“گسترش موسیقی جدید در سراسر جهان”

در 3 می، در تالار سوتلانوف خانه موسیقی، کنسرت پایانی سومین جشنواره بین المللی موسیقی “اشاعه موسیقی جدید در سراسر جهان” با عنوان “زنگ پررونق گریه می کند” برگزار می شود. سازمان بین المللی سود Lyrica Classic.

این جشنواره به یکصد و پنجاهمین سالگرد تولد سرگئی راخمانینوف اختصاص داشت و چندین نمایش جهانی و روسی توسط آهنگسازان کرت ساندر، الی تامار و امانوئل دوبوآ در صحنه هایی مانند اتاق کلیسای جامع، خانه بین المللی موسیقی، کلیسای جامع انگلیکن سنت سنت را ارائه کرد. اندرو و کلیسای جامع کاتولیک رومی عقاید معصوم در مسکو، تالار سفید دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ در سن پترزبورگ و کلیسای کاتولیک تسبیح مقدس در ولادیمیر.

کنسرت در تالار سوتلانوف شامل دو اثر کرال در مقیاس بزرگ است – شعر برای تکنوازان، گروه کر و ارکستر “زنگ ها” آهنگساز سرگئی راخمانینوف و “رکوئیم” آهنگساز معاصر آمریکایی-اسرائیلی الی تامار که توسط گروه کر سینودال مسکو اجرا می شود. ، گروه آواز آریل و ارکستر Voce Anima به سرپرستی رهبر ارشد تئاتر موزیکال. استانیسلاوسکی عارف داداشف، و همچنین تکنوازان برجسته صحنه موسیقی جهان: کنترتنور آندری نمزر – سولیست اپرای متروپولیتن و گروه موسیقی آترنا. سوپرانو یولیا پتراچوک، خواننده ای که کارنگی هال در نیویورک و موزیکوراین در وین را فتح کرد. تنور سرگئی آبابکین – برنده مسابقه بین المللی به نام A. Lo Forese در میلان، فینالیست مسابقه بین المللی به نام B. Franchi در Pienza (ایتالیا)، سولیست تئاتر “Helikon-Opera”. گریگوری سولویوف، باس باریتون، سولیست اپرای هلیکن، اپرای متروپولیتن، اپرای ملی واشنگتن، تئاتر بولشوی روسیه و بسیاری از تئاترهای دیگر در سراسر جهان است.

شعر «زنگ ها» که در اوایل دهه 1910 به متن ادگار پو نویسنده آمریکایی با ترجمه کنستانتین بالمونت سروده شد، یکی از شاخص ترین آثار سرگئی راخمانینوف در آستانه جنگ جهانی اول است. این اثر اولین بار در سال 1913 در تئاتر مارینسکی سن پترزبورگ به سرپرستی نویسنده اجرا شد. چهار بخش شعر مراحل مختلف زندگی یک فرد را مشخص می کند و رویکرد تدریجی پایان تراژیک را منعکس می کند. راخمانینوف نه بر سرنوشت فردی انسان، بلکه بر انسان با حرف بزرگ تمرکز می کند. و گروه کر نشان دهنده یک توده زنده از مردم نیست، بلکه بشریت را در حالت سردرگمی و وحشت شدید قبل از یک فاجعه قریب الوقوع نشان می دهد.

الی تامار در سال 2021 به یاد قربانیان همه‌گیری ویروس کرونا، «مرثیه» را نوشت. این توده برای اولین بار در دسامبر همان سال در اتاق کلیسای جامع در مسکو، توسط گروه کر سینودال مسکو و دیوا معروف اپرا، میزانسن سوپرانو پولینا شامائوا به عموم مردم ارائه شد. آهنگساز از متونی از مراسم تشییع جنازه کاتولیک و دعای یهودیان برای مردگان “El Male Rahamim” (“خدای سرشار از رحمت”) استفاده کرد. در سطح نمادین، تکنواز هم فرد سوگوار و هم رهبر جامعه را که در موسیقی توسط گروه کر نشان داده شده است، مجسم می کند.

اطلاعات ارائه شده توسط ستاد خبری جشنواره