ آدم تصادفی روی صحنه و سالن نیست. همه با عشق به جاز متحد شده اند. در میان مهمانان کسانی هستند که این نوازنده سال ها با آنها اجرا داشته است.

او گفت: “برای اجرای اینگونه نباید به مردم و یا به خود دروغ گفت. انسان باید بتواند هر قطعه را به صورت جداگانه و کل کنسرت را دوست داشته باشد و نه در کلام، نه برای پول، بلکه صمیمانه عاشق شود.” دانیل کرامر، نوازنده، هنرمند خلق روسیه.

لاریسا دولینا آناتولی کرول را مرشد و معلم خود می داند. آنها با سالها دوستی و کار مشترک، که از دهه 70 آغاز شد، زمانی که خواننده در ارکستر Sovremennik به سراغ او آمد، به هم مرتبط هستند.

کرول سال هاست که به جوانان آموزش می دهد. او بیش از یک نسل از نوازندگان را پرورش داد. تا به امروز، او رئیس کلاس ارکسترال بخش خلاقیت پاپ-جاز در آکادمی Gnessin است و ارکستر جاز “Akademik-Band” را در آنجا ایجاد کرد. “ما از جاز هستیم” اولین فیلم و مورد علاقه کرول است که ملودی هایی از این تصویر در یک کنسرت شنیده می شود.

آناتولی کرول می گوید هر فردی که با موسیقی جاز سر و کار دارد باید کاری مفید برای توسعه آن انجام دهد. او خودش کارهای زیادی انجام داد: پیانیست، رهبر ارکستر، آهنگساز، نویسنده موسیقی فیلم، برگزارکننده جشنواره ها، خالق گروه های موسیقی. نام او مدتهاست که برای همه کسانی که شانس همکاری با او را داشته اند “نشانه کیفیت” بوده است.

“روسیه-ک”