Krauseminze ، یک قطعه پانزده دقیقه ای برای صدا و ارکستر سمفونیک ، ساخته شده توسط الکسی رتینسکی در دوره خود انزوا ، سه کنسرت در مسکو را افتتاح خواهد کرد. ساختار آن با الهام از دنیای شاعرانه پل سلان ، با زمان و چند معنی مشخصه آن شبیه یک رویا است. این قطعه برای اولین بار در جشنواره موسیقی جدید Donaueschingen توسط ارکستر SWR آلمان به رهبری تئودور آرونتزیس ارائه شد. در طی چند ماه و یک سری تمرینات با موسیقی Aeterna ، ترکیب اصلی که برای گروه مجلسی نوشته شده بود تغییر کرد: ترکیب سیم ها دو برابر شد ، یک مجری جداگانه روی سلستا و یک چنگ دوم ظاهر شد ، و تعداد سازهای کوبه ای به 5 نفر افزایش یافت. علاوه بر این ، در طول تمریناتی که با حضور آهنگساز انجام می شد ، جزئیات متن موسیقی روشن می شد.
الکسی رتینسکی ، آهنگساز:
– من می توانم آنچه را که اتفاق می افتد را با تلاش برای پر کردن یک کوزه از یک دریاچه کامل مقایسه کنم. به نظر می رسد که این انرژی معنایی و احساسی ، که در موسیقی وجود دارد ، دیواره های داخلی را از داخل می ترکاند. بنابراین ، برای نگه داشتن آن ، به یک آرایه بزرگتر ، ابزار بیشتری نیاز دارید. به طور کلی ، به عنوان یک ساکن خانه رادیو ، من فوق العاده باور نکردنی کار در تماس مستقیم با ارکستر موسیقی Aeterna و Theodor Currentzis ، مقایسه شنوایی داخلی و صدای مستقیم آکوستیک خود را دارم و بر اساس آن تنظیمات مهمی انجام می دهم.
اولین نمایش روسی Krauseminze در 18 نوامبر در پرم برگزار شد ، جایی که Teodor Currentzis پروژه ویژه جشنواره Diaghilev “Diaghilev +” را ارائه داد. کار جدید برای اولین بار در مسکو اجرا می شود. ارکستر موسیقی ایترنا همچنین دو اثر مشهور از یوهانس برامس را اجرا خواهد کرد: سمفونی چهارم ، که تمام ثروت آهنگین و هماهنگ جمع شده توسط سنت اتریش-آلمان را طی چندین قرن تجسم می بخشد ، و – از نظر کامل بودن احساسات و راه حل مفهومی – بوم در مقیاس سمفونیک – کنسرتو دوم پیانو تکنواز – وادیم خولودنکو.
وادیم خولودنکو ، پیانیست:
– این کنسرت پیانو مورد علاقه من است. و مطمئناً نه تنها مال من ، بلکه بسیاری از شنوندگان نیز. از نظر من ، همه چیز در آن عالی است: ارکستراسیون ، فرم و درجه تعامل پیانو با سازهای مختلف در ارکستر. و با نوازندگان موسیقی Aeterna ما واقعاً می توانیم تمام این ظرایف ظریف را مجسم کنیم. برای من بسیار ارزشمند است که ما با هم بازی کنیم و فقط موسیقی را بازی نکنیم و فقط به هر یک از شرکت کنندگان سهم خود را بازی کنیم.
اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی MusicAeterna